Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet- stor sak, eller ikke?


Guest Vicky

Har du ambisjoner om å bli best?  

10 stemmer

  1. 1.

    • Ja! Vi skal vinne! :D
      1
    • Nei, men jeg skal ha det gøy :)
      6
    • Det vet jeg ikke...
      3


Recommended Posts

Hei! Nå er det ikke lenge til årets møte på "det store" Vikingskipet :) Har dere store ambosjoner for årets konkuranse/r? eller tar du det som en vanlig konkuranse? Hva satser du på? Hvor mye satser du? :( Gruer du deg? eller er det en vanlig dag for deg? Skal du vinne over noen?

Grunnen til at jeg lurer på det er igrunnen fordi jeg aldri har vært på Vikingskipet, så jeg lurer på hvordan dere andre som skal konkurere ser på det :( Personlig vet jeg ikke hvordan jeg skal se på det .. hehe. Jeg tror jeg tar litt for lett på det.

Så tar vi med bilde for morro skyld :(

getarticleimage1nx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok at jeg skal ha det goey jeg, selv om jeg bare skal se på :) Tror at dersom jeg noen gang skal begynne med konkurranser i lydighet (haha) så kommer jeg til å proeve å ta litt lett på det. Men da ville jeg ikke meldt meg på Vikingskipet tror jeg, siden det er jo en stor "happening." Eller kanskje det bare er jeg som foeler det sånn :( Kommer man litt opp i klassene så er man jo erfaren og vant til å konkurrere, og da blir det sikkert ikke det samme presset og masse nerver som om man skulle vaert i klasse 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke vært med på det,(som vanlig) så jeg bryr meg ikke så mye om det. Men det er sikkert gøy  :)  Hadde jeg vært med hadde jeg jo vært med for å prøve å få best resultat. Vil jo ha den beste rase eksemplaret. Er vel derfor folk drar på utstilling.

De fleste har vel ikke så store ambisjoner om å få BIR, men heller om cert og sånt :(

Jeg har over hodet ingen andre ambisjoner enn å få rød sløyfe, rett og slett fordi hun er så ung ennå. Vi er der mest for å se og lære :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå konkurerer jeg ikke i LP. Men når jeg skal stille henne i eksteriør utstilling (jeg skal ikke stille på hamar)

Så satser jeg på rød sløyfe i kvalitet iallefall. Når jeg ikke får det så blir jeg ganske skuffa men da får jeg heller dra ut det positive av kritikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå konkurerer jeg ikke i LP. Men når jeg skal stille henne i eksteriør utstilling (jeg skal ikke stille på hamar)

Så satser jeg på rød sløyfe i kvalitet iallefall. Når jeg ikke får det så blir jeg ganske skuffa men da får jeg heller dra ut det positive av kritikken :)

Hehe, når jeg stiller Cita satser jeg som oftest på rød, gjerne høyere og (kommer an på hvor mange labbiser som deltar), og hvis jeg får blå blir jeg skuffa (nå skjer det bare ved tilfeller som f.eks når hun ahr vannhale, nedrøyta osv). Men hunden min er akkurat den samme når jeg drar som når vi kom :( Også passer jeg bare på å stille for en annen dommer neste gang (kommer vel an på hva dommeren trakk ned på da, men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når jeg stiller Cita satser jeg som oftest på rød, gjerne høyere og (kommer an på hvor mange labbiser som deltar), og hvis jeg får blå blir jeg skuffa (nå skjer det bare ved tilfeller som f.eks når hun ahr vannhale, nedrøyta osv). Men hunden min er akkurat den samme når jeg drar som når vi kom :( Også passer jeg bare på å stille for en annen dommer neste gang (kommer vel an på hva dommeren trakk ned på da, men)

Ja jeg fikk gult i kvalitet på nesbyen i fjor..Gjett om jeg ALDRI skal stille for den dommeren igjen da!

Men Pito vinner aldri over andre pommer. Med en gang hun får konkuranse så ryker hun ut. Derfor satser jeg aldri høyere enn rød i kvalitet. Men får jeg blå der og ryker ut med en gang blir jeg skuffa.

Men SELVFØLGELIG er hunden den samme uansett om hun hadde fått 0! :(

Hun er den beste for meg om hun så hadde manglet hale og vært pelsløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk gult i kvalitet på nesbyen i fjor..Gjett om jeg ALDRI skal stille for den dommeren igjen da!

Men Pito vinner aldri over andre pommer. Med en gang hun får konkuranse så ryker hun ut. Derfor satser jeg aldri høyere enn rød i kvalitet. Men får jeg blå der og ryker ut med en gang blir jeg skuffa.

Men SELVFØLGELIG er hunden den samme uansett om hun hadde fått 0! :(

Hun er den beste for meg om hun så hadde manglet hale og vært pelsløs!

Hihi, sant det.. Cita får som oftest rød, men blir slått ut av de andre hun også fordi hun er så lav :(

En dommer skrev på kritikken : kan ikke tildeles cert/ck fordi hun er litt for tykk for dagen.

Gjett om jeg ble lei meg! :P Vi hadde vært i syden i to uker, og bestefar hadde stappet henne full i godbiter, så hun var FEIT! Skulle aldri ha dratt til syden :P hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...