Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff i sarpsborg

Stanova

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hehe ja herregud, han er da vaksinert! Han er veldig snill mot valper, vil da si alle uansett om det er voksene eller valper. Ja han kan kanskje tro at han er litt sjef, men han er ikke agressiv for det. Og han liker blonde damer:p haha

Skrevet

Kan hende jeg tar med en spansk vannhund og eier også. Den er 1 år og er litt skeptisk av seg, så han trenger litt trening :thumbs:

Skrevet

Var ment generelt altså, ikke deg direkte :blink: Jeg er bare påpasselig med at valpen kun får hilse på hunder som er snille med valper, og ikke bråkjekke og mobbete, for jeg vil ikke at valpen skal ha negative erfaringer med andre hunder. Så litt føre var bare :D Dårlige opplevelser sitter jo HELE livet, hehe :thumbs:

Dessuten er jo min ikke større enn en liten kanin når jeg får den, hehe.

Skrevet

Var ment generelt altså, ikke deg direkte :blink: Jeg er bare påpasselig med at valpen kun får hilse på hunder som er snille med valper, og ikke bråkjekke og mobbete, for jeg vil ikke at valpen skal ha negative erfaringer med andre hunder. Så litt føre var bare :D Dårlige opplevelser sitter jo HELE livet, hehe :thumbs:

Dessuten er jo min ikke større enn en liten kanin når jeg får den, hehe.

Skjønner det:) (men han/hun kommer nok til å få en "dårlig" erfaring i løpet av livet;)hehe) Når får du valpen da?

Går det ann å ha de løse der? Er det mange folk der å sånn?

Skrevet

Jada, en dårlig erfaring kan han nok få, men jeg skal gjøre mitt for å sørge for at det ikke skjer, og ikke når han er bare 9 uker gammel, hehe.

Ja, er folk der som går tur der med hunder og sånn. Men det er ganske stort, så det skal være mulig å stå et sted det ikke er så mange. :thumbs:

Jeg får han den 6 februar, håper det ikke er for tidlig for han, skal vel gå bra det? :blink:

Skrevet

kan vel ikke ha de løse der...? Pleier å være endel folk som går forbi og greier...? var hvertfall det sist vi var på treff der...:thumbs:

Aimee blir vaksinert neste uke, har godt språk og er veldig forsiktig med fremmede hunder...:blink:

Skrevet

Supert da!

Har ikke vært noe problem tidligere iallefall :blink: Hvis man følger med på om det kommer noen og holder seg litt unna stien går det vel greit? Tenkte hvis vi var litt mer utpå gresset :D Eller oppi ved lekeplassen der :P Det er jo unna turstien. Vi prøver oss fram :thumbs: Er iallefall mange som slipper hundene sine der, og jeg har vært med på hundetreff der før :P

Skrevet

ok.. Hunden min løper til andre hunder for å hilse se :P Så liker meg best der det ikke er så mange folk :P men hvis det er litt unna og folk ikke blir sure hvis det kommer en søt liten Tass bort så er det greit :thumbs::blink:

Men siden det var viktig for deg at de hunden som skulle treffe valpen din var vaksinert, da er vel ikke din det heller enda da? :D

men da er han ikke for ung til å treffe andre hunder vettu :P Det går bra :D

Skrevet

ok.. Hunden min løper til andre hunder for å hilse se :D Så liker meg best der det ikke er så mange folk :P men hvis det er litt unna og folk ikke blir sure hvis det kommer en søt liten Tass bort så er det greit :thumbs::blink:

Men siden det var viktig for deg at de hunden som skulle treffe valpen din var vaksinert, da er vel ikke din det heller enda da? :D

men da er han ikke for ung til å treffe andre hunder vettu :D Det går bra :P

hehe min og hilser gjerne og innkalling er ikke 100% for å si det sånn :P så da får de tåle en stor frøken også :P enten det eller langline, men det blir så mye styr med det. Noen hundre meter bort fra andre bør hjelpe :P

Var MYE hund og folk der sist, men da var lille Kita bare 10 uker og ikke halvparten så kjapp til beins som ho er nå :D

Skrevet

Valpen min kan ikke løpe løs og leke med grandisene likevel, så for min del blir det bånd akkurat den dagen med mindre de aller største er i bånd en liten stund i løpet av treffet :thumbs: Men det blir god sosialisering uansett, så det beskymrer meg ikke :blink:

For de som lurer: min valp vil være mindre enn en kanin når den er 9 uker og et lite feilsteg fra en vilter grandis i full galopp, kan være fatalt. Håper alle forstår det og ikke tenker standard: hun er overbeskyttende, hehe. For det er jeg ikke. Men jeg vet om ei som hadde retrivervalp på 8 uker som lekte med en grandis (full fart) og ved et uhell tråkket grandisen dessverre på nakken til retriveren og den knakk nakken :P Sånn er det dessverre. Vi med miniatyrvalper må ta noen forholdsregler fram til de er LITT større og kan kontrollere motorikken litt bedre :D

Men å frarøve valpen min muligheten til å hilse og kose seg med hunder av alle raser og størrelser vil jeg ikke, så treff blir det uansett :P

Skrevet

Valpen min kan ikke løpe løs og leke med grandisene likevel, så for min del blir det bånd akkurat den dagen med mindre de aller største er i bånd :P Men det blir god sosialisering uansett, så det beskymrer meg ikke :D

