Gå til innhold
Hundesonen.no

Iams

edlitam

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd Iams sitt hundefor? det er over 200 kroner billigere enn foret jeg forer på idag. og med en hund som spiser såpass mye som han gjør kunne vi spart mye penger på dette? hvis det er ett godt for så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der linken er "hønngammel" og tilbakevist gang på gang. Så å boikotte Iams pga det der blir prinsipprytteri som ikke henger helt på greip. Jeg har da sett ekkel film fra norske slakterier, men boikotter ikke Vom og Hundemat eller Labb fordet, liksom..

Men Eukanuba-fôret (fra Iams) har alltid blitt regnet som et godt fôr, ja. Personlig synes jeg det var bedre før, da de brukte ris fremfor hvete i det... (De endret dette på 90-tallet en gang, og da sluttet jeg med fôret og har aldri sett tilbake siden)

Men mange er godt fornøyde med det, og det er sikkert ingen fare å prøve i alle fall! Du merker jo etter litt hvordan akkurat DIN hund trives på fôret. Bare pass på å gi den en myk overgang (blande forsiktig inn mer og mer av det nye fôret), også prøver du en sekk eller to for å se...

Lykke til.

Suze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å teste fôr på hunder, hva er problemet med det? så lenge det gjøres på en ordentlig måte... mange forsøkshunder har liv som ikke er mye værre enn en familiehunds liv - de aktivieres, og mosjoneres. i motsetning til en del familiehunder som settes i bur om natta, på dagen mens eier på er på jobb, og kanskje litt på ettermiddagen også, for det er så praktisk. Linken er tilbakevist, så det er ikke slik det faktisk er.

Jeg ville ikke kjøpt fôr som ikke er testet ut jeg. hvordan skal en da være sikker på at det dekker alle hundens ernæringsmessige behov, at stoffene tas opp på riktig måte?

det er for mye "fyllstoff" (hvete, vegetabiler) for at iams er et aktuelt fôr. synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...