Gå til innhold
Hundesonen.no

Go'este bebissene :-)


Nangijala

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Ja, det var trist med Thea :-(((

Men Rachel x Tiger baby blir spennende :-))

Og fleece-pirayaene har allsang her nå, så de som synes de er søte kan bare glemme det ;-)

Ikke søte akkurat nå.... Ha ha!

Jeg blør på leggen og har vært oppe siden halv fire, du kan jo gjette om jeg fortsatt synes han er søt?

(ikke så kan jeg fortelle deg - den har tenner OG lyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør på leggen og har vært oppe siden halv fire, du kan jo gjette om jeg fortsatt synes han er søt?

(ikke så kan jeg fortelle deg - den har tenner OG lyd)

Næmmen! Grattis med ny ehh... piraya? :lol:

Fin liten svarting det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Næmmen! Grattis med ny ehh... piraya? :lol:

Fin liten svarting det :icon_redface:

Ååååå nei - måtte Gud forby - den er ikke min, den er bare her for en kort periode.... heldigvis. *ler* Fin er han sikkert, men han bråker noe ****** og biter så det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå nei - måtte Gud forby - den er ikke min, den er bare her for en kort periode.... heldigvis. *ler* Fin er han sikkert, men han bråker noe ****** og biter så det holder...

Å sånn å forstå!

Det er nå godt han er så søt da, fine lånevalpen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ikke bare enkelt dette her å eksportere små belgertasser.

"Al" som M. hadde for å forberede for det store utland lot vente på seg med å få ned begge testiklene (venter enda....), så han er byttet ut med "Ged" som nå forhåpentligvis er klar for å reise om 1-2 uker.

Så har vi "Jogi" som skulle til et annet land langt borte, ikke 2 stabilt nede der heller, så han ble trønder i dag ;-)

Så får vi se om "Ugly Duckling" blir funnet god nok for eksport etter en ny fotoshoot i helga.

Han er valpen som ingen (aller minst jeg) så, og som plutselig begynte å utvikle seg VELDIG riktig fra 9 uker :-))))

Jentene har vært enklere, så ganske tidlig hvilken som var "min" :-)

Hun er flyttet ut for en periode for å få mer miljøtrening. Taklet stallen /rideskolen hun skal "jobbe på" på strak arm da jeg leverte henne i dag :-)

Også mamma Arissa har fått nytt hjem, flyttet denne uka til Lill her på sonen. Skal bli spennende å følge deres eventyr fremover :-) Lykke til med henne !!

Noen nye bilder:

Pappa med 3 av valpene:

26117_1365820273830_1481362319_945744_502767_n.jpg

Al i et av mange våkne øyeblikk:

26117_1365796273230_1481362319_945720_7651020_n.jpg

Og min lille elskling Uliane:

26117_1365779712816_1481362319_945704_2551693_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, for noen herlige pjusketroll :aww:

**Ja, de er noen go'inger :-)

For noen nydelige små :lol: Og pappaen er en meget flott kar han også! :lol:

**Takk, ja jeg synes nok også det :D Ha ha !

De er utroooolig fantastisk flotte de bebissene dine altså! :lol:

** :lol: Takk :lol: Veldig fornøyd også da :lol:

Åh de er skikkelig nydelige!

**Ja, de er jo det :lol:

23683_1366858739791_1481362319_947796_280074_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på småbarna:

Alt startet med 2 henvendelser på tisper fra utlandet. Da jeg kun fikk 2 tisper i kullet, og begge var booket så ble det å reklamere for hannene. :)

Den ene hadde avbestilt en tispe i et annet kull tidligere, men avbestilte for å ta en unghund fra meg litt tidligere.

Jeg ga beskjed om at han ikke holdt mål, og det ble bestemt etter nøye vurdering at hun skulle han en hann i dette kullet i stedet.

Så da valpene var 7 uker ble tispa Jadwiga avbestilt pga huskjøp. :(

Den andre interessenten fikk tilbud om henne da, men hadde forvert klar til hanhunden og bestilt tispe i annet kull.

