Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke forstyrrelser irriterer deg?


ida

Recommended Posts

Det som irriterer meg er hundeeiere som har hunden sin løs og ikke følger med på hva som skjer rundt dem eller hvor hunden deres befinner seg. Av og til har jeg lurt på om de prøver å kvitte seg med hunden sin siden de lar den følge etter oss en helt annen vei... :) Eller som lar sin lille snille vofs hoppe ilsint på min mens vi trener passering også bare ser de på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Det som forstyrrer oss mest er den gamle ordføreren i kommunen. Han bruker den privat-eide saga som er på den andre siden av veien i forhold til huset vårt. Og hver gang han er der, så stiller han seg opp og bjeffer mot hundenne våre. Dermed er "hylekoret" igang. Sist gang han gjorde det så gikk jeg ned til han og sa at jeg ikke ønsket at han skulle forsterke forsvaret hos hundenne, samt at jeg ikke ville at hundene skulle begynne å bjeffe overfor alt og alle som var ved saga. Fikk til svar at han fikk si hva han ville til hvem han ville. Neste gang han var der ropte jeg til hundene "Jada, greit det, jeg ser at den idioten er der igjen, bare bjeff på han dere for han vet ikke bedre..."

Ellers så forundrer det meg at ikke flere vet at denne delen av kommunen er bebodd :) . For hvert år er det ett utall av jakthunder som blir trent i området og alle havner her hos oss fordi vi har tisper (som snart skal ha løpetid, har løpetid eller nettopp har hatt løpetid). Altså, skal man trene en hund på hare e.l. så FGS dra en plass hvor det finnes hare da og ikke i nærheten av oss (for på de snart 8 årene jeg har bodd her har jeg ikke sett sporet av en eneste hare...).

Så har man alle "tyristene" som egentlig bor i Trondheim og tror de eier hele området, bare fordi de har hytte her :) Derfor kan hundene deres springe fritt anywhere, anytime. Hadde vært fristende å slippe våre fritt, men gjett hvem som hadde fått skylden da...? Eller alle di som står inne på tomta (innenfor gjerdet) for å plukke bær hver høst...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert når jeg møter løse hunder på tur, og eieren ikke har kontroll på hunden, følger med eller er langt unna. Det er både ekkelt og urettferdig for Chica å bli møtt av en løs hund, og ikke alright for meg som prøver å få henne til å bli mer trygg på store hunder. Jeg ville uansett ikke likt å ha hatt hunden min løs. Hvordan kam man vite hva hunden din møter på av en annen hund? Kanskje er den usikker og aggresiv, har løpetid eller noe som smitter.. Skal hunden være løs, skal du ha veldig god innkalling på hunden eller gå et sted hvor du sjeldent møter andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager gedigen OT!

Yapp, okei.. Her ser jeg det er noe jeg har gått glipp av.. (tipper jeg hadde fått det med meg om jeg hadde lest akkurat nå tråden, men) Valp sier du? Hvor fra? Hva osv?

hihi Jepp, Schæfer hannvalp fra Veemtroppen's Klippa og Ustinovmassefineordogbokstaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert når jeg møter løse hunder på tur, og eieren ikke har kontroll på hunden, følger med eller er langt unna. Det er både ekkelt og urettferdig for Chica å bli møtt av en løs hund, og ikke alright for meg som prøver å få henne til å bli mer trygg på store hunder. Jeg ville uansett ikke likt å ha hatt hunden min løs. Hvordan kam man vite hva hunden din møter på av en annen hund? Kanskje er den usikker og aggresiv, har løpetid eller noe som smitter.. Skal hunden være løs, skal du ha veldig god innkalling på hunden eller gå et sted hvor du sjeldent møter andre!

