Gå til innhold
Hundesonen.no

Trene opp hofter

Akita

Recommended Posts

Jevn mosjonering, ikke en halvtime og 4 timers turer om hverandre.

Mykt, fast underlag. Bør unngå dyp snø og myrterreng, grusveier og skogsstier er bra.

Trene i bånd, gå opp bratte motbakker, det bygger bra på bakparten.

Bruke sele ved "båndturer", det flytter tyngepunktet på hunden lengre bak.

Om hun herjer mye når hun løper løs så ville jeg holdt henne i bånd 10-15 minutter før og etter frislipp.

Hold henne slank, overvekt sliter mer.

Har god erfaring med glucosamin til Birk (hd-E).Han får 1/2 tabl (400 mg) hver dag som sørger for at kroppen produserer mer leddveske og gjør leddene smidigere.

Var på en sjekk hos vet nå nylig da Birken haltet på det kaldeste nå i vinter.

Hun sa at kroppen tok opp mer dersom man gav glucosamin som tilskudd i stedet for å gi hunden et leddfor.

I tillegg bruker jeg BOT dekken når han skal ligge i kald bil og som ekstra hjelp til oppvarming/nedtrapping ved trening. Ser god virkning av det også :blink:

Ellers er jeg personlig for å gi hunden kvalitet, jeg pakker ikke Birk inn på noen måte. Han får være med på alt som er gøy. Heller en lykkelig hund med færre leveår, enn en "polstret" hund som får leve noen år lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :lol:

Glucosamin og Arthro care er det i samme gate? Får en skje i frokosten sin hver dag.

Hmmm det vet jeg ærlig talt ikke :lol:

Du får sjekke innholdslisten :rolleyes2:

Også god trening i sommerhalvåret, er å vasse med vann opp til brystbeinet.

Vetr. Milde sa at water walker var å foretrekke fremfor svømming i Birk sitt tilfelle ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det vet jeg ærlig talt ikke :lol:

Du får sjekke innholdslisten :rolleyes2:

Også god trening i sommerhalvåret, er å vasse med vann opp til brystbeinet.

Vetr. Milde sa at water walker var å foretrekke fremfor svømming i Birk sitt tilfelle ihvertfall.

Er våren vi gleder oss til, slik av vi kan begynne å dra til sjøen igjen. Er jo bare 2- 3 hundre meter ned. Får eg kjøpt meg ny våt drakt så blir det bra. Får ikke Akita til å vasse, siden ho elsker å svømme og dykke og siden det er så utrolig lite med strender her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...