Gå til innhold
Hundesonen.no

Når er kuldegrensa deres for hund i bil?


tuppetroll

Recommended Posts

Hadde Ellie en halvtime i bilen idag i - 15.

Hun hadde på ullgenser og lå på en dyne, bilen var godt varmet opp først.

Da jeg kom tilbake var hun god og varm.

Tror hun hadde vært det en halvtime til også, men jeg ville nok ikke likt meg hadde jeg visst at hun lå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehrm, jeg må vel være ærlig å si at i kveld skal begge snuppene her få ligge i bilen sikkert 2-3 timer, selv om det er 30 minus ute. De (eller iallefall Bridie) tåler ikke å være hjemme alene, og jeg skal faktisk ut å spise. (skjønner ikke at jeg orker tanken engang i denne kulda)

Men, de kommer til å få dekken på seg begge to, reinskinn og madrass i bunnen av buret, ullteppe rundt buret OG de ligger i det samme buret. Så antar de bør holde varmen jeg. Evnt får vi gå ut å starte opp bilen engang innimellom.

Her sover forøvrig hundene i nedi 2-5 grader på natta. (på soverommet sammen med oss) Så de er iallefall vandt med noe kulde selv om de må ligge i ro. Bridie har riktig nok muligheten da til å krype under dyna sammen med oss, men er kun en natt hun har valgt å gjøre det. Ellers ligger hun utenfor dyna, nærmest det åpne vinduet.

Jeg setter nok normalt ikke hundene i bilen mens det er så kaldt, over lengre tid. Men er de 30 minus og jeg må på butikken, så blir hundene med og overlever fint den tida jeg er inne for å handle.

Og det er nok fort 10 minus uten at jeg bryr meg nevneverdig om at de må ligge i bilen litt. selv om de da kanskje har dekken på seg om det dreier seg om mer enn 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehrm, jeg må vel være ærlig å si at i kveld skal begge snuppene her få ligge i bilen sikkert 2-3 timer, selv om det er 30 minus ute. De (eller iallefall Bridie) tåler ikke å være hjemme alene, og jeg skal faktisk ut å spise. (skjønner ikke at jeg orker tanken engang i denne kulda)

Men, de kommer til å få dekken på seg begge to, reinskinn og madrass i bunnen av buret, ullteppe rundt buret OG de ligger i det samme buret. Så antar de bør holde varmen jeg.

Og jammen overlevde de visst også :whistle: Og ikke virket de kalde når vi kom tilbake heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...