Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsetter 2010

Ingvild

Recommended Posts

- Ikke skulke mer på skolen :) - ble ikke mer skulking en vanlig :) Misstrivsel og slikt

- Komme igang med Lydighet og Agility med Betty - *host* - latskap fra begge sider, treningslei hund og løpetid til feil tid har satt sin stopper for de planene.

- Ta lappen på bil .. ;) - lange ventetider stoppet meg!

- fullføre skoleåret - gjorde det da! Med greit snitt. Har hoppet av skolen da... *host* men skal inn igjen!

2010: INGEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet at jeg ikke skrev noe i fjor, men den gang ei :)

Har egentlig aldri satt meg noen nyttårsløfter, men nå skal jeg prøve å ha noen som også skal følges (hvertfall prøve å følges) :)

- Kutte ned på godterispisinga (ikke kutte helt ut, for det vet jeg at jeg ikke klarer) - Kuttet ut i perioder, som flere mnd med kun godt i helgene

- Lappen på bil (føler det er litt på tide nå egentlig) *kremt*, men har begynt

- Fullføre skoleåret (sjerpe meg på skolen også) Done! så da har jeg hvertfall generell studiekomp.

Ellers av andre mål:

- Gå sporkurs med Chilli

- Ta bronsemerket med Bocca

Disse to ble ikke holdt

Her funker ikke noe, så jeg håper kodene ble riktige ;)

Forsetter for 2010 (tar med noen fra "mål for 2010"-tråden:

- Ta mot til meg og debutere i lp, og komme meg i ringen på utstilling

- Bli flinkere til å sette meg mål innen trening (med hund altså)

- Ta lappen

- Også blir det dette med godterispising igjen da. Prøve å ha kun godterispising i helger.

Det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Jeg hadde ikke så store planer om nyttårsforsett, men ble visst noen likevel:

* Bli frisk.

* Null sukker. (les: godteri, snop, brus, saft osv. = fyfy. Mat som inneholder sukker er ok.)

* Komme over nerver, og komme oss inn i ringen igjen.

* Komme ut av ungdomsskolen og inn på vgs med bra snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010:

- Ta billappen

- Trene, trene, trene! Jeg må komme meg inn i russebuksa

- Ha en vill russetid

- Fullføre vgs med nogenlunde bra karakterer

- Spise sunt og variert

- Få jobb

- Brus, potetgull og godis kun i helgene

- Smiiile!

- Kanskje begynne å titte bittelitt på ny hund? Tviler på at det blir det, men er jo lov å håpe.

- Ta piercing og kanskje tattovering

- Spare penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har billappen får jeg ta steget videre og si at jeg i løpet av 2010 skal begynne med introduksjonsflighter til flylappen. Dog skal det litt til, må jobbe mye for å få råd. Dermed kan jo et annet nyttårsforsett være å ta flere vakter på jobb, selv på dager hvor man virkelig ikke har motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tek vi det punkt for punkt.

- fortsette med gode resultater på skolen

- kanskje oppnå 6 i matte og naturfag

- oppnå 5 i gym (dvs. ikke være redd for ballen/bli tøffere)

- slutte å være så sjenert

Men jeg vet ikke. Er ikke vant med å jobbe for å oppnå noe på skolen. Det har bare kommet av seg selv.  :)

- Det har eg klart.

- Neeh, vart 6 i engelsk og norsk skriftleg då, nøgd med det.

- Det skjedde nok ikkje. Kanskje eg får det til i år?

- JA! Eg har verkeleg jobba med sjølvtilliten min, og har forbetra meg enormt. For eit år sidan kunne eg nesten ikkje prate med folk eg ikkje kjende, men no har eg blitt mykje meir sikker på meg sjølv. Før trudde eg eg var dårleg i alt, men har i løpet av året lært meg at eg er flink i mykje forskjellig, og at ikkje alle tykkjer eg er teit og stygg.

Så for 2010 då:

- Fortsette arbeidet med sjølvtilliten! 

- Fortsette å ha 6-ar i dei faga eg har det i no, få 6 i engelsk muntleg (dette eg få til!) og 5 i resten (bortsett frå kroppsøving ... men eg kan prøve).