Her er jeg litt delt, jeg. Går vi i skauen, eller på andre steder det er opplagt at hunder pleier å gå eller kan gå løse, ser jeg det som naturlig å møte løse hunder og har enten mine løse selv, eller sier i fra at jeg har med meg en hurpe, så folk får muligheten til å hanke inn sin. Det er nå igrunnen lite hurperier når alle er løse. Men jeg bebreider ikke andre at bikkja deres kommer bortpå mine, når vi oppholder oss på slike frisleppsteder. Jeg vil nok kanskje heller si at de som ikke tåler å møte andre hunder bør holde seg unna plasser der det er løse hunder. Fibi ville kommet til meg før hun frivillig hadde oppsøkt en tibbe i bånd. Scilos hadde spurta bort, stokk døv og fått hørselen tilbake etter å ha hilst. Men han er ganske liten, da. Og høflig. :) Men jeg har egentlig en bra innkalling, jeg. Det er bare det at hvis han er litt unna meg i utgangspunktet, så gjelds det ikke. :)

Mener du at du aldri har hunden din løs, fordi du er redd for hva den kan møte på av andre hunder? Det var da svært besynderlig. De fleste hunder fikser helt greit å være løse og møte andre løse hunder, liksom. Det er jo stort sett veldig hyggelig for en hund å snuse litt i rompa på en annen hund i forbifarten, liksom. Ikke at jeg helt forstår sjarmen i det, men det gjør tydeligvis hundene. :blink:

Beklager gedigen OT!

hihi Jepp, Schæfer hannvalp fra Veemtroppen's Klippa og Ustinovmassefineordogbokstaver

Dø, dette kvalifiserer til egen tråd for lenge siden. Det er dine medsonisters klare rett å få si "åååå, så søt :D" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg litt delt, jeg. Går vi i skauen, eller på andre steder det er opplagt at hunder pleier å gå eller kan gå løse, ser jeg det som naturlig å møte løse hunder og har enten mine løse selv, eller sier i fra at jeg har med meg en hurpe, så folk får muligheten til å hanke inn sin. Det er nå igrunnen lite hurperier når alle er løse. Men jeg bebreider ikke andre at bikkja deres kommer bortpå mine, når vi oppholder oss på slike frisleppsteder. Jeg vil nok kanskje heller si at de som ikke tåler å møte andre hunder bør holde seg unna plasser der det er løse hunder. Fibi ville kommet til meg før hun frivillig hadde oppsøkt en tibbe i bånd. Scilos hadde spurta bort, stokk døv og fått hørselen tilbake etter å ha hilst. Men han er ganske liten, da. Og høflig. :) Men jeg har egentlig en bra innkalling, jeg. Det er bare det at hvis han er litt unna meg i utgangspunktet, så gjelds det ikke. :)

Mener du at du aldri har hunden din løs, fordi du er redd for hva den kan møte på av andre hunder? Det var da svært besynderlig. De fleste hunder fikser helt greit å være løse og møte andre løse hunder, liksom. Det er jo stort sett veldig hyggelig for en hund å snuse litt i rompa på en annen hund i forbifarten, liksom. Ikke at jeg helt forstår sjarmen i det, men det gjør tydeligvis hundene. :D

Mulig jeg formulerte meg litt feil der..

Joda, jeg har Chica løs så ofte jeg kan, jeg.. Elsker å se henne kose seg når hun er løs:) Men jeg har henne bare løs når jeg går i skogen med henne eller andre steder man kan ha løse hunder! Men dette gjør jeg jo også fordi at jeg vet at jeg har kontroll over henne og at hun alltid holder seg i nærheten.. jeg PASSER på, og tar henne inn igjen dersom jeg ser noen andre kommer med hund i bånd! Det jeg ikke liker er at folk ikke kan ta inn hunden sin når de ser at jeg kommer med Chica i bånd, og det ofte i gata.. Det har skjedd flere ganger at hunder har kommet løpende mot Chica, hvor jeg ser at Chica ikke liker det - og når hun er i bånd, kommer hun seg heller ikke unna den andre hunden(det er ikke noe alternativ å slippe henne løs i gata da det kjører en del biler der). Jeg stoler ikke på andres hunder jeg ikke kjenner, og selvom jeg i utgangspunktet tror at de fleste hundene bare vil hilse og er snille, blir det ikke en hyggelig situasjon når Chica så tydelig ikke liker det. Jeg vet ikke hva slags hund som kommer løpende, og eieren til den løse hunden vet ikke hva slags hund hunden sin møter(selv om de færreste er redd for en liten tibbe da, hadde vel vært ganske så annerleder dersom jeg hadde hatt en schæfer eller Rottweiler, tenker jeg).

