Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp hun spyr


Midas

Recommended Posts

Dina var med meg i stallen i dag, og såvidt jeg kunne se spiste hun ingenting som kunne vært skadelig for henne. Når vi kom hjem ble hun veldig tufs og brekker seg. Det virker som det er noe hun vil få ut, men klarer ikke. Hun kaster opp skum og slim, magesyrefarget. Hun har kastet opp fire ganger nå,og virker dårlig form. Veterinæren har stengt nå, og jeg opplever det ikke som veldig akutt, ingen tegn til blod eller noe, så da har hun iallfall ikke svelget noe skarpt. Hva synes dere, skal jeg ringe veterinærvakta, eller ville dere sett det an til i morgen? Blir så bekymret for henne... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå spydde hun igjen. Hun virker mer tufs enn hva hun pleier. Hvis hun spyr etter å ha spist et eller annet bruker hun ikke å bli slapp fordi. Nå er hun slapp og skjelver litt (hun skjelver for det meste) og er ikke blid altså. Men hvis hun ikke drikker og fortsetter å spy utover kvelden tør jeg ikke å vente til i morgen, da blir det veterinærvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lenge siden hun fikk mat sist hadde jeg faktisk prøvd å gi henne ett lite måltid med noe lett mat.

Mine hunder kan begynne kaste opp på tom mage og blir ekstremt dårlig av det. Det er rett og slett pga magen deres er meget tom og de kaster opp galle/magesyre.

Om det er det så vil hunden stoppe kaste opp når den får noe i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøvde jeg å ringe på sinsen dyreklinikk, men jeg får ikke oppgitt noe nr til hvem som har veterinærvakt. Hvordan finner jeg ut det da?

Hun stønner når jeg klemmer på magen hennes, og magen er ganske spent. Hva er symptomene på tarmslyng? Får helt noia her jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøvde jeg å ringe på sinsen dyreklinikk, men jeg får ikke oppgitt noe nr til hvem som har veterinærvakt. Hvordan finner jeg ut det da?

Hun stønner når jeg klemmer på magen hennes, og magen er ganske spent. Hva er symptomene på tarmslyng? Får helt noia her jeg nå...

Ring Norges Veterinærhøyskole -22964500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med veterinær nå. Hun sa at jeg skulle unngå å gi henne mat, og se an om hun fortsetter å kaste opp. Hvis hun blir værre eller fortsetter å kaste opp, så kjører jeg til veterinæren med henne. Får bare følge med henne nå utover å se, virker som brekningene har gitt seg litt. Er så redd for tarmslyng, men er nok ikke det dette. Hysterisk for lille jenta mi vettu :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja det går helst bra. Det er rart hvor mye enklere det er å tenke klart når andre har hunder som er syk og det ikke er ens egen. Hun er verdt sin vekt i gull for meg, så jeg blir nok kanskje litt overhysterisk. Hun har kommet seg litt nå, ligger under teppe. Har ikke brekt seg mer, så det går nok over dette :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...