Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsresultat side?


aCa

Recommended Posts

Jeg synes det er veldig interessant å se utstillings resultater, lese dommerkritikk, se bilder... og jeg vil gjerne ha det rett etter utstillinger er ferdig og fra mange flere land enn bare Norge. For Border Terriere finnes det en blogg med denne type resultater, men det blir ikke spesielt fleksibelt og det krever da at de som oppdaterer bloggen må gå sjekke hva de har fått tilsendt på mail istedenfor at brukere selv kan legge inn resultater.

Hvordan er det med andre raser? Finnes det noen sider som dekker disse kravene? Dogweb har noe av det, men resultater kommer inn sent, ingen bilder, bare for norge og du må være registret for å kunne se. Her på hundesonen lager vi jo gjerne resultattråder, men det blir ikke det samme. En slik resultattråd er perfekt for å høre hvordan det har gått med andre på forumet og overrekke gratulasjoner så en slik "fakta" side jeg snakker om vil bare være ett supplement til forum.

Siden jeg ikke har funnet en slik side så har jeg så vidt begynt å lage en selv på fritiden (jeg jobber fulltid som systemutvikler). Det er fortsatt langt fra ferdig og er godt mulig den aldri blir ferdig :)

Planen er for øyeblikket å lage en side for Border Terrier, men jeg kommer til å støtte og opprette sider for andre raser. Jeg kunne greit lagd støtte for alle raser, men siden resultater vil komme fra aktive brukere på siden er jeg ikke interessert i å ha hundrevis av raser som ikke har noe data. Tenkte å legge til flere raser etterhvert som jeg får flere som er interessert i være "moderatorer" for rasen. Blir nok egne domener slik at det blir ordentlig "stand alone" sider på de mest aktive rasene. Eventuelt at noen av rasene som passer sammen får felles domene.

En annen interessant ting ville være å la hver hund ha sin egen profil side. Slik at du får en link til hunden din hvor alle resultatene dine står, dommer kritikker hvis du har lagt ut det, bilder hvor hunden din er med etc.

Så hva tror dette? Ville dere brukt en slik side? Ville dere ha postet resultater for deres rase? Eventuelt hvilke ting ville dere hatt med på en sånn side?

Som sagt er prosjektet fortsatt i en tidlig fase, så ikke forvent å se en ferdig side med det aller første :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt!

På den danske dalmatinerklubben legger de ut kritikker fra utstillinger, det synes jeg er veldig spennende å lese iallefall (nerd), men det gjøres ikke her i norge...

Jeg vil tro at det kan bli en suksess, men jeg vil også tro at det kan være smart å samarbeide med raseklubbene kanskje, slik at man får samlet inn mest mulig kritikker og sånn, og kanskje fått link på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke med kritikker, men en kontinuerlig oppdatert resultatside i Sverige. Den er laget som en gjestebok, slik at folk kan poste der, også ordner hun som driver den litt dersom noen f.eks bare poster en rettelse/tilføyelse :) Denne vet jeg i hvertfall at mange nordmenn og svensker liker og bruker. Som du ser postes det resultater fra i hvertfall de nordiske landene, men av og til fra land utenfor også.

http://www.contact.cybertools.se/guestbook.asp?id=27690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo aldri få en fullstendig resultatliste dersom enkelteiere skal legge inn resultater ? Om jeg forstår deg riktig ? I Danmark har man jo en egen side Showdogs med resultater fra en del land rundt omkring, men det er jo ikke noe full resultatservice selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola: Sammarbeid med klubbene som arrangerer er selvfølgelig det beste, men jeg får se om de er interessert. Jeg skal ta å kontakte dem hvis/når siden blir ferdig. Tror nok i hovedsak man må basere seg på at folk legger ut resultater. Men hvis man kunne fått resultatene fra klubbene når de er ferdige kunne man automatisk verifisert dataen brukere har lagt ut siden klubbene pleier jo ikke ha resultatene ferdig samme dag.

@HHC: Det er ca det samme som vi har for Border Terriere i dag, men jeg har lyst på mer :-)

@Siri: Du har rett det vil aldri bli en komplett liste. Skal du ha en komplett og 100% korrekt liste må du se på dogweb etc. Men det er mange som er på utstilling som noterer resultater, så hvilke plasseringen hunder får burde være greit å få til hvis folk er interessert. I tillegg kan de som ønsker legge ut sine egne kritikker.

Hele siden blir litt på samme basis som f.eks wikipedia. Man må håpe at folk som legger ut informasjon legger ut riktig informasjon. Så får andre brukere muligheter til å si ifra hvis noe er feil. Hvis jeg får for store problemer med folk som legger ut falsk informasjon med vilje må man gå over til en basis hvor jeg må gi ut skrive rettigheter til folk som jeg stoler på, men forhåpentligvis slipper man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos flere av spanielrasene fungerer oppdretteres hjemmesider på lignende måter; noen har fullstendige lister over alle utstillingsresultater (men noen mangler selvsagt bilder), og det lages lister hvor hundene rangeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos flere av spanielrasene fungerer oppdretteres hjemmesider på lignende måter; noen har fullstendige lister over alle utstillingsresultater (men noen mangler selvsagt bilder), og det lages lister hvor hundene rangeres.

Hvordan er det de rangerer hundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det de rangerer hundene?

Det deles ut poeng i forhold til om de får CK, CERT, eller blir BIR/BIM. I tillegg deles det ut poeng for hvilken plassering de får. Jo flere hunder de har "slått" desto flere poeng får de. Her kan du se topplisten for spaniels. Tulla kom på 21. plass av 90 (og hun har kun fire tellende utstillinger), ESS. (Var faktisk ikke klar over at hun kom så langt opp, så nå ble jeg litt glad!) :D Jeg er nemlig en sånn som ikke bryr meg så hardt om de listene.. :ahappy: Det står ikke noe om hvordan poengene beregnes, dessverre.

Edit: Her er en venninne av meg som har laget for kun cocker. Bare for å vise at disse listene finnes flere steder. Hun holder også oversikt over hvor mange utstillinger som er igjen i løpet av året, og hvor de er, osv. Hun er pittelitt mer interessert i utstilling enn det jeg er da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sakset fra dalmatinerklubben.no

Poengene for mestvinnende dalmatiner regnes ut slik:

BIR får 12 poeng, BIM får 10 poeng, 2.BHK (BTK), 8 poeng, 3. BHK (BTK), 6 poeng, 4.BHK (BTK), 4 poeng.

I tillegg gis det 3 poeng for CERT eller CK, og 1 tilleggspoeng for hver 5. anmeldte hund, opp til 35 anm. Dvs. 7 poeng ekstra er det meste du kan få, altså max. 22 poeng pr. utstilling. På NDKs spesial gis det ett ekstra poeng for hver telllende plassering. D.vs. max. 23 poeng på denne utstilling.

For at det skal være lettere for deg å kontrollere egne resultater har vi laget flg. tabell: De 6 ustillingene med høyeste poengsum er tellende.

Edit: den tabellen fikk jeg ikke limt inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...