Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetreff i sarpsborg

Stanova

Recommended Posts

Skrevet

Den 6 februar henter vi vår lille Havanais på 8 uker og i den forbindelse vil jeg utlyse et ønske om et valpetreff i februar. Noen som er interesserte? :wub:

Fint å kunne treffes for sosialisering, ikke bare for valpene seg imellom, men også for å venne valpene til håndtering av fremmede og ikke bare hilsing som det så ofte blir til, men også titte på tenner, inni ører osv på hverandres valper, som jo er så viktig at de skal kunne takle senere i livet av f.eks veterinær, dommer etc...

Skrik ut om det er noen her som vil?! :lol:

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg blir gjerne med jeg!! Har ei grandis tispe som i skrivende stund er 10 uker gammel, så litt sosialisering og håndteringstrening hadde ikke vært dumt! :frantics:

Skrevet

Ho, ho! Gran Danois faktisk :wub::frantics: Ja, de kan riktignok ikke leke baias løse sammen, er en overveiende fare for at min blir knust, men hilse på hverandre har de bare godt av :lol:

Jeg elsker grandiser, min absolutte favorittrase sånn utseendemessig :frantics:

Skrevet

Dersom tispa di er snill mot valper og vaksinert, er det ingen grunn til å utelukke henne :frantics:

Jeg tenkte kanskje å se an interessen før jeg setter tidspunkt? :frantics: For da kan vi jo sammen velge datoen det passer best for de fleste. Bare det er i februar en gang :wub:

Skrevet

Skjønner...jeg er stort sett ledig i helgene, men skal på NKK Bø den ene helga i februar...:frantics:

Bare å slenge ut noen datoer etterhvert, så skal vi nok få til noe...:frantics:

Skrevet

Supert :frantics:

Fler som vil?

Jeg lurte litt på 13 eller 14 februar?

:frantics:

Hvis noen vil kan vi godt treffes oftere også, for å få en rutine i å leke med andre hunder, alle har jo ikke bekjente med hunder, si f.eks et par ganger i mnd eller noe?

*EDIT - DOBBELTPOST. BRUK EDITKNAPPEN. MOD LABBIS*

Skrevet

Fler som vil?

Jeg lurte litt på 13 eller 14 februar?

;)

Hvis noen vil kan vi godt treffes oftere også, for å få en rutine i å leke med andre hunder, alle har jo ikke bekjente med hunder, si f.eks et par ganger i mnd eller noe?

jeg kommer gjerne :lol: Har en GD tidpe på 13mnd, veldig snill med de små :D men jeg å skal til NKK Bø, men ellers er jeg ledig ;):D

Skrevet

Har redigert to innlegg her. Dobbeltposting er ikke lov, bruk editknappen om du skal tilføye noe i innlegget.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres. Kommentarer til moderering tas på PM.

Mod labbis

Skrevet

Ja, men så flott da. Kan vi ikke si den 14 da, på ettermiddagen en gang? :lol:

Høres greit ut det vettu...Men ikke så seint at det er mørkt ute kanskje? :D

Skrevet

Kan jeg også joine? Har en hannhund på 1,5 år, men vi kan jo late som han er en valp :thumbs: hehe Han er snill mot valper:D (han kommer nok til å leke mest med Kita alikevell:p hehe)

Skrevet

Sham: Tassen er jo så snill så, det burde ikke være noe roblem ha han rundt valper i allefall!

Jeg tar kun med Aimee denne turen...:thumbs:

Skrevet

Sham: Tassen er jo så snill så, det burde ikke være noe roblem ha han rundt valper i allefall!

Jeg tar kun med Aimee denne turen...:D

hehe;) Jada han er jo så god atte :P Ja gikk litt dårlig med Ailo og Tass i dag :thumbs: hehe men Aimee var jo sååå søøøøøøøøøt :blink:

Skrevet

hehe;) Jada han er jo så god atte :P Ja gikk litt dårlig med Ailo og Tass i dag :thumbs: hehe men Aimee var jo sååå søøøøøøøøøt :D

Hihi...Ja, Aimee er litt av et sjarmtroll! :P

Vet jo at Ailo ikke går overens med andre hanhunder for tiden... Vi jobber med saken... Håper det gikk bra med lille Tass! :blink:

Skrevet

Hihi...Ja, Aimee er litt av et sjarmtroll! :P

Vet jo at Ailo ikke går overens med andre hanhunder for tiden... Vi jobber med saken... Håper det gikk bra med lille Tass! :thumbs:

Ja det er hun virkelig!:blink: Håper hun likte pølsedama også :P

ja herregud, det gikk så bra så :D hihi

Skrevet

Ja, men da sier vi den 14 februar kl 14 på Tunevannet i Sarpsborg? :blink:

Snille hunder som er vaksinerte og med et godt hundespråk må gjerne komme selv om de er voksne :D Bare litt viktig at de ikke er sånne som desperat skal jokke på og dominere valper, har møtt et par sånne og det er ikke noe fruktbart for en valp å omgås sånne hunder når de er så små som min, hihi :thumbs:

Skrevet

Ja, men da sier vi den 14 februar kl 14 på Tunevannet i Sarpsborg? :D

Snille hunder som er vaksinerte og med et godt hundespråk må gjerne komme selv om de er voksne :thumbs: Bare litt viktig at de ikke er sånne som desperat skal jokke på og dominere valper, har møtt et par sånne og det er ikke noe fruktbart for en valp å omgås sånne hunder når de er så små som min, hihi :blink:

Ja det veit jeg hvor er :P min er vaksinert, snill og med et tydelig kropsspråk :P snill stor hund :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...