Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar

rottmaneier

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som skal hit? :ahappy: Blir vår første gang i juniorklassen, så gruer meg egentlig litt mer enn vanlig. Er dommeren mye strengere når det gjelder å stå korrekt her enn på valpeshow? Hun står fint, men ikke alltid helt riktig med tanke på vinkler :ahappy:

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja! :ahappy:

Kommer begge dagene, stiller Fredrik i valp og Eros i unghund, og skal hjelpe en oppdretter som har meldt på 4 tisper.

Gleder meg! Skal virkelig nyte den helgen, for etter den blir det utstillingspause i 3 måneder..(det gjør vondt bare å skrive det).

Skrevet

Så morsomt! Vi skal stille begge dagene :ahappy: Både søsteren og moren til Bali skal stilles da også, så da blir det skikkelig "family reunion" i ringen :ahappy:

Skrevet

Selvfølgelig *ler* Kan snart flytte inn i Letohallen tror jeg :ahappy:

Jeg trodde du allerede HADDE flytta inn ? :ahappy:

Jupp - Willersen skal stilles begge dager, og jeg har ikke peiling på hvilke dommere som skal dømme, men tror ikke det var noen han har stilt for før iallefall :ahappy:.

Skrevet

Jeg kommer! Kommer på fredagen, skal stille både Lundii og Kee-Kee på lørdag, i tillegg til å jobbe fredag kveld, lørdag og søndag. :ahappy:

Skrevet

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Skrevet

vi (les søstersen, hennes samboer og jeg) kommer og titter på søndag, med nye valpisen til søstersen på armen :ahappy:

yepp, I'll be there!

Prøver å overtale søstersen til å melde på Kita likevel... :ahappy: hvem er det som dømmer grandisene?

Skrevet

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Jeg tar ikke med valper som ikke er fullvaksinerte, altså under 12 uker, på steder med så stort smittepress hvis jeg kan unngå det. Nå har det jo gått både det ene og det andre rundt på utstillinger den siste tiden, som kennelhoste og slike koselige saker, og det er jo ikke noe trivelig å få valpen sin smittet med.

Skrevet

Jeg ville nok spurt oppdretteren om hun kunne ha ham, iom det er(som Caroline sier) en del ekle ting ute og går for tiden. Kennelhoste er ikke så veldig morsomt å få på en liten valp, vil jeg forestille meg. :ahappy:

yepp, I'll be there!

Prøver å overtale søstersen til å melde på Kita likevel... :aww: hvem er det som dømmer grandisene?

Vel, påmeldingsfristen er vel gått ut nå, eller? Trodde den gikk ut 31.des iallefall, det jeg leste meg til i Hundesport iallefall. :ahappy:

Skrevet

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Yodelmannen er skal som alltid være plassjef, og jeg kommer nok oppom, men spørs om jeg får vært dere hele helgen slik jeg pleier, da vi har valper i heimen. Jobber med å skaffe valpe-vakt, så det er mulig, men vi får se.

Skrevet

Hehe, at det er smittefare på utstillinger er jeg fullt klar over altså. :ahappy:

Var ikke helt det jeg lurte på, men takk likevel!

Spent på PM jeg og hvor mange bernervalper det er påmeldt! Tar vel en liten stund før den kommer ettersom den forlengede påmeldingsfristen ikke er gått ut enda.

Edit;

er vel gått ut nå, eller? Trodde den gikk ut 31.des iallefall, det jeg leste meg til i Hundesport iallefall. :ahappy:

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Man kan fortsatt melde på, men til en litt høyere pris. Siste frist er den 5 januar.

Skrevet

Hehe, at det er smittefare på utstillinger er jeg fullt klar over altså. :ahappy:

Var ikke helt det jeg lurte på, men takk likevel!

Spent på PM jeg og hvor mange bernervalper det er påmeldt! Tar vel en liten stund før den kommer ettersom den forlengede påmeldingsfristen ikke er gått ut enda.

Edit;

Man kan fortsatt melde på, men til en litt høyere pris. Siste frist er den 5 januar.

ja var det vi så også :aww: så for 410,- er vi påmeldt :aww::ahappy: men finner ikke ut hvem som dømmer GD :ahappy: noen som har link eller veit det?? :aww:

Skrevet

Danny skal gå sitt første valpe-Show (4 mnd og 1 dag).

Jeg har sommerfugler i magen bare av å tenke på det.

(Jeg har aldri stilt før).

Han var med å så på i Letohallen i rom jula.

Skrevet

Danny skal gå sitt første valpe-Show (4 mnd og 1 dag).

Jeg har sommerfugler i magen bare av å tenke på det.

(Jeg har aldri stilt før).

Han var med å så på i Letohallen i rom jula.

Så morro! Er bare å glede seg, det er kjempegøy, og ikke egentlig noe å grue seg for. Bare gjør som dommeren sier, spør hvis du er usikker på hva han/hun mener, og ikke stress, ta deg tid til å få plassert båndet riktig på halsen til hunden, til å få kontakt, tenk på at det viktigste er at hunden har det morro! :ahappy: Og masse lykke til!

Skrevet

gleder meg veldig til PM jeg også, veldig spennende å se hvor mange gårdshunder det kommer! virker som det bare blir fler og fler, og det er jo morsomt :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...