Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar


rottmaneier

Recommended Posts

Er det noen som skal hit? :ahappy: Blir vår første gang i juniorklassen, så gruer meg egentlig litt mer enn vanlig. Er dommeren mye strengere når det gjelder å stå korrekt her enn på valpeshow? Hun står fint, men ikke alltid helt riktig med tanke på vinkler :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Ja! :ahappy:

Kommer begge dagene, stiller Fredrik i valp og Eros i unghund, og skal hjelpe en oppdretter som har meldt på 4 tisper.

Gleder meg! Skal virkelig nyte den helgen, for etter den blir det utstillingspause i 3 måneder..(det gjør vondt bare å skrive det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig *ler* Kan snart flytte inn i Letohallen tror jeg :ahappy:

Jeg trodde du allerede HADDE flytta inn ? :ahappy:

Jupp - Willersen skal stilles begge dager, og jeg har ikke peiling på hvilke dommere som skal dømme, men tror ikke det var noen han har stilt for før iallefall :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi (les søstersen, hennes samboer og jeg) kommer og titter på søndag, med nye valpisen til søstersen på armen :ahappy:

yepp, I'll be there!

Prøver å overtale søstersen til å melde på Kita likevel... :ahappy: hvem er det som dømmer grandisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Jeg tar ikke med valper som ikke er fullvaksinerte, altså under 12 uker, på steder med så stort smittepress hvis jeg kan unngå det. Nå har det jo gått både det ene og det andre rundt på utstillinger den siste tiden, som kennelhoste og slike koselige saker, og det er jo ikke noe trivelig å få valpen sin smittet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Jeg ville nok spurt oppdretteren om hun kunne ha ham, iom det er(som Caroline sier) en del ekle ting ute og går for tiden. Kennelhoste er ikke så veldig morsomt å få på en liten valp, vil jeg forestille meg. :ahappy:

yepp, I'll be there!

Prøver å overtale søstersen til å melde på Kita likevel... :aww: hvem er det som dømmer grandisene?

Vel, påmeldingsfristen er vel gått ut nå, eller? Trodde den gikk ut 31.des iallefall, det jeg leste meg til i Hundesport iallefall. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Yodelmannen er skal som alltid være plassjef, og jeg kommer nok oppom, men spørs om jeg får vært dere hele helgen slik jeg pleier, da vi har valper i heimen. Jobber med å skaffe valpe-vakt, så det er mulig, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, at det er smittefare på utstillinger er jeg fullt klar over altså. :ahappy:

Var ikke helt det jeg lurte på, men takk likevel!

Spent på PM jeg og hvor mange bernervalper det er påmeldt! Tar vel en liten stund før den kommer ettersom den forlengede påmeldingsfristen ikke er gått ut enda.

Edit;

er vel gått ut nå, eller? Trodde den gikk ut 31.des iallefall, det jeg leste meg til i Hundesport iallefall. :ahappy:

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Man kan fortsatt melde på, men til en litt høyere pris. Siste frist er den 5 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, at det er smittefare på utstillinger er jeg fullt klar over altså. :ahappy:

Var ikke helt det jeg lurte på, men takk likevel!

Spent på PM jeg og hvor mange bernervalper det er påmeldt! Tar vel en liten stund før den kommer ettersom den forlengede påmeldingsfristen ikke er gått ut enda.

Edit;

Man kan fortsatt melde på, men til en litt høyere pris. Siste frist er den 5 januar.

ja var det vi så også :aww: så for 410,- er vi påmeldt :aww::ahappy: men finner ikke ut hvem som dømmer GD :ahappy: noen som har link eller veit det?? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny skal gå sitt første valpe-Show (4 mnd og 1 dag).

Jeg har sommerfugler i magen bare av å tenke på det.

(Jeg har aldri stilt før).

Han var med å så på i Letohallen i rom jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny skal gå sitt første valpe-Show (4 mnd og 1 dag).

Jeg har sommerfugler i magen bare av å tenke på det.

(Jeg har aldri stilt før).

Han var med å så på i Letohallen i rom jula.

Så morro! Er bare å glede seg, det er kjempegøy, og ikke egentlig noe å grue seg for. Bare gjør som dommeren sier, spør hvis du er usikker på hva han/hun mener, og ikke stress, ta deg tid til å få plassert båndet riktig på halsen til hunden, til å få kontakt, tenk på at det viktigste er at hunden har det morro! :ahappy: Og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...