Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø

HHC

Recommended Posts

:yawn::P:P

EDIT: Forresten - er det noen som kjenner til dommeren Marianne Baden ? Jeg har liksom hørt navnet mange ganger, men finner ingen resultater på henne på briard...

Finner faktisk AK resulter på henne jeg :P

Hun er tydeligvis glad i bevegelser og ikke for tunge hunder på min rase.

Av 21 hunder så gav hun BIR til onkelen (broren til faren) til Blaze og Cert gikk til Mammaen til Blaze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Finner faktisk AK resulter på henne jeg :P

Hun er tydeligvis glad i bevegelser og ikke for tunge hunder på min rase.

Av 21 hunder så gav hun BIR til onkelen (broren til faren) til Blaze og Cert gikk til Mammaen til Blaze.

Kan tyde på at hun har sans for kvalitet da *ler*. Jeg fant noen kritikker hun hadde skrevet på en annen rase, og konkluderte også med at hun antakelig la vekt på bevegelser - DET kan vi like :yawn:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P:P

EDIT: Forresten - er det noen som kjenner til dommeren Marianne Baden ? Jeg har liksom hørt navnet mange ganger, men finner ingen resultater på henne på briard...

Jaaa, pyrredyret har blitt stilt for henne. Utrolig trivelig dame, er veldig glad i sosiale hunder og tar seg gjerne tid til litt kos :yawn:

Vi stilte i Ølen 10.02.07, men en uferdig jypling i pels preget av fleecedekken.

Kritikken ble:

23 mnd -maskulin, velskåret hode med korrekt uttrykk. Vel ansatte og bårne ører. Fine mørke øyne, korrekt bitt.God hals og overlinje. Velvinklet, beveger seg bra.

Fin pels og farge. Deilig gemytt!

Godt fremført.

1 kval, 1 konk, CK, Cert, 1bhk, BIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, pyrredyret har blitt stilt for henne. Utrolig trivelig dame, er veldig glad i sosiale hunder og tar seg gjerne tid til litt kos :yawn:

Vi stilte i Ølen 10.02.07, men en uferdig jypling i pels preget av fleecedekken.

Kritikken ble:

23 mnd -maskulin, velskåret hode med korrekt uttrykk. Vel ansatte og bårne ører. Fine mørke øyne, korrekt bitt.God hals og overlinje. Velvinklet, beveger seg bra.

Fin pels og farge. Deilig gemytt!

Godt fremført.

1 kval, 1 konk, CK, Cert, 1bhk, BIR

Å, men det var fint å høre - særlig det med pelsen *flir*. Pels er vel ikke vårt sterkeste kort for tida *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men det var fint å høre - særlig det med pelsen *flir*. Pels er vel ikke vårt sterkeste kort for tida *ler*.

Hehe, mulig hun kjenner Briard bedre enn Pyrre da :P

Meeen altså, rasespesialist fra Frankrike skrev denne kritikken knappe 3 mnd senere, og han hadde nok rett. :yawn:

Nice dog, a little feminin. Exc proporsions and rear end. The coat dould be a little darker and the texture is a little soft. Very nice head.

Ears ok. Movement could do with moore flow. A little ??? back sometimes.

Mentality: Very nice

1 kval, 3 konk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orker ikke lese gjennom hele tråden hvis det er skrevet før, men hvor er selve utstillingshallen? er det inne på sommarland?? :icon_redface: Eller vil det dukke opp plakater langs veien når man nærmer seg?

Litt usikker, men mener det skulle være litt forbi sommarland :frantics: satse på at de har skilta når man nærmer seg, ellers finner man alltids en hundebil å henge seg på :innocent: gjort det før vi :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, men mener det skulle være litt forbi sommarland :innocent: satse på at de har skilta når man nærmer seg, ellers finner man alltids en hundebil å henge seg på :icon_redface: gjort det før vi :frantics:

haha, ja da håper vi på at vi finner frem på en eller annen måte :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kommer en fra Bø så er det litt forbi Sommarland. Kommer en fra Notodden over flyplassen og heia så er det litt før Sommarland. Men san for sikkerhets skyld så bruker vi parkeringsplassene til Sommarland.Bare at vi fyller opp parkeringen fra ingang vest og bortover til hoved inngangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer fra Oslo, så da kommer vi jo til nododden før Bø. Noen som skal kjøre fra oslo området som vet hvor lang tid man må beregne? På gule sider står det at det tar 2 timer og 28 minutter fra oss, men det tar vel mest sannsynlig litt lenger tid ettersom det har kommet en del snø de siste dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle som skal!

Selv kommer jeg på søndag, skal heie på pappan til valpene våre og en tispe som skal bo hos oss. Kryss fingrene for cert på begge!