Ja, jeg har en usikker liten hund, som desverre har blitt skremt av andre hunder flere ganger(blitt løpt over, angrepet og løpt mot uten at hun en gang har framprovosert det). Jeg jobber med dette, lar hun hilse på andre hunder i sitt eget tempo, men denne treningen er ikke så lett dersom det brått kommer hunder løpende mot henne.. Da er man nesten like langt.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg formulerte meg litt feil der..

Joda, jeg har Chica løs så ofte jeg kan, jeg.. Elsker å se henne kose seg når hun er løs:) Men jeg har henne bare løs når jeg går i skogen med henne eller andre steder man kan ha løse hunder! Men dette gjør jeg jo også fordi at jeg vet at jeg har kontroll over henne og at hun alltid holder seg i nærheten.. jeg PASSER på, og tar henne inn igjen dersom jeg ser noen andre kommer med hund i bånd! Det jeg ikke liker er at folk ikke kan ta inn hunden sin når de ser at jeg kommer med Chica i bånd, og det ofte i gata.. Det har skjedd flere ganger at hunder har kommet løpende mot Chica, hvor jeg ser at Chica ikke liker det - og når hun er i bånd, kommer hun seg heller ikke unna den andre hunden(det er ikke noe alternativ å slippe henne løs i gata da det kjører en del biler der). Jeg stoler ikke på andres hunder jeg ikke kjenner, og selvom jeg i utgangspunktet tror at de fleste hundene bare vil hilse og er snille, blir det ikke en hyggelig situasjon når Chica så tydelig ikke liker det. Jeg vet ikke hva slags hund som kommer løpende, og eieren til den løse hunden vet ikke hva slags hund hunden sin møter(selv om de færreste er redd for en liten tibbe da, hadde vel vært ganske så annerleder dersom jeg hadde hatt en schæfer eller Rottweiler, tenker jeg).

Ja, jeg har en usikker liten hund, som desverre har blitt skremt av andre hunder flere ganger(blitt løpt over, angrepet og løpt mot uten at hun en gang har framprovosert det). Jeg jobber med dette, lar hun hilse på andre hunder i sitt eget tempo, men denne treningen er ikke så lett dersom det brått kommer hunder løpende mot henne.. Da er man nesten like langt.. :blink:

Da er vi sikkert egentlig enige. :) Det er så vanskelig å se hva folk egentlig sier på et sånt forum, noen ganger :) Jeg må jo også passe på så mine får hyggelige møter med andre hunder, hvis de i det hele tatt skal hilse.

EDIT: Du får si fra hvis dere vil treffe Scilos en dag. Han er grei, han og vil så gjerne leke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi sikkert egentlig enige. :blink: Det er så vanskelig å se hva folk egentlig sier på et sånt forum, noen ganger :) Jeg må jo også passe på så mine får hyggelige møter med andre hunder, hvis de i det hele tatt skal hilse.

EDIT: Du får si fra hvis dere vil treffe Scilos en dag. Han er grei, han og vil så gjerne leke litt.

Ja, da er vi nok enige! Var nok bare jeg som ikke formulerte meg godt nok.. Klart man vil at hunden skal få så hyggelige møter som mulig :)

Ja, kanskje det, skal ha det i bakhodet :D Hvor kan vi møte dere da?

EDIT: Så nå at dere bor jo i Oslo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hannhundeiere som synes at tispa mi skal lære deres kåtinger å oppføre seg.

Enig. En ting er om man spør om tispa takler det og at det er greit og sånn. En annen ting er når man ikke har spurt først, ting eskalerer og tispa prøver og prøver å si fra med både gneldring og napping og jeg snurrer rundt dem og prøver å få tak i den helsikes boxeridioten mens eieren står og ser på og sier uffda. Det har skjedd altfor mange ganger. Men det som faktisk irriterer meg aller mest er at jeg ikke tør å kjefte opp den teite eieren.

