Gå til innhold
Hundesonen.no

Kull på gang!

Guest Jostein

Recommended Posts

Guest Jostein

Nå er valpene 3 uker og 4 dager gamle. Litt rart tidspunkt for nye bilder, men det er nå jeg har anledning. :icon_confused:

tispe-3uker4dager-300h.jpg

Tispevalpen - "Marie"

hannen-3uker4dager-300h.jpg

Hannvalpen - "Jan"

bestemor-valper450h.jpg

Begge to sammen med sin bestemor. Hun er veldig glad i dem og skulle nok gjerne hatt dem selv. Vi må passe på at hun ikke jager vekk mammaen (sin datter) faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Marie og Jan? :icon_confused: Du og navn altså.. Ellers var de supersøte begge to, med godt kjønnspreg allerede :whistle:

Ja. Jeg var jo ikke der da de ble født vet du, men det var broren min (Jan) og hans samboer (Marie), så det ble raskt bestemt hva vi skulle kalle dem. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Jeg har forresten akkurat funnet ut (jeg er jo så kjapp altså) at Anna har innbilt svangerskap (noe hun har hatt mange ganger før) og at valpene derfor bare fungerer som avanserte former for sokker og sko. Søren også! Jeg som tenkte at hun var skikkelig bestemorete. :icon_confused: Hun hadde jo løpetid omtrent samtidig som Klara, så det er helt i rute at hun har innbilt svangerskap nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Guest Jostein

Lenge siden jeg har skrevet noe på denne tråden, men nå på tirsdag er valpene åtte uker. Tispevalpen er jeg veldig fornøyd med og vi skal beholde henne en stund for å se henne an. Her er litt eldre bilder av dem (mest av tispa).

Først tre bilder av Belmara's Hecate Enthroned - "Korse" 5 uker og 3 dager gammel:

27280_477646265230_843160230_10971025_2845231_n.jpg

27280_477646295230_843160230_10971026_8104128_n.jpg

27280_477646315230_843160230_10971027_1258227_n.jpg

Så samme dyret seks uker og fem dager:

26487_498479035230_843160230_11103698_3920750_n.jpg

26487_498482355230_843160230_11103753_3812526_n.jpg

Plager bestemor.

26487_498482495230_843160230_11103755_6224442_n.jpg

Angriper lillebror mens han er på do.

26487_498482580230_843160230_11103756_1759785_n.jpg

Og her koser de seg med båndet til Hulda. :icon_cry: Ask (som de nye eierne vil kalle ham) til venstre og Korse til høyre.

Ellers så er både Hulda og Lydia paret, så nå venter vi spent. Er nesten 100 prosent sikker på at Hulda har tatt seg. Halvveis nå! Lydia ble paret med Ch Tacnamadra The Designer for ti dager siden, så der er det litt tidlig å si noe enda. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av flotte valper Jostein ;) Også er jeg veldig spent på det neste kullet ditt! ;)

Og "Korse" er bare sååå vakker, så henne mååå du bare beholde! Behold, behold, behold, BEHOLD!! :)

Legg gjerne ut 8 ukers bilder av dem snart a, jeg så jo de bildene her for lenge siden, og er spent på utviklingen dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, valper er så søtrare der de jumper rundt med sine små, korte og tykke bein og massemasse valpepels :) Gjeterhundvalper er kanskje litt spesielle der. Ihvertfall syns jeg at både belgervalper, aussievalper og sheltievalper må være noe av det mest søteste, rareste og morsomste som finnes på jord :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten akkurat funnet ut (jeg er jo så kjapp altså) at Anna har innbilt svangerskap (noe hun har hatt mange ganger før) og at valpene derfor bare fungerer som avanserte former for sokker og sko. Søren også! Jeg som tenkte at hun var skikkelig bestemorete. :ahappy: Hun hadde jo løpetid omtrent samtidig som Klara, så det er helt i rute at hun har innbilt svangerskap nå.

Haha! :ahappy: Hadde en sånn bestemor (faktisk) da Aynï var liten også. Hun satt i valpekassen og diet valpene når de var 5-6-7 uker. Så "avvenning" fikk liksom en ny betydning. :ahappy:

Men hælledussan så nuskelig de var blitt - den som plager bestemoren sin ser jo neesten ut som en liten (eller stor?) pomme! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Jostein

Jøss! Her var det jo kommet en del kommentarer uten at jeg hadde fått det med meg.

Vi har beholdt Korse for å se henne an en stund. Blir spennende å se hva det blir til slutt! Akkurat nå er hun ikke like pen som hun var, men det er jo typisk for den alderen hun er i. Ellers er hun en veldig glad og trivelig jente selv om mye fortsatt er litt skummelt.

Huldas valper gikk det skeis med. Fire valper som alle døde siste uka før termin. Nå er hun sterilisert og skal altså ikke brukes i avl.

Lydia har termin om nøyaktig en uke og er stor og fin. Tipper 3-4 valper. :-) Krysser fingrene!

Jeg har ingen nye bilder av Korse, men skal få prøvd å ta noen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...