Gå til innhold
Hundesonen.no

På brødskiven

Akita

Recommended Posts

Skrevet

Er nysgjerrig på hva dere har på brødskivene deres? Og er det noen knase kombinasjoner?

Her går det i feks:

Nugatti og ost

Leverpostei og agurkmix

syltetøy og majones ( Pappa sin kombi )

Bare et par eg kom på, men er klar for noe nytt etterhvert!

Guest Gråtass
Skrevet

Er nysgjerrig på hva dere har på brødskivene deres? Og er det noen knase kombinasjoner?

Her går det i feks:

Nugatti og ost

Leverpostei og agurkmix

syltetøy og majones ( Pappa sin kombi )

Bare et par eg kom på, men er klar for noe nytt etterhvert!

Seriøst?! :icon_redface::devilbanana::lol: Altså jeg elsker majones på mye, men ved syltetøy der går grensa. Leverpostei og majones, egg og majones, salami og majones, tomat og majones..

Skrevet

Hemgårdens Villsvinkorv er favoritten akk nå :icon_redface:

Og det der med majo: husker en fyr som hadde favo hermetiske fersken med majo oppå bøtter av smør og ei flis av ei brødskive under *yakk*

Skrevet

Banan i skiver med majones. Det høres helt fjernt ut (og det kan hende man må være vokst opp med det) men det er veldig godt :icon_redface: Og kaviar og hvitost, men det er vel ganske vanlig.

Skrevet

Kombinasjoner:

Gomme og pølse (det er kjempegodt!)

Nugatti og Peanøttsmør

Syltetøy og hvit/brunost

Nugatti med Banan (Noe kvalmende i større mengder :icon_redface: )

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg eter det ikke, men svogeren min er storkonsument. Brødskive-thousand island dressing-gulost-grillkrydder

Skrevet

Broren min spiser skinkeost og salami. Ellers er det vel ikke så mange rare kombinasjoner, men jeg hadde en venninne som spiste hvitost og nugatti før. Ble aldri helt klok på det. :icon_redface:

Forresten: Når jeg var mindre spiste jeg brunost og hvitost på samme brødskive. :devilbanana:

Skrevet

Min og Elvis sin favorittkombinasjon: Syltetøy, banan og peanøttsmør. Det har jeg vokst opp med, og eeelsker. Deres kombinasjoner var jo helt syke. Eeew :devilbanana::icon_redface:

Skrevet

Brunost med syltetøy

Leverpostei og sylteagurk (eller sure agurker osm jeg kaller det)

Salami og majones

En jeg kjenner spiser peanøttsmørr og nugatti. Jeg tør ikke smake fordi jeg ikke liker peanøttsmør.

Onkelen min spiser brunost med banan. :icon_redface:

Og så har jeg en venn som pøvde å ha brunost på toast...

Skrevet

Kombinasjoner:

Gomme og pølse (det er kjempegodt!)

Nugatti og Peanøttsmør

Syltetøy og hvit/brunost

Nugatti med Banan (Noe kvalmende i større mengder :icon_redface: )

Nå må du hjelpe en stakkars stril. Gomme?

Føler nugatti og ost er ganske vanlig. Utrolig godt er det iallefall

Skrevet

Jeg spiser egentlig ikke brød jeg da, bare knekkebrød (litt overømfintlig for gjær), men jeg elsker fiskepålegg (makrell osv.) også er min store svakhet ost i alle fasonger, og gjerne muggost, så jeg er nok ganske så kjedelig egentlig, det er som regel en eller annen type fisk eller ost. Innimellom får jeg dilla på brunost og syltetøy, men det går alltid over.

Skrevet

Her går det for tiden mye i rekesalat,kreolsk kyllingsalat eller ost og skinke( den kavli-osten med forskjellige smaker,denne uka er det skinkesmak) :icon_redface:

Skrevet

Jeg spiser ikke så mye brødmat, og har ingen sære påleggsvaner lengre. Men før syntes jeg det var himmelen å få en brødskive med peanøttsmør og nugatti på :icon_redface:

Ex'en derimot... Han spiser brødskiver med leverpostei, italiensk salat, kaviar og ost. Yummy? :devilbanana:

Skrevet

Ingen rare kombinasjoner her, men elsker brunost (helst geitost) med syltetøy, spesielt eplegelé, eller rett og slett epleskiver.

Ellers går det mye i egg og diverse fisk, gjerne sammen. F.eks kokt egg eller eggerøre med røkelaks eller kokt egg med sild eller ansjosbiter (nå høres jeg kanskje litt eldre ut enn jeg er :icon_redface: ..).

Skrevet

Her er noen kombinasjoner jeg bruker

Tunfisk i olje med majones.

Knekkebrød med avokado, sopp og salat med aromat og pepper.

Brunost med syltetøy.

Hvitost med ripsgele.

Baconpostei og kokt egg.

Skrevet

Min og Elvis sin favorittkombinasjon: Syltetøy, banan og peanøttsmør. Det har jeg vokst opp med, og eeelsker. Deres kombinasjoner var jo helt syke. Eeew :icon_redface::devilbanana:

Det bruker jeg også, kjempegodt! :lol: Men det MÅ være jordbærsyltetøy!

Skrevet

Jeg liker ikke de tradisjonelle, søte kombinasjonene. Her er favorittene skikkelig grovt brød med laks, majones og agurk, med spekeskinke og rømme eller med fersk mozzarella, tomat og balsamicodressing :icon_redface:

Skrevet

Her går det alltid i ost, aller helst brunost. Gjerne brunost med bringebærsyltetøy eller honning oppå. Ellers mye hvitost med krydderskinke. Og prim! For DET er godt det, tenk! :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...