Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur i Oslo?

Martine

Recommended Posts

Skrevet

Den er grei :whistle: Jeg bor på Grefsen... Vet ikke om du vet hvor det er? Kan evt få noen til å kjøre meg til deg eller noe? Med mindre det er veldig mye trafikk på den tiden. Må uansett bli kjørt om jeg skal ha med begge hundene.

Skrevet

Den er grei :whistle: Jeg bor på Grefsen... Vet ikke om du vet hvor det er? Kan evt få noen til å kjøre meg til deg eller noe? Med mindre det er veldig mye trafikk på den tiden. Må uansett bli kjørt om jeg skal ha med begge hundene.

Her har jeg jo en hel golfbane å ta av. Men snøen er jo ganske høy overalt.. Så det hadde gått an å gå tur her.

Jeg kan jo ta en tur ut der idag.. og se hvor ille det er. Om det går an å gå tur der..:ahappy:

Skrevet

Si i fra hvordan det ser ut, du kan sende en sms til meg når du vet det :whistle: Nr mitt er 45 20 20 77.

Skrevet

Da har jeg sjekket golfbanen og andre områder. Det er mulig å gå rundt der.. men det er jo en del snø. Men med høye snøsko (og/eller boblebukse) så burde det gå fint.

Det er jo en del preparerte steder man kan gå også.

Skrevet

Okei :banana: Hvis noen kan kjøre meg dit så kan vi jo ta det der. Må se an litt, for pappa skal kanskje hente bilen sin igjen. Men kan du ikke sende meg en sms så jeg får nr ditt? Så kan vi holde kontakten der. 45 20 20 77

Skrevet

Okei :banana: Hvis noen kan kjøre meg dit så kan vi jo ta det der. Må se an litt, for pappa skal kanskje hente bilen sin igjen. Men kan du ikke sende meg en sms så jeg får nr ditt? Så kan vi holde kontakten der. 45 20 20 77

Har ikke mobilen på meg akkurat nå.. mn nr er 97 13 49 97.

Jeg kan helt fint i morgen og på torsdag. (slutter fem i morgen og fire på torsdag).

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei dere,

kunne tenke meg å slenge meg på ved neste tur.. har en fransk bulldogg valp på 6 måneder som trenger noen ordentlige lekekamertaer, tror våre andre 2 chihuahuaer er litt for små og leken blir fort litt voldsom, vi bor nær grefsen vi og :wub: ettermiddag og helg er best for oss og!

Skrevet

Hei dere,

kunne tenke meg å slenge meg på ved neste tur.. har en fransk bulldogg valp på 6 måneder som trenger noen ordentlige lekekamertaer, tror våre andre 2 chihuahuaer er litt for små og leken blir fort litt voldsom, vi bor nær grefsen vi og :wub: ettermiddag og helg er best for oss og!

Så hyggelig!

Er litt forkjølet nå.. men ellers passer det fint for meg.. Kanskje til den kommende helgen?

Skikkelig lørdagstur f.eks.?

Skrevet

Regner med at det går bra på lørdag!

Chihuahuadame: Hvor bor du? Send meg en pm, så kanskje vi kan møtes tidligere? :wub:

Skrevet

Jo fler jo bedre. Hvis ikke foreldrene mine er opptatt med noe skigåing så er det mulig at jeg tar med hannhunden dems.. en 5 år gammel Kleiner Munsterlander. Kjempesnill og grei, bare at han kan finne på å stikke av så da blir det muligens langline eller vanlig bånd på ham.

Men tror det er mest sannsynlig at mine foreldre drar ut med ham da.

Frøken Tinka er derimot med uansett! Nå må jeg bare bli kvitt denne forkjølelsen! Vondt i halsen, tett i nesen og litt feber er ikke gøy..

Skrevet

Her er det jo mye sosialt jeg har gått glipp av! :icon_redface:

Jeg kan dessverre ikke på lørdag, men kan vi bli med om det blir tur ved senere anledninger? Nå blir det jo bare finere og finere ute, vår snart!

Vi bor på Skøyen, men har vanligvis tilgang til bil, hvertfall med litt planlegging i forveien.

Skrevet

Til dere som ønsker å være med på hundetreff så er det hundetreff i lillestrøm på torsdag kl 15:) Møtes utenfor Nebbursvollen:)

Skrevet

Her er det jo mye sosialt jeg har gått glipp av! :icon_redface:

Jeg kan dessverre ikke på lørdag, men kan vi bli med om det blir tur ved senere anledninger? Nå blir det jo bare finere og finere ute, vår snart!

Vi bor på Skøyen, men har vanligvis tilgang til bil, hvertfall med litt planlegging i forveien.

Bare å slenge seg på.. the more the merrier! Kom jo forresten på at om en 4-5 ukers så får jeg helt sikkert ta med mamma's Engelsk Setter valp for å sosialisere ham litt :devilbanana: Begynner å bli flere hunder gitt!

Til dere som ønsker å være med på hundetreff så er det hundetreff i lillestrøm på torsdag kl 15:) Møtes utenfor Nebbursvollen:)

Ååå vil være med! Men har tannlegetime kl 14.00.. skal se om det lar seg gjøre da :lol:

Skrevet

Ååå vil være med! Men har tannlegetime kl 14.00.. skal se om det lar seg gjøre da :icon_redface:

Ja, håper du kan, jo flere som blir med jo bedre:) Du kan jo sende meg en meld på 94138270 om det skulle være noe:)

Skrevet

Lørdag er i morgen!

Hvor vil folk møtes?

Nr. mitt er 97 13 49 97! Så bare å kontakte meg hvis jeg ikke har svart her inne :icon_redface:

Grilling blir ved Skullerudstua i Lørenskog i morgen:) Møtes på Fredheim Skole kl 14.00 så går vi derfra:) Adr er: Losbyvn 141, 1475 Finstadjordet:)

Ta med hunder og grillmat, vi tenner bål:)

Si ifra hvem som skal komme her så vi vet hvem vi skal vente på:innocent: Kan også si fra på sms til meg på 94138270:) Alle er velkommen:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...