Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppmerksomhetssyk katt på natta.

sham

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg skriver dette for en venninne.

Hun har en katt på 1,5 år som liker å lage leven på natta :) Hun er veldig selskapssyk for tiden. Hun kommer å vekker dem midt på natten, hver natt, for å få oppmerksomhet. Hvis ikke de står opp å koser med henne så begynner ho med rampestreker. De har prøvd å overse, men da har hun holdt på i et par timer. Katta er veldig mye inne nå pga snø og kulde.

Hva kan de gjøre for at de skal få sove på natta? :)

På forhånd takk :aww:

Skrevet

Det første som slår meg er at katten ikke blir aktivisert på dagtid, hvis den blir aktivisert på dagtid, vil den automatisk sove på natten... Men det kan selvfølgelig være noe annet.

Skrevet

Ja det sa jeg til henne også, men de leker mye med henne og hun er vist litt ute på dagtid. men ikke så mye som før. (pga kulde)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...