Gå til innhold
Hundesonen.no

Sløv, uengasjert, sporadiske sjelvinger i bakparten osv


Grim

Recommended Posts

Dagen etter julaften, ble Grim plutselig helt merkelig. Sløv i blikket, la seg rett ut og lukka øynene og ville ikke reise seg. Han begynte å sjelve i bakparten - det kom og gikk, og da han ikke ville ha kjøttkaker engang fikk jeg hetta... Vi fikk tak i en vet', og fikk beskjed om å ta tempen og ta han med ut i fem min for å se om han kvikna til. Tempen var fin, og han kvikna til.

Men jeg lurer på om noen vet hva dette var forno?

Han var litt uggen i magan, så jeg spekulerte i om mormora mi hadde greid å snike inn en slokoladebit eller to kvelden før. Men kan reaksjonen komme ett døgn senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble han trent hardt dagen i forveien? Ene hunden min ble litt sånn etter en relativt hard treningstur. Var sløv, slappet av når han lå, men vis han satt eller sto så skalv han. Gikk over utover dagen og til dagen etter var han seg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan egentlig være ganske mye forskjellig; nervesystemet, hjertet,fordøyelse osv Hvis det skjer igjen (evt uansett) ville jeg tatt en ordentlig sjekk hos veterinær.

Håper det var en engangshendelse da. Fine gutten din må ikke være syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar!

Nei vi hadde egentlig en ganske sløv periode, og han har aldri reagert sånn før. Heldigvis virker det som det var en engangsepisode. Skulle det skje igjen blir det helt klart en real helsesjekk på'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...