Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og greie potesokker

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg skal kjøpe inn flere potesokker som skal brukes til bla snørekjøring.

Siden det ramler av flere underveis, så er jeg på jakt etter billige og greie sokker. Har kjøpt fra Troll før. Andre steder man kan kjøpe ? Og finnes det billige fleece sokker noe sted ?

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

De ligner veldig på potesokkene som jeg kjøpte hos vetten min for et par år siden.

Jeg er kjempefornøyd med sokkene, slitesterke og sitter godt på foten :icon_redface:

Skrevet

Du får høre om Oona kan lage en kjempeleveranse til deg for en billig penge :whistle:

www.aussieboxy.com Ser at hun ikke har fått potesokkene ut på "butikken" enda, men ja. Hun lager fleecesokker :icon_redface:

Skrevet

Hvilken størrelse passer til dine? Litt usikker på hva Ace trenger..

Det lurer jeg også på. Ifølge mine målinger skal Tia ha XS og Cita XS/S, jeg syns det høres så lite ut da de er M-hunder i alle andre sammenhenger :ahappy:

Skrevet

Det lurer jeg også på. Ifølge mine målinger skal Tia ha XS og Cita XS/S, jeg syns det høres så lite ut da de er M-hunder i alle andre sammenhenger :ahappy:

"everything is bigger in america" :) Tia er vel halvveis mini-aussie i forhold til de fleste aussiene der *fnis*

Skrevet

Hvilken størrelse passer til dine? Litt usikker på hva Ace trenger..

Lira bruker XS på de amerikanske sokkene, i norske sokker bruker hun S (siden de ikke har mindre). Lyng brukte S i de amerikanske sokkene og stortsett S i norske sokker. Zima må bruke M i amerikanske størreslser og L (til nøds M) i norske sokker.

Lyng var stort sett S hund i de fleste sammenhenger, og Lir er en XS hund. Hun må feks ha den minste troll selen (str 1) og str 0 i björkisseler. Lyng derimot var en 2'er i Trollselene og 1'er i Björkisselene.

Edit: Men kropsstørrelse har jo ikke såå mye å si for potestørrelsen :)

Skrevet

Hmmm blir Small på Casper og gitt, så rart :whistle:

Da har jeg bestilt 8 potesokker. Av litt forskjellige typer. 4 fleece, to vanlig condura og to sånne med festegreie.

Skrevet

Håper det er greit at jeg låner tråden litt... :whistle:

Nå er det jo plenty med veisalt over alt og hundepotene her i heimen begynner å merke det. Hvilke type potesokker anbefales til turbruk, da på asfalt- og snø underlag?

Skrevet

Hmmm blir Small på Casper og gitt, så rart :whistle:

Da har jeg bestilt 8 potesokker. Av litt forskjellige typer. 4 fleece, to vanlig condura og to sånne med festegreie.

Jeg stod mellom XS og S, men valgt Small. Blir spennende. Tok rosa og lilla jeg, et par av hver. Støtter en god sak, så da får det hele være at dronninga løper i rosa sokker. De ramler nok av en etter en uansett. Men håper de sitter litt på. Mistet 4 potesokker på søndag da jeg var så lur å slippe lillegutt løs ...løpe uttenfor veien i masse snø gjør at sokkene ble igjen i skogen. Kjedelig.

*mokken*

Jeg vil tro at sånne enkle sokker gjør nyttet mot veisalt også. Ikke så veldig tjukke, men de beskytter jo

Skrevet

Jeg stod mellom XS og S, men valgt Small. Blir spennende. Tok rosa og lilla jeg, et par av hver. Støtter en god sak, så da får det hele være at dronninga løper i rosa sokker. De ramler nok av en etter en uansett. Men håper de sitter litt på. Mistet 4 potesokker på søndag da jeg var så lur å slippe lillegutt løs ...løpe uttenfor veien i masse snø gjør at sokkene ble igjen i skogen. Kjedelig.

*mokken*

Jeg vil tro at sånne enkle sokker gjør nyttet mot veisalt også. Ikke så veldig tjukke, men de beskytter jo

Hvor hardt setter du de fast? De fleste setter sokkene på for slakt. Jeg sliter lite med at de mister potesokkene sine her.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hvor hardt setter du de fast? De fleste setter sokkene på for slakt. Jeg sliter lite med at de mister potesokkene sine her.

Jeg sliter heller ikke spesielt med å miste sokker. Nei, det er ingen fare med å stramme litt skikkelig så lenge man husker å ta av sokkene når man tar pauser etter aktivitet. Men du, Zima bruker medium i sokker fra den siden du linka til. Tror du Ekko og Zima har omtrent like store poter? Han bruker Medium i sokkene fra Troll.

