Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv; seleverkstedet vs nes sledeverksted

Gjest

Recommended Posts

Står mellom Seleverkstedets JERV og Nes Sledeverksteds ACTIV kløv (evt med ekstra polstring).

De koster like mye.

Hvilket kjøp gir oss mest for pengene? Er det ikke Nirm som har den activ kløven - fornøyd? :wub:

Jeg synes activkløven ser mest funksjonabel ut, har gode spesifikasjoner og hunden passer perfekt til den størrelsen hun trenger. Men det er jo ikke til å unngå at seleverkstedet har et veldig godt omdømme.

0423b.jpg

ACTIV

Jerv%201.JPG

JERV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kjøp gir oss mest for pengene? Er det ikke Nirm som har den activ kløven - fornøyd? :wub:

Jeg har den ja, bare ikke med ekstra polstring. Ikke i salg da jeg kjøpte mine.

Er veldig fornøyd med de. Nå har jeg ikke fått brukt de så mye som jeg ønsket, siden både ryggen min viser seg å ikke kunne bære langt noe mer, og heller ikke den firbeinte Nirms rygg. Men vi har dagsturer med de. De sitter bra på hundene og tåler ganske mye juling (Vida løper rett fram uansett hva hu har på seg). Det jeg savner på de er egne remmer til å spenne opp veskene med, selv om festene på lokket faktisk gjør jobben etter mitt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den ja, bare ikke med ekstra polstring. Ikke i salg da jeg kjøpte mine.

Er veldig fornøyd med de. Nå har jeg ikke fått brukt de så mye som jeg ønsket, siden både ryggen min viser seg å ikke kunne bære langt noe mer, og heller ikke den firbeinte Nirms rygg. Men vi har dagsturer med de. De sitter bra på hundene og tåler ganske mye juling (Vida løper rett fram uansett hva hu har på seg). Det jeg savner på de er egne remmer til å spenne opp veskene med, selv om festene på lokket faktisk gjør jobben etter mitt behov.

Jeg fant vel ut at det var den største forskjellen på mange måter, at den ikke kan spennes opp. Om det er lite i kløven så vil activ-kløven henge litt "slafsete" uten at man får strammet den opp, nå vet jeg ikke om Jerv har egen strammereim for å løfte veskene (har ikke sett den kløven). Sånn forutenom det synes jeg også at Activ-kløven så veldig bra ut! :wub:

(Jeg er litt glad jeg har en liten hund nå:lol: 2100kr for Togo-kløv til Lir. Jeg er så fornøyd med kløven, og siden hun er lavere enn de andre vil det bli mer slitasje på kløven også, så da får hun få noe jeg vet er bra :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bredden på activ'en? Altså - hvor "bred den er over ryggen" på en måte? Labben er jo veldig brei over ryggen og ikke så lang i kroppen ned til albuene . Ser for meg det er stor forskjell mot f.eks en setter/mynde med samme lengde fra albu til albu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bredden på activ'en? Altså - hvor "bred den er over ryggen" på en måte? Labben er jo veldig brei over ryggen og ikke så lang i kroppen ned til albuene . Ser for meg det er stor forskjell mot f.eks en setter/mynde med samme lengde fra albu til albu.

De fleste kløver er "standard brede", og etter det jeg så av Nirm sine activkløver så er de like "brede" som våre Togo'er. Jo større størrelse jo lengre blir de jo. Om du vil får du si ifra, så kan du få prøve våre Togo'er på henne, bare sånn for å se hvordan det vil bli sånn ca:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mailin viste meg Togo'en til Seleverkstedet her om dagen, og den var jo rålekker.... Hvordan er festet på ACTIVkløven? Togoen hadde sånn fint feste til lina. Om menneske-Nirm skulle ha lyst må han gjerne legge ut detaljbilder og slikt :blink:

Fikk litt blod på tann siden bikkja så ut til å synes det var råartig, hun fikk prøve med litt tyngde i og halen gikk som alltid. Mulig jeg må framskynde det kløvkjøpet. Akk de penga de penga. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Skal du kjøpe fra seleverkstedet og vil ha kløven til våren bør du bestille nå. De har lange lister. Jeg bestilte kløv derfra i hmm november tror jeg det var. Da sa de at jeg måtte bestemme meg fort om jeg ville ha den til mai. De syr utstyr etter sesong og det virker som de har mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...