Den andre fikk tilbudet, men ville holde seg til hann.

I alle fall:

Algirdas skulle så til Oz, og Gediminas skulle til USA, det var planen v/8 ukers alder:

Så byttet USA-damen til Jogaila. :ahappy:

Når da Algirdas ikke hadde fått ned begge test. til blodprøver måtte tas,

ble han byttet ut med Gediminas. :ahappy:

Jogaila hadde heller ikke fått ned begge, når det ringer en trønder som skal

ha familiehund. :o

Algirdas var nok i meste laget fant jeg ut. ;)

Wytautas hadde plutselig begynt å vokse seg riktig fin, fra å være kullets "Ugly duckling" som liten. :wub:

Store forhandlinger ble satt i gang for å få "frigjort" Jogaila, så jeg kunne sende han til Trøndelag til familien. :wub:

Damen i USA mente jeg skulle vente 2 uker å se, men transporten til Trøndelag gikk 2 dager etter. :wub:

Til slutt var damen med på at han kunne reise, og ville vurdere Wytautas som hadde alt i orden "nedentil". :D

Vi tok bilder :lol: og vi tok nye bilder :D

og det var store bekymringer for bevegelsene, som alle som har sett han på denne siden av atlanteren synes er fantastiske :wub:

Men etter 2. bilderunde bestemte hun seg, Ja, hun skulle ha han !

Bestilte fly og begynte å gjøre alle forberedelser.

Så ble det ny usikkerhet, noen hadde sagt noe, ikke bare lett dette belgermiljøet...

MÅTTE se han på film før hun bestemte seg ! Noen måtte da han et videoapparat !

Ikke til å komme utenom, om jeg ønsket å selge valpen :lol:

så jeg måtte ut å skaffe video ;)

Og for ei gammal kjerring som meg å ta video, installere programmer, laste ned video, installere You-tube, laste opp video dit og sende link... :ahappy:

Ikke bare bare de se...

Men i går kom vi da i mål etter 3 turer til Kråkstad, 40 min hver vei 3 ganger, timer med fotografering, redigering og lasting opp/ned for flere involverte så kom dommen:

Ikke gode nok bevegelser. :ahappy:

Her er krabaten min i farta:

http://www.youtube.com/watch?v=2PUTuU27jQI

Vil gjerne høre hva dere synes. Legger ut noen fler videoer om det er noe vettug respons å få.

Konklusjon:

-Gediminas er klar med blodprøver og reiser retning Oz på tirsdag

-Algirdas er til salgs m/ 1 bjelle som brukshund

-Wytautas er til salgs med 2 bjeller til utstillingsinteressert

-Jadwiga (tispe) er til salgs til utstillingsinteressert

Ikke alltid at ting går som planlagt...

Og jeg er bare litt lei akkurat nå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gediminas som reiser til Oz:

25827_1173847441399_1684459348_333524_4741466_n.jpg

Algirdas er en liten tøffing som søker aktivt hjem:

25827_1173848361422_1684459348_333545_844856_n.jpg

Wytautas søker utstillingsinteressert eier:

25827_1173847881410_1684459348_333534_2598022_n.jpg

Og Frøken Jadwiga søker nye eier med interesse for utstilling også:

25827_1173848721431_1684459348_333554_4064040_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på småbarna:

Alt startet med 2 henvendelser på tisper fra utlandet. Da jeg kun fikk 2 tisper i kullet, og begge var booket så ble det å reklamere for hannene. :wub:

Den ene hadde avbestilt en tispe i et annet kull tidligere, men avbestilte for å ta en unghund fra meg litt tidligere.

Jeg ga beskjed om at han ikke holdt mål, og det ble bestemt etter nøye vurdering at hun skulle han en hann i dette kullet i stedet.

Så da valpene var 7 uker ble tispa Jadwiga avbestilt pga huskjøp. :(

Den andre interessenten fikk tilbud om henne da, men hadde forvert klar til hanhunden og bestilt tispe i annet kull.

