Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fikk du til jul? Hva syns du?


Hundepsyk

Recommended Posts

Litt preget av at jeg nettopp har flyttet ned på hybelen. Men veldig, veldig fornøyd! :cool:

2 kopper, i den mummitroll-serien, så nå skal jeg begynne å samle

Ullgenser

Skjerf og votter

Fake pelspledd med fleece på ene siden, kjempe godt og varmt!

2 stoler

De siste pengene jeg manglet til å kjøpe ny sofa

Slalåmutstyr

Forskjellige brettspill sammen med familien

Håndkle og toalettmappe med navnet mitt på

MASSE Pez

Men det fineste og mest uventede gaven var fra ei venninne som hadde malt et bilde av meg, Taika og Tinka (til Ingvild)! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Det er da det er greit å bo her jeg bor, der det koster rundt 2000 å sterilisere en tispe :o

Dæven... Jeg betalte 6500 på Bridie jeg. Kom tydeligvis på en del ekstra under operasjonen, eller så er det dyrere når det er livmorbetennelse involvert. For de opplyste da, og opplyser nå at sterilisering koster 5500 kr her på Raufoss.

(sist jeg hørte så tok de 13500 på en av de andre klinikkene i distriktet her... Dette er vel 5-6 år siden minst tror jeg)

dumdidum.. Hva fikk jeg til jul? :-)

En haug med cd'er (in flames, moonspell, children of bodom ect.) sammen med et headset. Fikk også en lilla ( :cool: ) armybuksen. Jo, og jeg fikk serien Dexter, den er genial! jeg og bror har sett oss igjennom 7 episoder idag! Og Boken 'La den rette komme inn' skal visst være en knall bok. Noe mer jeg fikk er vell det vanlige; lue, votter, parfyme, såpe, shampo ol.

Filmen er absolutt ikke så værst iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med julegavene jeg fikk! I år hadde vi ønsket oss ting hver for oss, i stedet for sammen. Vi begynner liksom å ha det meste vi trenger, og det er ikke gøy å ønske seg dyre ting (tørketrommel til flere 1000kr), så da ønsket vi oss "småting" hver for oss i stedet, og det er jammen noe vi kommer til å satse på neste år også! Jeg fikk en pysj i ull og silke, skikkelig varm og god. Pulsvarmere kombinert med fingerløse votter som skal bli godt i kulden. Den nye boken fra canis om hundens språk fikk jeg av broren min (han må seriøst slutte å legge så mye penger i gaver til meg!). Jeg fikk en Bergans fleecejakke som jeg skal bytte tror jeg, for den var ikke helt som jeg hadde tenkt meg (hadde ønsket meg fleecegenser med høy hals og hull til tomlene). Jeg fikk 600kr i gavekort på XXL, og jeg og typen fikk gavekort på XXL på 3000kr tilsammen. En brød"pose" som kan holde brød varmt, fra Stelton. To par hansker; det ene var litt for lite, det andre alt for stort. Objektiv! Men det var skjedd en feil i bestillingen, så det var kompatibelt med Sony, og jeg har Canon, så det må byttes. Og så fikk jeg rasedekaler, og der hadde det også skjedd en feil; fikk av cairn terrier og welsh springer, så jeg må bytte welshen, haha.. Sammen fikk vi også noen grytekluter og håndklær og sånt; kjekt å ha i fornuftige farger. Og så fikk vi den vanlige summen alt for mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Nytt objektiv til kameraet :) Fikk av mamma og pappa.

- Duntøffler, tekopp og pysjbukse (fikk av bestevennina)

- 1500 kr

- Gavekort, samlet 1100 kr

- Kosebukse og genser

- Kardigan

- Sjokolade

- Undertøy

Og litt andre småting. Er veldig fornøyd! Håper på valp til neste år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med julegavene jeg fikk! I år hadde vi ønsket oss ting hver for oss, i stedet for sammen. Vi begynner liksom å ha det meste vi trenger, og det er ikke gøy å ønske seg dyre ting (tørketrommel til flere 1000kr), så da ønsket vi oss "småting" hver for oss i stedet, og det er jammen noe vi kommer til å satse på neste år også! Jeg fikk en pysj i ull og silke, skikkelig varm og god. Pulsvarmere kombinert med fingerløse votter som skal bli godt i kulden. Den nye boken fra canis om hundens språk fikk jeg av broren min (han må seriøst slutte å legge så mye penger i gaver til meg!). Jeg fikk en Bergans fleecejakke som jeg skal bytte tror jeg, for den var ikke helt som jeg hadde tenkt meg (hadde ønsket meg fleecegenser med høy hals og hull til tomlene). Jeg fikk 600kr i gavekort på XXL, og jeg og typen fikk gavekort på XXL på 3000kr tilsammen. En brød"pose" som kan holde brød varmt, fra Stelton. To par hansker; det ene var litt for lite, det andre alt for stort. Objektiv! Men det var skjedd en feil i bestillingen, så det var kompatibelt med Sony, og jeg har Canon, så det må byttes. Og så fikk jeg rasedekaler, og der hadde det også skjedd en feil; fikk av cairn terrier og welsh springer, så jeg må bytte welshen, haha.. Sammen fikk vi også noen grytekluter og håndklær og sånt; kjekt å ha i fornuftige farger. Og så fikk vi den vanlige summen alt for mye penger..