Skrevet

Jeg sliter heller ikke spesielt med å miste sokker. Nei, det er ingen fare med å stramme litt skikkelig så lenge man husker å ta av sokkene når man tar pauser etter aktivitet. Men du, Zima bruker medium i sokker fra den siden du linka til. Tror du Ekko og Zima har omtrent like store poter? Han bruker Medium i sokkene fra Troll.

*ler* Ja, man må huske å ta av sokkene i pausene, om jeg glemmer det så tar mine av sokkene sine selv.. Problemet da er at de ikke er brukbare etterpå :whistle:

Jeg tror faktisk at Zim har større poter enn Ekko, hun har jo "monsterlabber", tar jo nesten hele håndflata mi (ok, stikker en cm "håndflate" ut på hver side og fingrene er ikke med altså). *ler* Zim sine labber er høye og store, ikke akkurat så voldsomt brede.l,km Tror nok at Ekkis må ha ca samme størrelse som Lyng; S i de fra USA sikkert. Har du ikke målebånd? Han har da ikke så store labber vel?

Skrevet

Jeg setter de ganske hardt, men er redd for å stramme for mye ....

Hender jeg setter på sokkene hjemme så er det i bilen vi kjører 10-20 min før det er tur. Mye lettere å sette sokkene på hjemme enn ute hvor de er hyper ivrig. Men godt mulig man kan stramme de litt mer før man slipper de løs/ut av bilen.

Har tidligere opplevd på vinter trening/jakt å miste flere sokker i løs snøen. Men jeg prøver på nytt :banana:

Skrevet

Jeg har også mistet noen sokker (men funnet dem igjen da), sånne stive fra breeders. Festet dem så stramt jeg kunne, men de gled bare lengre og lengre ned. Han har så tynn fot og, og de var kanskje litt store. Men brukte dem med en babysokk og bandasje under da han hadde kutt i poten, så da var de passe. Håper de jeg bestilte nå passer, og at de ikke er for små eller for store... ellers blir de vel langt ut for salg her hehe

Skrevet

Jeg måtte kjøpe noen Kennel-sokker til prikken her for litt siden, og er faktisk veldig fornøyd. Han har ikke mistet noen enda, selv om sokkene har vært med på lange turer (med masse lek) i snø og slaps. Betalte 300 for 4 stk i str. L. Synes i og for seg at det var en helt grei pris med tanke på hvor godt de sitter...

Skrevet

Jeg måtte kjøpe noen Kennel-sokker til prikken her for litt siden, og er faktisk veldig fornøyd. Han har ikke mistet noen enda, selv om sokkene har vært med på lange turer (med masse lek) i snø og slaps. Betalte 300 for 4 stk i str. L. Synes i og for seg at det var en helt grei pris med tanke på hvor godt de sitter...

Codura eller fleece?

Hva virker best mot asfalt/veisalt?

Guest Snusmumrikk
Skrevet

*ler* Ja, man må huske å ta av sokkene i pausene, om jeg glemmer det så tar mine av sokkene sine selv.. Problemet da er at de ikke er brukbare etterpå :banana:

Jeg tror faktisk at Zim har større poter enn Ekko, hun har jo "monsterlabber", tar jo nesten hele håndflata mi (ok, stikker en cm "håndflate" ut på hver side og fingrene er ikke med altså). *ler* Zim sine labber er høye og store, ikke akkurat så voldsomt brede.l,km Tror nok at Ekkis må ha ca samme størrelse som Lyng; S i de fra USA sikkert. Har du ikke målebånd? Han har da ikke så store labber vel?

Hehe sokker bør tas av i pauser uansett om de blir makulert eller ikke da. Bare så det er sakt liksom :)

Skal nok klare å få målt på ett vis. Nei, han er ikke så veldig stor den gutten. Bare veldig lange bein :lol: Vil tippe det holder med small jeg og.

Skrevet

Codura eller fleece?

Ace brukte cordurasokker på joggeturer på asfalt i hele fjor vinter. De tålte mye, synes jeg, selv om de fikk noen hull histen og pisten etterhvert. Fleece innbiller jeg meg at blir slitt mye fortere på asfaltunderlag.

Skrevet

Codura eller fleece?

Nå har jeg corduraene på (bruker bare fleecen inne eller på tørr asfalt jeg da, eller evt. under corduraen for å dekke potesår osv. :banana: ). Har er tynt lag med den potesalven fra den grønne, runde boksen vet du (den som lukter tjære liksom) under, og det funker flott for oss. Vi går en god del på salte fortauer, men har ikke merket noe som helst ubehag siden han fikk den mixen på. Uten sokkene halter han på alle beina, så helt tydelig at det funker for han.. :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...