- Ha eit heilt fantastisk nytt år med masse nye venner (skal flytte ut til hausten)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sikker på at jeg skrev i den tråden i fjor ... Men, men! Mine nyttårsforsetter for '10 er:

- Få supersommerjobben (innebærer skummel ringerunde i begynnelsen av Januar)

- Ha godtefri mnd i Januar, akkurat som jeg hadde i november

- Få Fenja drektig (*fnis*- kanskje ikke akkurat MIN jobb, men)

- Ri masse, masse, masse og gå mange fiine turer med hundene

Forøvrig blir godtefri mnd fra og med 4. Januar, for da begynner skolen- det blir mer orden av sånt noe :)

Og så har jeg ett til:

- Prøve å være en litt bedre student! Dvs, lese litt mer systematisk og jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyttårsforsetter 2010:

få minst 5 i programfag

jobbe bra på skolen å prøve å stenge ute tanker å fokusere på det jeg skal

jobbe med angsten min så jeg kan fungere bedre. (blir nok ikke kvitt den på ett år men kan jo ihvertfall bli bedre)

Prøve å være mer sosial utenom hundelivet...

når det gjelder hund:

prøve å få inn gode rutiner igjen når det gjelder Mike og daglige turer.

fortsette å trene agility minst en gang i uken (målet er å kunne konkurere en dag)

dra på sosialisering/kontakttrening en dag i uken.

trene mer kontakt,triks og hjernetrim på egenhånd.

fortsette å treffe hundevennene våres så han får løpe rundt å bare være gal å glad

å rett å slett bare nyte det å ha verdens beste hund å bedre det gode "vennskapet" vi har nå:ahappy:

(tenker også på å skaffe meg en liten valp til sommeren men vi får se hvordan ting legger seg til rette)

Ja det var det jeg kom på.

Det vanskeligste blir nok den deler hvor jeg må jobbe med meg selv,men jeg SKAL klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt nyttårsforsetter før, faktisk. Men en gang må være den første :)

1. Spise mer - men sunnere.

2. Trene HVER dag -kanskje bortsett fra lørdag :ahappy:

3. Slutte å tenke så mye på hvordan kroppen ser ut - typen og vennene elsker den, holder ikke det?

4. Konsentrere meg om ridninga - starte fra bånn for å bli kvitt uvaner

5. Besøke Florida oftere - til hun drar.

6. Bruke mer tid på undulaten - finne ut hvilket kjønn det er, kanskje?

7. Være mer tolerant ovenfor mamma - Er ikke fjortiss mer :)

8. Greie å ta like godt vare på alle vennene mine - ikke miste noen

9. Enda et år uten røyking, snusing eller drikking - har et rykte og en helse og ivareta

10. Gå ut av tiende med minst 4.5 i snitt - og komme inn på dramalinja på Bjørnhold videregående

11. Være meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen forsetter i fjor, men her er noen jeg har tenkt til å klare i 2010! :ahappy: Jeg har troen..

- Være en (litt) snillere samboer og kjæreste, og kanskje få hormonene under kontroll (kremt..)

- Bruke mye mer tid på hesten, og stelle mer med han, selv om han ikke blir trent nå pga skade.

- Gå lange turer med hunden hver dag.

- Lære mer om spor, og kunne bruke det i treningen.

- Være mer sosial.

- Vaske bilen oftere, mer enn to ganger i året..

- Lage middag hver dag, og planlegge hva vi skal spise hele uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ETT nyttårsforsett som jeg bare SKAL klare, og det er å komme inn på det studiet jeg ønsker aller aller mest! Uansett om det blir i Norge eller utlandet :ahappy:

Ellers så har vi jo de vanlige: trene mer, spise sunnere, og være ryddigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 2010 skal jeg:

- bestå de tre siste eksamenene med karakterer jeg kan være fornøyd med

- finne ut hvor jeg vil i livet og hvordan jeg skal komme dit

- loggføre minimum 150 treningsøkter av meg selv

- finne en ordning som fungerer rundt Aces hjemme-alene-situasjon

- sørge for at Ace får minst 3 ordentlige turer i uka

Ved utgangen av året skal jeg klare å jogge/løpe 6 kilometerrunden i Bøkeskogen sammenhengende..

Dessuten vil jeg gjerne:

- få Ace opp i agility klasse 3

- få opprykk til lp klasse elite (hvis jeg bare gidder å trene lp..)

- bli bedre på ski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ETT nyttårsforsett som jeg bare SKAL klare, og det er å komme inn på det studiet jeg ønsker aller aller mest! Uansett om det blir i Norge eller utlandet :ahappy:

Ellers så har vi jo de vanlige: trene mer, spise sunnere, og være ryddigere. :)

Hva er det da?

Flere som er litt diffuse på ting, morsommere å vite ALT :) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det da?

Flere som er litt diffuse på ting, morsommere å vite ALT :) he he

*Flir*

Det var jo et spørsmål i julekalenderen, så jeg vil ikke si at det er så veldig hemmelig :)

Jeg ønsker å komme inn på veterinærstudiet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...