Den andre fikk tilbudet, men ville holde seg til hann.

I alle fall:

Algirdas skulle så til Oz, og Gediminas skulle til USA, det var planen v/8 ukers alder:

Så byttet USA-damen til Jogaila. :o

Når da Algirdas ikke hadde fått ned begge test. til blodprøver måtte tas,

ble han byttet ut med Gediminas. :D

Jogaila hadde heller ikke fått ned begge, når det ringer en trønder som skal

ha familiehund. :o

Algirdas var nok i meste laget fant jeg ut. :lol:

Wytautas hadde plutselig begynt å vokse seg riktig fin, fra å være kullets "Ugly duckling" som liten. :ahappy:

Store forhandlinger ble satt i gang for å få "frigjort" Jogaila, så jeg kunne sende han til Trøndelag til familien. :ahappy:

Damen i USA mente jeg skulle vente 2 uker å se, men transporten til Trøndelag gikk 2 dager etter. :wub:

Til slutt var damen med på at han kunne reise, og ville vurdere Wytautas som hadde alt i orden "nedentil". ;)

Vi tok bilder :lol: og vi tok nye bilder ;)

og det var store bekymringer for bevegelsene, som alle som har sett han på denne siden av atlanteren synes er fantastiske :wub:

Men etter 2. bilderunde bestemte hun seg, Ja, hun skulle ha han !

Bestilte fly og begynte å gjøre alle forberedelser.

Så ble det ny usikkerhet, noen hadde sagt noe, ikke bare lett dette belgermiljøet...

MÅTTE se han på film før hun bestemte seg ! Noen måtte da han et videoapparat !

Ikke til å komme utenom, om jeg ønsket å selge valpen :wub:

så jeg måtte ut å skaffe video :x

Og for ei gammal kjerring som meg å ta video, installere programmer, laste ned video, installere You-tube, laste opp video dit og sende link... :(

Ikke bare bare de se...

Men i går kom vi da i mål etter 3 turer til Kråkstad, 40 min hver vei 3 ganger, timer med fotografering, redigering og lasting opp/ned for flere involverte så kom dommen:

Ikke gode nok bevegelser. :)

Her er krabaten min i farta:

http://www.youtube.com/watch?v=2PUTuU27jQI

Vil gjerne høre hva dere synes. Legger ut noen fler videoer om det er noe vettug respons å få.

Konklusjon:

-Gediminas er klar med blodprøver og reiser retning Oz på tirsdag

-Algirdas er til salgs m/ 1 bjelle som brukshund

-Wytautas er til salgs med 2 bjeller til utstillingsinteressert

-Jadwiga (tispe) er til salgs til utstillingsinteressert

Ikke alltid at ting går som planlagt...

Og jeg er bare litt lei akkurat nå :ahappy:

Å, fy for et rot! :ahappy: Håper alle valpene kommer til de riktige hjemmene, og krysser også fingrene for at jeg slipper å oppleve noe lignende.. :ahappy: Jeg tror ikke jeg hadde klart å henge med i svingene i lengden - og plutselig hadde jeg sendt en dobbeltbooket valp helt feil vei i landet/verden..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lille frøken Rosa/Jadwiga flyttet og gutta er alene uten noen å flørte med. :blink:

Har hatt Ged her i dag pga siste veterinær-jobben før avreise,

og han var i alle fall klar for oppgavene som venter i Oz:

Han holdt på å red i senk lille Rosa, så de nye eierene ble helt bekymret her :ermm:

Gutten sin som vet hva han skal det :blink:

Har vel fått opplæring av storebror Noah ettersom ryktene sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gutten sin som vet hva han skal det :blink:

Har vel fått opplæring av storebror Noah ettersom ryktene sier...

Kanskje krysse av i boksen "lærevillig" *latterkrampe*

Ellers så var det vel Al som var med på kurs i den slags om jeg ikke husker helt feil.... he he he heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...