Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til nytt forum; Hundenavn

Recommended Posts

Skrevet

Stadig vekk dukker det opp nye tråder hvor folk ønsker tips til hundenavn. Disse ser vi både i Hundeprat og Valpeprat.

Forsåvidt kjempespennende tråder.. men så kommer dagen når du vil spore opp en av de trådene, uten å huske hvem som lagde den eller noe i den duren. Man husker bare at det var noen ganske geniale navn der.

Hva med å lage et eget fora (det heter fora når det bare er snakk om et ikke sant?) til folk som lurer på hundenavn, sånn at det blir lettere og spore opp?

Det ideelle hadde vel nesten vært og hatt en liste hvor navnene føres på alfabetisk, med noen tags på hva slags navn det er (sjanger altså). Men det er vel enda vanskeligere å gjøre.

På en sånn måte får man kanskje også med seg hvilke navn som er blitt brukt, noe som er en fordel hvis man vil ha et skikkelig unikt navn.

Er dette mulig å få til?

Skrevet

Vet nå ikke jeg, folk ønsket seg jo egen forumdel for rasevalg også. Hvor mange sånne trenger vi? Det kunne jo evt. blitt under valpeprat igjen da? Sånn som det er på utstilling, agility, lp osv. ?

Skrevet

Kunne hatt ett navn og rasevalg-underforum sammen da kanskje?

Ja.. og for min del kunne det godt vært under Valpeprat.. bare at det var en egen del liksom.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...