Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg skal ha valp, for første gang

Kira

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har tenkt og leita masse, sett på ymse raser, men siden jeg har erfaring med schäfer, og vil ha en i samme størrelse, bare ikke schäfer, og av en del andre grunner, så falt valget på Hvit gjeterhund.

I desember var jeg og besøkte en kennel, og falt ikke noe mindre for dem da.

Har maila masse med oppdretter, og idag ble det bestemt, jeg får en tispevalp i slutten av februar :)

Skrevet

Gratulerer så mye, gleder meg til å se bilder av den lille skjønne. :) Jeg selv skal ha valp for første gang også, vi henter den 5 februar vi da :)

Skrevet

Hehe, det blir nok ikke noe problem, siden jeg nok kommer til å jobbe i Oslo, men bo i Tønsberg, hvis alt går etter planen da.

• 1 month later...
Skrevet

I helga var jeg og så på valpene, det var elleve stykker, men siden jeg har valgt tispe denne gangen, var det fire å velge mellom. Først nå forstår jeg hvor vanskelig det faktisk er å skulle velge ut en valp, spesielt når de virker ganske jevne.

Jeg glemte å ta bilder da, skjønner ikke hvordan det er mulig, kanskje en smule forelska :blink:

Skrevet

I helga var jeg og så på valpene, det var elleve stykker, men siden jeg har valgt tispe denne gangen, var det fire å velge mellom. Først nå forstår jeg hvor vanskelig det faktisk er å skulle velge ut en valp, spesielt når de virker ganske jevne.

Jeg glemte å ta bilder da, skjønner ikke hvordan det er mulig, kanskje en smule forelska :whistle:

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før??? Gratulerer med rasevalget :lol: Jeg glemte også å ta bilder når vi var hos oppdretter første gang.... ble mye snakking :ahappy:

Skrevet

Du skriver at du har erfaring med Schæfer, men ikke vil ha det. Kan jeg spørre hvorfor? Jeg er bare nysgjerrig siden jeg selv også så på Schæfer først. Grunnen til at vi fikk HG i steden gikk mer på magefølelsen. Jeg fant ut at om vi skulle ha Schæfer så måtte det bli brukslinjer, men det hadde blitt for mye hund. Men neste blir kanskje det :whistle:

Skrevet

Du skriver at du har erfaring med Schæfer, men ikke vil ha det. Kan jeg spørre hvorfor? Jeg er bare nysgjerrig siden jeg selv også så på Schæfer først. Grunnen til at vi fikk HG i steden gikk mer på magefølelsen. Jeg fant ut at om vi skulle ha Schæfer så måtte det bli brukslinjer, men det hadde blitt for mye hund. Men neste blir kanskje det :whistle:

Egentlig av samme grunn som deg. Ville helst hatt schæfer etter brukslinjer, men det kan bli mye hund, og siden vi hadde uflaks med forrige, så gikk jeg for noe annet. I tillegg skulle den hvite bo med bruksshæferen, og to like aktive hunder var uaktuelt. Pga samlivsbrudd, så blir den hvite bare min, men alikevel vil de to bo med hverandre om en av oss skal bort i ferier. Også er den hvite en veldig spennende rase som passer meg fin fint.

Skrevet

Hun er super skjønn :yawn: I utgangspunktet er hu langhåra, men ikke ekstremt, for jeg hadde jo håpa på en korthåra, men utseende er ikke alt.

Jeg skal hente henne neste helg om alt går som det skal, har litt problemer enda med hvordan jeg skal komme meg til og fra Trondheim.

Skrevet

Hun er super skjønn :innocent: I utgangspunktet er hu langhåra, men ikke ekstremt, for jeg hadde jo håpa på en korthåra, men utseende er ikke alt.

Jeg skal hente henne neste helg om alt går som det skal, har litt problemer enda med hvordan jeg skal komme meg til og fra Trondheim.

De langhåra er vakrest :icon_redface: Tenker du gleder deg nå! :frantics:

Skrevet

Da har jeg hentet henne, kjørte fra Tønsberg til Trondheim tur retur i går, var hjemme i tolv tiden i natt.

Bilturen gikk ganske bra, hu var rolig og grei, men det er tydelig at vinter ikke er hennes greie.

Har litt problemer med å få henne til å være ute lenge nok til å gå på do, men det kommer seg vel.

I helga skal vi kun bli kjent, og trene på å gå på do ute.

Katten syns det var en rar hvit sak vi fikk i hus, også må dere overleve uten bilder inntil videre.

Skrevet

så koslig=D Du får ha lykke til å kose deg mye i helgen med den nye valpen=D

Skrevet

Alt for deg PsychoLynx :ahappy:

Her er hun under jakka mi, det er kaldt må vite

post-4234-1267198715,445_thumb.jpg

Og her er hun hjemme idag.

post-4234-1267198702,849_thumb.jpg

Har noen flere mobilbilder fra i går, men de ligger på en annen mobil, som jeg ikke har ledning til nuh.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...