For de som lurer: min valp vil være mindre enn en kanin når den er 9 uker og et lite feilsteg fra en vilter grandis i full galopp, kan være fatalt. Håper alle forstår det og ikke tenker standard: hun er overbeskyttende, hehe. For det er jeg ikke. Men jeg vet om ei som hadde retrivervalp på 8 uker som lekte med en grandis (full fart) og ved et uhell tråkket grandisen dessverre på nakken til retriveren og den knakk nakken :thumbs: Sånn er det dessverre. Vi med miniatyrvalper må ta noen forholdsregler fram til de er LITT større og kan kontrollere motorikken litt bedre :D

Men å frarøve valpen min muligheten til å hilse og kose seg med hunder av alle raser og størrelser vil jeg ikke, så treff blir det uansett :blink:

skal jeg være heeeelt ærlig, tenkte jeg litt det :D ikke vondt ment :D men i dag leika Kita med en lasa apso valp, bisjon valp og tassen (også litten). Ho er liksom ikke så interessert i de små. Mer morro å leike med de store :P men du bestemmer, mulig du ombestemmer deg når du møter dem :P:ahappy:

Skrevet

Ja, de med store hunder tenker ofte det, for de slipper å tenke på sånt :thumbs: Men det må man. Det er forskjell på å hilse løs i bånd (som er helt ok) men full fart og full rulle i galopp på et treff, men mange store hunder (kommer flere med store hunder) kan bli litt voldsomt for en SÅ liten valp, så man må følge med :blink: En voksen grandis er ikke så farlig, men en valpete grandis er mye mer vilter og uhell kan skje. Men ja, jeg ser jo an situasjonen. Men overbeskyttende er jeg ikke, jeg er ikke veskehund med rosa dusker-type Hehe. Man må bruke sunn fornuft bare :D En grandis er ikke en hvilken som helst stor hund, men en gigant-rase og det skal man ha respekt for :P

Skrevet

Ok :thumbs: Gleder meg til å møte dem begge, eeelsker grandiser! Har bestandig hatt forkjærlighet for dem. Jeg er jo mest vant til store hunder jeg, dobermann og rottweiler :blink:

Skrevet

ja de er kjempehærlige :D jeg får et lite nurk til i juni :thumbs: hvis parring og alt går i orden :P blir morro å møte deg og din nye lille valpis :blink: er det tispe eller hannhund?

Skrevet

Valpen min kan ikke løpe løs og leke med grandisene likevel, så for min del blir det bånd akkurat den dagen med mindre de aller største er i bånd en liten stund i løpet av treffet :thumbs: Men det blir god sosialisering uansett, så det beskymrer meg ikke :D

For de som lurer: min valp vil være mindre enn en kanin når den er 9 uker og et lite feilsteg fra en vilter grandis i full galopp, kan være fatalt. Håper alle forstår det og ikke tenker standard: hun er overbeskyttende, hehe. For det er jeg ikke. Men jeg vet om ei som hadde retrivervalp på 8 uker som lekte med en grandis (full fart) og ved et uhell tråkket grandisen dessverre på nakken til retriveren og den knakk nakken :blink: Sånn er det dessverre. Vi med miniatyrvalper må ta noen forholdsregler fram til de er LITT større og kan kontrollere motorikken litt bedre :D

Men å frarøve valpen min muligheten til å hilse og kose seg med hunder av alle raser og størrelser vil jeg ikke, så treff blir det uansett :P

(ang vaksineringa, jeg vet jo det :D men var bare så morsomt siden det var så viktig med vaksinasjon, men så er ikke din helt fullt vaksinert enda :P hehe Ikke noe værre enn det :D)

Men da er det kanskje best å være et sted som er inngjerdet evt et sted som ikke er så mange folk? så vi har litt bedre kontroll over dem?

Min når den var så liten (han er jo enda veldig liten) så lekte ham med rottiser og andre store hunder og det var ikke noe problem. Tror ikke det skal være det for din heller altså. Og Yakita er veldig snill med alle valper slik jeg har sett henne iallefall. De som var på treff i går var ganske små (altså valpene) og det var ikke noe problem.. (Hun lekte jo mest med min hund og en golden retriver)Tror det bare er bra for han å møte alle type hunder og derfor gjøre seg opp en mening om hvordan de er og hvordan de leker. Men som du skrev, du bestemmer selv :P hehe

Men jeg vil jo helst ikke ha min i bånd når han skal leke med andre for da blir det mye rart :P hehe

men iallefall, vi er KLARE for treff :P

Skrevet

Hva du gjorde med din valp da den var liten er jo helt opp til deg :thumbs: Og bra det gikk så fint :blink: Men det er forskjell på rottiser og GD :D

Og at min ikke er fullvaksinert er jo helt normalt, voksne vaksinerte blir jo ikke smittet av valper, så jeg skjønte ikke helt poenget ditt bare, hehe.

Skrevet

Jeg må bare skyte noe inn. Tunevannet er ikke det beste stedet og ha treff. Jeg går tur der et par ganger i uka, og det er mye folk og hunder. Så hvis du ikke vil at løse hunder du ikke kjenner kommer bort til valpen din ville jeg kanskje vurdert et annet sted.

Jeg og en annen hadde hundene våre løse så de fikk leke her om dagen, og brått kom det 2 hunder til. Så på et så populært og spesielt i en helg bør man forvente dette.

Skrevet

Nå er ikke jeg så kjent i Særp da men.. Hvis det hadde vært et sted som det ikke er så mange folk eller et inngjerdet sted eller noe så hadde jo det vært perfekt :)Slipper man å tenke på om det kommer folk og andre hunder :thumbs:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...