Men sånn ellers er jeg visst ikke så hissig av meg, sammenlignet med de flester her :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som kaster fra seg mat og søppel. Og over hannhundeiere som lar bikkjene sine være griser bare fordi Tinka ikke kjefter når hun blir ridd på.

Enig i begge deler. Det med maten er jo mest fordi mine (og sikkert din. Man er da retriever :blink: )spiser alt og gjerne med papiret på. Det med ufin oppførsel, tror jeg ofte bunner i en misforståelse om at hunder skal ordne opp selv og at alt som ikke innbefatter angrep og biting er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lar bikkjene sine psyke på andre hunder! Det er vel det jeg irriterer meg mest for tiden. Antakelig pga området jeg bor i, slik at dette er det største problemet. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig å ta med seg hunden sin og bare gå forbi... Flere har jeg bedt om å dra med seg hunden faktisk, slik at jeg kommer meg ned av trappa mi. "Den er såååå snill" påstår de, men en hannhund som står og nistirrer på min med flaggstanghale og småbrumming får ikke lov til å omgås mine hunder.

Og folk som ikke har kontroll på hunden sin under trening, og likevel har den løs, slik at den ender med å løpe bort til andre hunder som trener. Har man en hund som angriper angriper andre hunder fordi den leker med en ball, så har man den faktisk i bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager gedigen OT!

Å neida, Det irriterer meg voldsomt at folk ikke bare kan forstå at slike opplysninger som NY VALP er obligatorisk å fortelle ALLE, og ikke bare en enkelt gruppe som leser Akkurat nå tråden.... :blink:

hihi Jepp, Schæfer hannvalp fra Veemtroppen's Klippa og Ustinovmassefineordogbokstaver

Men så spennende da!! Skal sniktitte på hjemmesiden dems (antar de har en) Gratulerer! :)

Dø, dette kvalifiserer til egen tråd for lenge siden. Det er dine medsonisters klare rett å få si "åååå, så søt :)" .

For tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også de menneskene som må stoppe og se på når hunden min går på do, for å se om jeg plukker opp :) Skjønner de jo godt da, utrolig ufint at det tydeligvis er så vanlig å ikke plukke opp, men det irriterer meg noe voldsomt for det om.

Haha, ja. Var en motorsyklist som stoppet rett ved siden av meg, for å følge med på om jeg hadde tenkt å plukke opp dritten eller ikke. Skummelt! Blir jo paranoid og lurer på hva de vil meg, før jeg skjønner at de bare venter på at jeg skal ta frem posen og plukke...

Også irriterer jeg meg veldig over unger :blink: De som roper "SE! EN HUND!" og kommer løpende, gjerne i flokk, for å overfalle hunden min. Noen spør om de kan få hilse på den, men det hjelper ikke så mye at de spør når de allerede har skremt vettet av bikkja fordi de kommer løpende rett mot han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja. Var en motorsyklist som stoppet rett ved siden av meg, for å følge med på om jeg hadde tenkt å plukke opp dritten eller ikke. Skummelt! Blir jo paranoid og lurer på hva de vil meg, før jeg skjønner at de bare venter på at jeg skal ta frem posen og plukke...

En jeg kjenner ble faktisk slått ned i Oslo fordi han ikke plukket opp fort nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja. Var en motorsyklist som stoppet rett ved siden av meg, for å følge med på om jeg hadde tenkt å plukke opp dritten eller ikke. Skummelt! Blir jo paranoid og lurer på hva de vil meg, før jeg skjønner at de bare venter på at jeg skal ta frem posen og plukke...

Også irriterer jeg meg veldig over unger :rolleyes2: De som roper "SE! EN HUND!" og kommer løpende, gjerne i flokk, for å overfalle hunden min. Noen spør om de kan få hilse på den, men det hjelper ikke så mye at de spør når de allerede har skremt vettet av bikkja fordi de kommer løpende rett mot han...

En jeg kjenner ble faktisk slått ned i Oslo fordi han ikke plukket opp fort nok...