Bare å komme bort til fransk bulldog ringen og prate litt altså :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi kommer fra Oslo, så da kommer vi jo til nododden før Bø. Noen som skal kjøre fra oslo området som vet hvor lang tid man må beregne? På gule sider står det at det tar 2 timer og 28 minutter fra oss, men det tar vel mest sannsynlig litt lenger tid ettersom det har kommet en del snø de siste dagene?

Tror jeg kan anbefale at du kjører via Gvarv når du skal komme til hundeutstillingen R-36 til Bø. Har ikke vært over heia på noen dager nå men det har vært snø og vind de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi kommer fra Lifjell feriehytter ellernoe.. Erhm? :icon_redface:

Tre jenter med NULL retningssans :innocent:

Da skal dere ramle helt ned bakken og over en slette til dere kommer til et kryss og køøøøøøø der tar dere til venstre og etter det så er det bare å følge køen. Altså Kjør ned fra Lifjell og dere får Bø Camping på venstre side og dere kjører forbi den til dere kommer til et kryss hvor dere kan ta til Notodden eller Bø der tar dere til Venstre også skal dere følge vegen til det blir skilt om utstillingen der skal dere ta til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi i alle fall konstatere at det er FANTASTISK gulv i hallen der (kunstgress).

I år var det utrolig kaldt (jeg var der bare på lørdagen) - "noen" hadde visstnok glemt å skru på varmen i tide...

Været var horribelt på lørdagen - fæl vind og snøføyk på kryss og tvers. Søndagen hadde flott vær - men det var vel kaldere den dagen , tror jeg. Men med solskinn og klarvær spiller det kanskje ingen større rolle...

Ekkelt for oss byfolk å kjøre hit på vinterstid (glatt føre), men vi kommer sikkert til å savne gulvet hvis vi ikke skal være her mere...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mulig hun kjenner Briard bedre enn Pyrre da :D

Damen mente Willy hadde flott pelskvalitet, og at han hadde litt kort pels gjorde ikke noe så lenge den var så velstelt som Willys :D.

Kan vi i alle fall konstatere at det er FANTASTISK gulv i hallen der (kunstgress).

I år var det utrolig kaldt (jeg var der bare på lørdagen) - "noen" hadde visstnok glemt å skru på varmen i tide...

Været var horribelt på lørdagen - fæl vind og snøføyk på kryss og tvers. Søndagen hadde flott vær - men det var vel kaldere den dagen , tror jeg. Men med solskinn og klarvær spiller det kanskje ingen større rolle...

Ekkelt for oss byfolk å kjøre hit på vinterstid (glatt føre), men vi kommer sikkert til å savne gulvet hvis vi ikke skal være her mere...

Susanne

Ja, det gulvet i den hallen er til å dø for !! Fantastisk deilig å løpe på for både hunder og folk :D. Men ja, det var skitkaldt inne i hallen - og enda kaldere utenfor *ler*.

Ellers har vi ikke kjørt helt samme veg ? Hehehhehehee... Jeg syntes det var utmerket å kjøre jeg - men jeg sammenlignet kanskje med turen for tre år siden da jeg vurderte å snu da jeg kom til Drammen.. :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi ikke kjørt helt samme veg ? Hehehhehehee... Jeg syntes det var utmerket å kjøre jeg - men jeg sammenlignet kanskje med turen for tre år siden da jeg vurderte å snu da jeg kom til Drammen.. :D.

Jeg hadde forsåvidt ikke noen probl. på veien jeg heller - men jeg reiste jo dit på fredagen og hjem i solskinn på søndagen.. Litt nerver for kritthvit vei den siste mila til campingen og bakker som så ut som stup, men, men..

Man må jo passe på å ha det LITT moro på vinterveier med 8 år gammel bil og nesten like gamle piggfrie vinterdekk sånn 3 dager før man får seg 4-hjulstrekkeren liksom...

Hørte dog at endel som kjørte på lørdag morgen visstnok hadde hatt fælt føre, og jeg kan ikke tenke meg det var noe bedre hjem på kvelden. Men kanskje du bare har bedre bil, Siri! :D

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo passe på å ha det LITT moro på vinterveier med 8 år gammel bil og nesten like gamle piggfrie vinterdekk sånn 3 dager før man får seg 4-hjulstrekkeren liksom...

Hahahhahahaa, klart man må more seg litt da - og ikke minst vil man jo merke den HIMMELVIDE forskjellen når man endelig får seg skikkelig bil *flir*.

Hørte dog at endel som kjørte på lørdag morgen visstnok hadde hatt fælt føre, og jeg kan ikke tenke meg det var noe bedre hjem på kvelden. Men kanskje du bare har bedre bil, Siri! :D

Bedre bil - bedre sjåfør *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...