Gå til innhold
Hundesonen.no

Får man trekk for dette i mannekengen?


Benedicte

Recommended Posts

Tia har lært inn stå under marsj ved hjelp av håndtegn, men dekk og sitt under marsj er under verbal kommando. I øvelsene stå under marsj, sitt under marsj og dekk under marsj (som seperate øvelser) er det jo greit, men hva med mannekengen? Kan jeg bruke håndtegn på stå og verbal kommando på sitt og dekk uten å få trekk for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at tegn ikke er tillatt i den øvelsen. I regelverket står det:

"Kommando: Ord for ”på plass”, ”stå”, ”sitt” og ”dekk”."

Andre steder er det jo spesifisert ord eller tegn, så da må man vel bruke verbale kommandoer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål om denne øvelsen. Hvor mye pleier de trekke for trege momenter? Vi har en ganske treg sitt, uten at det betyr at de andre er bc-raske, men er usikker på hvor mye vi gidder å pirke på dette. Vi skal jo bare ha championatet, ingen planer om å bli verken norges eller verdensmester liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at man sliker fine regler på sidene til NKK, stort sett står alt der. Jammen meg går det ikke an å kopiere det og legge det på egen maskin også, så slipper man å bruke energi på å klikke seg frem. :D

Kommando: Ord for ”på plass”, ”stå”, ”sitt” og ”dekk”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at man sliker fine regler på sidene til NKK, stort sett står alt der. Jammen meg går det ikke an å kopiere det og legge det på egen maskin også, så slipper man å bruke energi på å klikke seg frem. :P

Kommando: Ord for ”på plass”, ”stå”, ”sitt” og ”dekk”.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål om denne øvelsen. Hvor mye pleier de trekke for trege momenter? Vi har en ganske treg sitt, uten at det betyr at de andre er bc-raske, men er usikker på hvor mye vi gidder å pirke på dette. Vi skal jo bare ha championatet, ingen planer om å bli verken norges eller verdensmester liksom.

Dere er klar over at man sliker fine regler på sidene til NKK

Jeg vet ikke hvem dere du sikter til, men svar på mitt spørsmål står iallefall ikke i reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål om denne øvelsen. Hvor mye pleier de trekke for trege momenter? Vi har en ganske treg sitt, uten at det betyr at de andre er bc-raske, men er usikker på hvor mye vi gidder å pirke på dette. Vi skal jo bare ha championatet, ingen planer om å bli verken norges eller verdensmester liksom.

Poengene går fort nedover ved trege momenter. Er sitten treg, og at du gjerne får et dårlig opptak i tillegg, så er du fort nede på 7,5-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig opptak?

Kanskje jeg må filme det vi kan så langt, så kan dere bedømme. :P

Ja, når du skal ta han med deg videre fra momentet.

Pluss at du skal ha veldig god stå og dekk for å få gode poeng. Det er en vanskelig øvelse :P

Vis film! :P (vi kan evt. ta det utenom denne tråden :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...