Gå til innhold
Hundesonen.no

Morsomme norske butikker

Recommended Posts

Jeg må jo starte en bra tråd også når jeg har startet en dårlig tråd før.

Var i en butikk i Oslo idag og skulle se på hesteutstyr, jeg viste at det var litt hundeutstyr der, men ikke at det var såå mye.

Så Renate gikk litt amok og kontoen ble slankere. #-o

De hadde MASSE halsbånd, kobbel og annet utstyr som var litt annet enn det kjedelige mange andre butikker har.

De hadde til og med seler som man bruker til pitbuller og staffer, de var kjempe kule. =D>

Her er url http://www.lowenborg.no/

Det er bare for heste butikk delen, men jeg anbefaler dere å gå innom der når dere er i Oslo. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de har ikke noe nettbutikk for hundeutstyret, synd. :lol:

Grunnen til at de bare har hesteutstyr er at de er en av Norges eldste og "fineste" butikk innen hesteutstyr, så de har utvidet til netthandel.

Jeg og søsteren min holdt på å le oss ihjel når vi så selene til staffene, så for oss Chicka i en sånn.

De som stod i butikken sa at jeg måtte ta hunden med og prøve selen og ta bilde av hun, skikkelig morsomt personale.

Kanskje kjøpe en sånn til gamle Eldo?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en skam at de ikke har netbutik til hunde, men tak fordi du har tjekket det. :lol:  

Hvordan så de ud de seler? Bliver jo helt nysgerrig. :wink:

De ser ut som en treningssele, i y form - helt vanlige. Disse hun sikkert mener, har et emblem i fronten,og som oftest et rødt bånd bak som lager en rød bård (kant) langs selen (selve selen er sort).

Alle dyrebutikker har, eller kan lett skaffe slike seler.

Og det er flere raser som bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde både sorte og brune seler med sånn medaljong foran og noe nagle liknende bak, skikkelig harry. 8)

Men sikkert tøfft på Staffene.

Synd de ikke hadde i Speedy sin str, da hadde jeg kjøpt en og sendt opp til han, han måtte da blitt rå i en sånn. =D>

Eller hva Kine??? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde både sorte og brune seler med sånn medaljong foran og noe nagle liknende bak, skikkelig harry.  8)  

Men sikkert tøfft på Staffene.

Synd de ikke hadde i Speedy sin str, da hadde jeg kjøpt en og sendt opp til han, han måtte da blitt rå i en sånn. =D>  

Eller hva Kine???  :(

Det er ikke det støste problemet å få fatt i en sånn sele til den str hund...-ei heller er det noe problem å få fatt i evt rosa,blå,grønn eller sort sele, med swarofsky krystaller.. 8) -self i små størrelser...-til de litt større kan det og sikkert skaffes - selv har jeg en brun lærsele, som er noe ala` staff selen. :D 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...