Gå til innhold
Hundesonen.no

Hordeolum

ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fått noe de kaller for "Hordeolum", altså en betennelse i en kjertel i øyet. Eller på enkelt språk, sti på øyet. Dette er meget meget vondt for min del.

Har noen erfaringer med slik? Har dere hatt vondt lenge, hoven lenge? Jeg blir gaaal, føler jeg ser ut som en gorilla. :icon_confused::whistle:

Jeg fikk en salve av legen, med føler ikke den hjelper, smertene går vekk dersom jeg tar noen ibux til dagen, men jeg er ikke serlig glad i medikamenter...

Skrevet

Jeg har fått noe de kaller for "Hordeolum", altså en betennelse i en kjertel i øyet. Eller på enkelt språk, sti på øyet. Dette er meget meget vondt for min del.

Har noen erfaringer med slik? Har dere hatt vondt lenge, hoven lenge? Jeg blir gaaal, føler jeg ser ut som en gorilla. :icon_confused::whistle:

Jeg fikk en salve av legen, med føler ikke den hjelper, smertene går vekk dersom jeg tar noen ibux til dagen, men jeg er ikke serlig glad i medikamenter...

Hatt det mange ganger når jeg var yngre. Det som funker best er faktisk lapp på øyet. Enten du kjøper lapp på apoteket eller tar noe plasterteip og en bomullsdott.

Eller så funker faktisk lunken kamillete (kjøpt i boks fra apotek/helsekost) godt for å dempe irritasjon. Gjor iallefall det for meg :hmm:

Skrevet

Hadde det en del når jeg var yngre. Jeg gjorde ingenting med det... Ja, det var ubehagelig, men gikk fort over av seg selv.

Skrevet

Tusen takk for tips :icon_confused: Var det noen av dere som fikk feber og andre ubehageligheter samtidig, eller har jeg vunnet i "lotto"? :whistle:

Det spørs om ikke feberen har gitt deg nedsatt immunforsvar og dermed kom stien. I utgangspunktet får man ikke sti av feber eller feber av sti.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...