Huff! Blir helt skremt :lol: skal aldri aldri glemme hundepose!!! Er faktisk irritert selv over folk som ikke plukker opp, her er det dritt overalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En jeg kjenner ble faktisk slått ned i Oslo fordi han ikke plukket opp fort nok...

Beklager at jeg roter i en "gammel" tråd, men hvor i Oslo var dette?

Eneste som irriterer meg på tur, er folk som tilsynelatende signaliserer at de ikke vil at hundene skal hilse. Det ender med at jeg tar min i bånd og går i mellom hundene for at hun ikke skal bli for fristet når vi går forbi, for så at de gir opp og lar sin buse ut og inn opp i rumpa på min egen hund som så skvetter veldig til, fordi hun ikke liker å bli snust på. Phew, lang setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er når folk faktisk ser at man trener, men alikevel lar bikkja si gå til min (som oftest i flexi - som også er noe som irriterer meg). Selv når jeg kommanderer bikkja mi på plass og sier jeg trener, så klarer de bare ikke få fjernet den lille d**** bikkja si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg irriterer meg over så veldig mye på tur, bortsett fra meg selv og hundene. Mest meg selv. Jeg tror vi er mer til irritasjon for andre. Enda godt vi bor så avsides at vi sjeldent møter noen! :)

Hehe, litt det samme her :)

Også irriterer jeg meg veldig over unger :) De som roper "SE! EN HUND!" og kommer løpende, gjerne i flokk, for å overfalle hunden min. Noen spør om de kan få hilse på den, men det hjelper ikke så mye at de spør når de allerede har skremt vettet av bikkja fordi de kommer løpende rett mot han...

En sånn unge møtte jeg på i går :/ "HUND, EG ELSKAR HUNDAR!!" Heldigvis gikk jeg fort nok til å komme meg unna denne hundeelskeren.

Ellers hater jeg også folk som lar hundene sine løpe løs og når de ser en annen hund lar de den bare løpe bort å hilse på, selv om jeg viser med hele meg at jeg ikke vil at den hunden skal hilse på min hund! Jeg stiller meg forann min egen hund og tar tak i hunden demmes, og enda går de like treigt og viser ingen tegn til at de skal rope inn hunden sin eller noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg irriterer meg mest over diverse mennesker som vil hilse, akkurat som de fleste andre her. Både de som sier "åååååh så søt hund" og buser på uten å spørre (veldig irriterende når jeg fortsatt driver og trener på "hvordan hilse pent" med Nansen, og han blir supernervøsgira av sånne folk), men også noen av de som er flinke og spør først, har ved etpar tilfeller klart å irritere meg noe sinnsvakt. På slike spørsmål pleier jeg å si ja, men bare hvis de lover å reise seg og snu seg vekk dersom Nansen begynner å hoppe eller bite. Jadda, jadda, sier de og hællandussan så søt liten valp! osv osv, og klapper gjerne Nansen litt sånn voksenhund-røft slik at han blir halvt tussete. Og tror det er en voldsom lek. Og begynner å hoppe og bite litt. Jeg gjentar at nå må de reise seg og snu seg, sånn som de lovte. Men da er det noen av disse menneske som jaggumeg begynner å disiplinere MIN valp! :) I stedet for å gjøre slik jeg sier, begynner de å hale og dra i nakkeskinnet hans, klype ham i ører/snute og hele tidens gjerne mens de snakker om hvor mye erfaring de har med hunder og at de vet akkurat hvordan man skal "fikse" en sånn "slem" valp. Dustemikler.

