Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd

Akita

Recommended Posts

Haha her skulle jeg til å si Kina, siden Tibet ikke hadde noe med saken å gjøre, for de skulle jo til India.. men jeg tipper at vi velger å IKKE begrave de overlevende.. for da dør de nok!? :lol:

Godt valg :D

Din tur :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 327
  • Created
  • Siste svar

De to vennene, Tor og Per, var sammen med Tora Torden, en av byens mest omsvermte damer. Denne kvelden blir imidlertid skjebnesvanger for en av dem. Uten at de vet det, vil Tora helst ikke se de to mennene, og derfor serverer hun dem gift i drinkene.

Begge mennene vil ha whiskey med is, eller "On the rocks" som de verdensvant sier.

Tor er svær til å supe, så han svelger raskt unna og setter seg til å prate med Tora etterpå. Han føler han har draget nå.

Per er mer forsiktig i omgangen med alkohol, så han blir sittende å nippe til drinken i nesten en time. Senere samme kveld dør Per av forgiftning, mens Tor aldri merker noen ting.

Hva er forklaringen, begge hadde jo fått en forgiftet drink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke denne vært i en annen form her før..? Iallefall ligger giften i "rocks'en" sånn at han som bælma ikke fikk i seg noe fordi isen ikke rakk å smelte.. :aww:

Stemmer det.. oppdaget tråden idag jeg.. så gadd liksom ikke å lese gjennom de 9 sidene før jeg bestemte meg for en gåte :lol: Og det er liksom den ene jeg har lært meg :D (utenom hva er det som går og går og aldri kommer til døra type :lol:)

Din tur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforståelig at du ikke gadd det! :aww:

Mine gåter er tydeligvis veldig lette *sukke*, men ok... En engelsk en denne gangen da:

What has a mouth, but cannot eat? What moves, but has no legs? What has a bank, but no money to put in it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for smart asså! :aww:

:lol:

Det er to ender foran to ender.

Det er to ender bak to ender.

Det er to ender ved siden av to ender.

Hvor mange ender er det? Gakk gakk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for at det skal være to ender foran to ender og to ender bak to ender så trenger man vel bare 3 ender? Om man i tillegg skal ha to ved siden av to ender, må man ikke ha 2 til da...? Har man bare en til så vil man jo bare få en and ved siden av en and...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for at det skal være to ender foran to ender og to ender bak to ender så trenger man vel bare 3 ender? Om man i tillegg skal ha to ved siden av to ender, må man ikke ha 2 til da...? Har man bare en til så vil man jo bare få en and ved siden av en and...?

Uh... Du tenker nok litt feil. Husk at de skal være der på samme tid. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt, så :whistle:

Her er en engelsk gåde, hunde-relateret endda :icon_cry: :

7 dogs were boarding at the local Pet Lodge. Each dog was in a separate run, all in a single row. One of the employees left the cages unlocked and the dogs have all gotten out of their runs. She needs to put each of them back in the right cage, but this is all she remembers. Help her get them in the right cages, and QUICK!

Dogs: Beau, Duke, Fluffy, Lady, Princess, Rover, and Spike

1. Spike doesn't like other dogs much, so he was on one of the ends.

2. Princess was somewhere to the left of Beau.

3. Rover was in the third run from the right.

4. The only dog between Fluffy and Lady was Princess.

5. Duke was directly to the left of Lady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To politimenn etterforsker et mystisk dødsfall.

Når de kom til åstedet fant de et rom uten vinduer og en mann som så ut til å ha hengt seg i et tau hengende fra taket.

Det var ingen stoler eller bord han kunne hoppet av, den eneste ledetråden var en vanndam på gulvet.

Hvis ingen har tatt livet av mannen, hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...