Gå til innhold
Hundesonen.no

En robust drakampleke

Recommended Posts

Jeg har nylig oppdaget at mammas Vorstehhund elsker drakamp! :icon_confused: Han er stor og strek, så alt vi har lekt med har enten blitt nesten, eller helt ødelagt :whistle:

Tips til en rimelig og fin drakampleke som holder til en sterk og stor hund? :hmm:

Edit:

-503803.jpghttp://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=nettdyret&gid=11&subgid=42

Har noen prøvd denne f.eks.? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt Sillypullsene, eller Pentapull som noen av de heter (litt forskjell på stoff tror jeg) virker veldig robuste.. hvor bra de egentlig har jeg ikke fått testet helt enda. Men den er foreløpig uten skader, vi får se når valpen kommer seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gappay sine produkter er god kvalitet på etter min erfaring. Har noe fra Bende og, men de liker jeg ikke helt, selv om kvaliteten virker bra nok.

Styr unna alt fra Dingo. De går i fort stykker etter hva jeg har sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme tauknuteballen siden snuppa her kom i hus, men hun er ingen lekemorder i utgangspunktet. Men leka tåler 20 kg. hund hengende etter seg og løftet opp i lufta (hun biter seg fast så man kan snurre henne rundt :icon_redface: )

Leken likner på noe sånt som denne og ble kjøpt på utstilling for en svært billig penge:

tauball_3268_gross.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleecefletter.. Klipp til et billig fleeceteppe, flett sammen delene og vips har du en billig og kjempe bra drakamp leke som er snill med hendene dine også.

Kong med fleecetau funker også, men det er et slit å få tauet igjennom det lille hullet i kongen..

Et gammelt håndkle er igrunn like bra her i huset som en bitepølse :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 100,- kroner på Canis. :icon_redface:LINK

Edit: De selger dem her og:

Hund og Natur

Takk :)

Sillypull og Pentapull hos www.hundepoter.no tåler drakamp. Der er det også en ball, Interball, som også kan brukes til drakamp. Superfin

Takk :)

Gappay sine produkter er god kvalitet på etter min erfaring. Har noe fra Bende og, men de liker jeg ikke helt, selv om kvaliteten virker bra nok.

Styr unna alt fra Dingo. De går i fort stykker etter hva jeg har sett...

Takk for tips fra deg også :P

Jeg har hatt samme tauknuteballen siden snuppa her kom i hus, men hun er ingen lekemorder i utgangspunktet. Men leka tåler 20 kg. hund hengende etter seg og løftet opp i lufta (hun biter seg fast så man kan snurre henne rundt :lol: )

Leken likner på noe sånt som denne og ble kjøpt på utstilling for en svært billig penge:

tauball_3268_gross.jpg

Jeg endte opp med et tau med knute, håndtak og tennisball fra Zipp eller noe. Kjøpt på G-sport for 79 kr tror jeg. Falt virkelig i smak, og fint å dra i for både meg og hunden! :P

Fleecefletter.. Klipp til et billig fleeceteppe, flett sammen delene og vips har du en billig og kjempe bra drakamp leke som er snill med hendene dine også.

Kong med fleecetau funker også, men det er et slit å få tauet igjennom det lille hullet i kongen..

Et gammelt håndkle er igrunn like bra her i huset som en bitepølse :P

Hvordan fester man endene på fletta? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 1 for fleecefletter. Bare flett tett tett tett. Fletter du tett nok tåler de helt sinnsykt mye. Jeg har/hadde sterke hunder med MYE kamplyst (Töddel og Fyda) som røsker og river som noen galinger, og det har tatt lang tid før de flettene har blitt filler. Dessuten er de gode å holde i, og det er veldig viktig når man har ivrige og sterke hunder. Det kan fort gjøre veldig vondt i henda.

Töddel var såpass ekstrem i sin DestructoDoggieness at jeg forsøkte sånn fender til båt, men den gikk i sølpa den og. Fleecefletter derimot har holdt bedre enn det meste. Men flett og stram veldig hardt. Det er viktig. :icon_redface:

Endene knyter du bare sammen og strammer som om livet stod i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode tips her. Personlig hater jeg slike gummigreier som du postet bilde av, de er vond å holde i og min erfaring er at hundene ikke får så bra tak heller.

Som jeg skrev tidligere kjøpte jeg en tauleke med tennisball, håndtak og tennisball på :icon_redface: Takk for erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...