Da løfter jeg opp Nansen og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg irriterer meg mest over diverse mennesker som vil hilse, akkurat som de fleste andre her. Både de som sier "åååååh så søt hund" og buser på uten å spørre (veldig irriterende når jeg fortsatt driver og trener på "hvordan hilse pent" med Nansen, og han blir supernervøsgira av sånne folk), men også noen av de som er flinke og spør først, har ved etpar tilfeller klart å irritere meg noe sinnsvakt. På slike spørsmål pleier jeg å si ja, men bare hvis de lover å reise seg og snu seg vekk dersom Nansen begynner å hoppe eller bite. Jadda, jadda, sier de og hællandussan så søt liten valp! osv osv, og klapper gjerne Nansen litt sånn voksenhund-røft slik at han blir halvt tussete. Og tror det er en voldsom lek. Og begynner å hoppe og bite litt. Jeg gjentar at nå må de reise seg og snu seg, sånn som de lovte. Men da er det noen av disse menneske som jaggumeg begynner å disiplinere MIN valp! :) I stedet for å gjøre slik jeg sier, begynner de å hale og dra i nakkeskinnet hans, klype ham i ører/snute og hele tidens gjerne mens de snakker om hvor mye erfaring de har med hunder og at de vet akkurat hvordan man skal "fikse" en sånn "slem" valp. Dustemikler.

Da løfter jeg opp Nansen og går.

Jøss! Gla jeg aldri har møtt på slike folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har gjort i forhold bruk av skog og mark i mitt liv er følgende:

- vokse opp med hund og gå masse tur med hund

- gå masse ski med og uten hund

- ri masse på tur med hest

- sykle masse på tur

- gå/ jogge masse fottur

HVorfor er alt dette så bra? Jo, fordi jeg ved å være på alle "sider" har lært meg en del om de ulike sidenes syn på sakene. Jeg ser hvorfor det er irriterende som langrennsløper at en bikkjeflokk ødelegger sporet, jeg vet hvor farlig det kan bli når en syklist plutselig dukker opp bak rumpa på en hest og jeg har lært litt om hvilken humor det kan bli for en hund når "byttet" kommer løpende. Jeg tror ALLE som ferdes i marka hadde hatt gått av å ta ett par kilometer i de andre partene sine sko. Det være seg hundeieren med stålkontroll eller flexiline, birkebeinern som SKAL vinne rennet i år, syklisten på tour de france-drm eller venninegjengen på hesteryggen.

Forstyrrelsene som irriterer meg mest er mangelen på ydmykhet og forståelse for at vi alle har lik rett til skogen og hvor utrolig heldige vi er som har denne rettigheten.

Om jeg går på tur med bikkja og en jogger renner meg (eller bikkja) ned for så å kjefte på meg blir jeg irritert. Når skiløperne kommer løpende etter hesten med stavene flaksene til alle kanter og kjefter fordi jeg ikke har kontroll (lett å få en hest til å stå bomstille når den blir truet med flaksende staver rett under nesa...), eller syklistene som tror de eier alt bare fordi de har en fancyjakke. Eller hundeeieren med "den snille" hunden som bare vil leke litt der den hopper opp og ødelegger min fantastiske treningstur. Damn for noen fjottefolk :P he he

På toppen av listen er samtlige birkebeinere, men det bunner nok i at jeg har bodd to år i birkebeinerns "hjemby" Lillehammer:P Og litt utenom hund så er det alle buisnessfolka i Oslo som sykler til jobb og kjører ned alt som er i deres vei (kappracet fra bærum til aker brygge hver morgen). Hadde min humor i å kjøre fra de med offroadsykkelen min og dasseklær den gang jeg var aktiv på sykkel og hadde formen til å kjøre fra dem :wub:

Jeg stemmer for at alle prøver å se ting fra alle perspektiver og gjør sitt beste for å gi alle en kongelig opplevelse i skogen. Treningsøkta blir jo ikke ødelagt av at du må si "hei, jeg kommer jeg" og jogge/ sykle/ gå på ski litt saktere noen meter. Om den gjør det får man holde seg unna turveiene.

Og mitt supertips til alle som kjeftes på og plages av andre: Smil hjertelig og bredt med ett "hei" lenge før den gale birkebeinern rekker å løpe etter bikkja di eller hesten med skistaven eller den fine fruen på tur med terrieren sin som nesten ble sykkelhjulmat fordi den skulle "ta sykkelen" som vil kjefte fordi hun ikke har bånd. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har unngått kjeft og ubehag ved å smile å si hei før kjeft og angrep rekker å komme. Det er gøy. Du ser på hele holdningen at de skal "ta deg" og så er du plutselig hyggelig og da forsvinner luften ut av dem. *poff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...