Gå til innhold
Hundesonen.no

# foran kode


Huldra

Recommended Posts

Jeg skal endre en side med kode, og jeg er ingen "koder"; jeg koder ikke til vanlig. Foreløpig er den såkalt "commented out" ved å ha # på alle linjestarter. Jeg er fullstendig uvitende når det kommer til dette, spørsmålene mine bærer nok preg av det.. :lol: Såvidt jeg har forstått, så "virker" ikke kode som starter med #, stemmer det?

For å gjøre den koden som står på siden "gjeldende", skal jeg bare ta bort alle #? Og skal alle nye linjer begynne helt inntil margen (ikke mellomrom mellom linjestart og kodestart)? Innimellom koden, er det "bruksanvisninger" eller forklaring på hva de forskjellige kodene gjør, dette er også "commented out", skal jeg fjerne # foran dette også? Og hvordan ser jeg hvor koden begynner og hvor den slutter? Noen steder står det "#begin bla bla bla", og etter litt kode står det "#end of bla bla bla". Hvor skal jeg starte å fjerne, og hvor skal jeg slutte?

Ifølge bruksanvisning et sted, så står det at jeg skal "prøve meg frem", men EEH, bortsett fra å se når det IKKE virker (siden gir error, kommer ikke inn), hvordan i huleste vet jeg hvilket # jeg ikke skulle fjernet, kontra de jeg skulle fjernet; det finnes jo et uendelig antall kombinasjoner av # og ikke-#.. :) Det er jo en hel kabal som skal gå opp her, jo..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomrom har antageligvis ikke noe å si her, og det vil funke å fjerne #, ja. Hver sekvens av koder har nok en "begin" og en "end", så du må sørge for å gjerne # foran alle linjer i sekvensen inkludert de to.

Fjerne mener du? :P Skal prøve i kveld, nå er det andre boller som må tas seg av. :) Takk for hjelpen så langt, kommer tilbake med flere grønne spørsmål dersom jeg ikke får det til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...