Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar

rottmaneier

Recommended Posts

Er det noen som skal hit? :ahappy: Blir vår første gang i juniorklassen, så gruer meg egentlig litt mer enn vanlig. Er dommeren mye strengere når det gjelder å stå korrekt her enn på valpeshow? Hun står fint, men ikke alltid helt riktig med tanke på vinkler :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Ja! :ahappy:

Kommer begge dagene, stiller Fredrik i valp og Eros i unghund, og skal hjelpe en oppdretter som har meldt på 4 tisper.

Gleder meg! Skal virkelig nyte den helgen, for etter den blir det utstillingspause i 3 måneder..(det gjør vondt bare å skrive det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig *ler* Kan snart flytte inn i Letohallen tror jeg :ahappy:

Jeg trodde du allerede HADDE flytta inn ? :ahappy:

Jupp - Willersen skal stilles begge dager, og jeg har ikke peiling på hvilke dommere som skal dømme, men tror ikke det var noen han har stilt for før iallefall :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi (les søstersen, hennes samboer og jeg) kommer og titter på søndag, med nye valpisen til søstersen på armen :ahappy:

yepp, I'll be there!

Prøver å overtale søstersen til å melde på Kita likevel... :ahappy: hvem er det som dømmer grandisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Jeg tar ikke med valper som ikke er fullvaksinerte, altså under 12 uker, på steder med så stort smittepress hvis jeg kan unngå det. Nå har det jo gått både det ene og det andre rundt på utstillinger den siste tiden, som kennelhoste og slike koselige saker, og det er jo ikke noe trivelig å få valpen sin smittet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok spurt oppdretteren om hun kunne ha ham, iom det er(som Caroline sier) en del ekle ting ute og går for tiden. Kennelhoste er ikke så veldig morsomt å få på en liten valp, vil jeg forestille meg. :ahappy:

yepp, I'll be there!

Prøver å overtale søstersen til å melde på Kita likevel... :aww: hvem er det som dømmer grandisene?

Vel, påmeldingsfristen er vel gått ut nå, eller? Trodde den gikk ut 31.des iallefall, det jeg leste meg til i Hundesport iallefall. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Yodelmannen er skal som alltid være plassjef, og jeg kommer nok oppom, men spørs om jeg får vært dere hele helgen slik jeg pleier, da vi har valper i heimen. Jobber med å skaffe valpe-vakt, så det er mulig, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, at det er smittefare på utstillinger er jeg fullt klar over altså. :ahappy:

Var ikke helt det jeg lurte på, men takk likevel!

Spent på PM jeg og hvor mange bernervalper det er påmeldt! Tar vel en liten stund før den kommer ettersom den forlengede påmeldingsfristen ikke er gått ut enda.

Edit;

er vel gått ut nå, eller? Trodde den gikk ut 31.des iallefall, det jeg leste meg til i Hundesport iallefall. :ahappy:

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Man kan fortsatt melde på, men til en litt høyere pris. Siste frist er den 5 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, at det er smittefare på utstillinger er jeg fullt klar over altså. :ahappy:

Var ikke helt det jeg lurte på, men takk likevel!

Spent på PM jeg og hvor mange bernervalper det er påmeldt! Tar vel en liten stund før den kommer ettersom den forlengede påmeldingsfristen ikke er gått ut enda.

Edit;

Man kan fortsatt melde på, men til en litt høyere pris. Siste frist er den 5 januar.

ja var det vi så også :aww: så for 410,- er vi påmeldt :aww::ahappy: men finner ikke ut hvem som dømmer GD :ahappy: noen som har link eller veit det?? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny skal gå sitt første valpe-Show (4 mnd og 1 dag).

Jeg har sommerfugler i magen bare av å tenke på det.

(Jeg har aldri stilt før).

Han var med å så på i Letohallen i rom jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danny skal gå sitt første valpe-Show (4 mnd og 1 dag).

Jeg har sommerfugler i magen bare av å tenke på det.

(Jeg har aldri stilt før).

Han var med å så på i Letohallen i rom jula.

Så morro! Er bare å glede seg, det er kjempegøy, og ikke egentlig noe å grue seg for. Bare gjør som dommeren sier, spør hvis du er usikker på hva han/hun mener, og ikke stress, ta deg tid til å få plassert båndet riktig på halsen til hunden, til å få kontakt, tenk på at det viktigste er at hunden har det morro! :ahappy: Og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...