Gå til innhold
Hundesonen.no

Diabetes


Emilie

Recommended Posts

Ja, bare sånn for å ha sagt det, hunden det gjelder skal sjekkes hos veterinæren ved første anledning. Uansett, det gjelder labbisen til en venninne og jeg lurer litt på om han viser symptomer på diabetes. Han blir to år i februar, så han er jo forholdsvis ung. De siste dagene har han hatt forbigående skjelvinger i hele kroppen og klapring med tennene, uavhengig om han slapper av eller beveger seg, men han er helt med, og reagerer på kommandoer osv, når han får disse "anfallene". I tillegg har han problemer med å holde på vannet og må på do omtrentlig hver time, eller oftere. Det har hendt at han faktisk tisser mens han ligger. Han har også tatt av en del, selv om han har veldig god matlyst og spiser mye. Noen som har erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ikke så ofte unge hunder får det men,bra han skal sjekkes.Kan også være løpetid som sagt over.Forrige hunden min fikk det da var 11.5 år.Merket det på den enorme drikke mengeden hun fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to :wub: Jo da, det er ikke lenge siden det var løpetid her sist, MEN han drikker mye og tisser tilsvarende. Det er ikke litt markeringsflekker her og der, men svære dammer. De lukter nesten ingenting, og han tisser på fire bein ute, noe han vanligvis ikke gjør ellers.

Jeg vet hvordan (hormonelle) hannhunder lett begynner å skjelve i buksene av brunstige tisper, men skjelvingene til denne hunden kom fra intet, og forsvant like fort som de kom - og uten at han har vært i nærheten av løpske tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...