Tjihi, jeg har både sony kamera og welsh :lol:

Mistenker julenissen for å ha gitt deg mine gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Eit lite stereoanlegg

- Earpollution Headset

- Smykkeskrin

- Heimestrikka sokkar i alpakkaull ;)

- Ny toalettveske

- Kjeeempefint snö-smykke

- To par store øyrdobbar og eit sett med tre par små

- Sminke

- Nokre armeband

- Heimesnikra brødfjøl frå bestefaren min

- Penal og ei lita bok frå Guatemala

- 350 kr i gavekort på spa/spaprodukt på Union Hotel

- 200 kr i gavekort på Moa

- Vase

- Minnepenn

- Godteri

Føler meg veldig heldig. Fekk kjempemykje fint i år. :)

Rex fikk 4 griseører og jeg fikk nytt kamera (som jeg kan ta bilder med under vann :P ), slakkline og litt annet diverse. Liksom kamera og slakklinen som var de überstore höydarane. Nå blir det leking og masse bilder i 2010 :P

Åh, kult. Slakkline er kjempekjekt! Akkurat passe utfordrande. Det er vanskeleg, men du ser fort framgang om du øver litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Bergansjakke og -bukse!:

1121_plumdarkpurple.png

1357_black.png

:)

Og kjempefine kopper fra Sara, og en bok fra julenissen (Tilbake til Riverton) og enda noen småting.

Veldig fornøyd! Gjett om jeg blir schtilig i nye Bergansklær på bissevivvtur!

Kjempefin jakke! *sikle* Den buksen har jeg også, ser ihvertfall helt maken ut. Og den er jeg så glad i. Bruker den hver dag nå på vintern :P

Ellers fikk jeg ny hundeseng, refleks med lys til å ha på halsbåndet, turvannskål, litt bein faktisk, fotobok med nyttige tips til å bli bedre til å ta bilder, ullsokker til fotturer og skiturer, Bergans boblejakke som skal varme meg på dager jeg trener hund uten å fryse ihjel, to puslsespill med typisk italiensk motiv, ullundertøy, tegne-og malebok, hodelykt, litt diverse andre bøker og småstæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer eller mindre hunderelatert:

- Hodelykt

- Ullsokker (får hvert år av farmor ;) )

- Penger til utstyr til Jaily

- Hansker

- Pappas "gamle" Nikon D50 (Under hunderelatert siden jeg så og si bare tar bilder av Jaily :lol: )

- Bilde av Zuki (boffen til pappa og hans samboer)

- Siste nummer av Härliga Hund

Ikke hunderelatert:

- Bones sesong 1-4

- True Blood bøkene (Yay!)

- Nemi - bok 5 "Gørr og melis"

- "Onda pingviner" (bok)

- Støvletter

- Tøfler

- Ipod-bil-lader

- "Pondus Pub"-spillet

- Mer penger

- Jernkjele (okey, jeg kjøpte den selv, men den var gave til meg og mamma fra meg og mamma :wub: )

- Glass pynte engler fra Hadeland Glassverk

- Svart genser

Tror det var alt. Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra! Tror dette er det som skal til jeg.

Selv fikk jeg Pink floyd lommebok (humre), badeender (samler på dem), sokker (ønsket meg masse sokker som vanlig her), Shine On DVD (Pink Floyd), Nemi 5, The Host, ekstern harddisk på 1,5 tb, penger, en gave til Leger uten Grenser, CheeseBalls (yeeey!), kombinert leiebånd og hanefot, et par små stekepanner, to kjeler osv osv.

Høy! Er ikke noe å humre over, altså. Du er ikke så enkel å finne julegaver til. :lol:

:wub:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Aldri tenkt over. Vi har liksom alltid gitt hundene grisehale og det går stort sett greit. Og det har jo gått fint med nesten alle jeg har gitt Tempo tidligere. Men da kaster jeg resten av den pakken og holder oss til ører og oksemuskler. Ellers får han markbein som er rå som du sier, og gir han aldri annet bein fra egen mat. Takk for info og fine kommentarer!  
    • Takk for det 🙂  Ting er smooth sailing enn så lenge, men hun skal selvsagt gjennom en fase med hormoner, unghund stadie, og mye mer. Blir nok mer og mer jobb etterhvert.     Har du noen tips til hvordan det bør/kan gjøres? Er det noe særlig tidspunkt jeg bør belønne? 
    • Bra det gikk fint! Bein burde aldri gis i noen annen form enn helt rå (og også da viktig at hunden tygger godt og ikke sluker). Haler inneholder bein, ører og oksemuskler ikke f.eks.  Han er utrolig fin 🖤
    • Haha, som eier av en hund med utrolig sensitiv mage måtte jeg le litt av dette En lettelse ulik noen annen, altså! Så bra at han kom seg  Så kjekt at dere har kommet skikkelig i gang med trening!
    • Sommeren har flydd forbi! Lenge siden jeg har postet her.  Tempo har vært på sommerferie og blitt passet for første gang i flere dager. Da var han hos mine foreldre og deres to hunder, begge tisper. Da tror vi kanskje han våknet litt som kommende unghund der han ble forelsket i Joya som hadde løpetid 😍😂 Da jeg kom tilbake kunne jeg og tydelig se testiklene hans 🙈 Før har jeg måtte leite og kjenne for å se at begge to er på plass enda. Nå var de lett å se 😂 Alle valpetennene har og falt ut 😁  Før ferien fikk Tempo være brakkerigg hund da jeg skulle gjøre en jobb på Atlantic riggen som lå inne til kai. Tempo ble god venn med en i brakken som hadde han på kontoret sitt mens jeg var ombord riggen. Det var flere andre som hadde med hunder der og Tempo ble og gode venner med flere av de ☺️ Dessverre har vi og hatt noen kjipe opplevelser. Rett før jobbturen klarte han å spise en nektarinstein. Han svelget den hel, så det var frykten for om den kom gjennom tarmene. Heldigvis kastet han den opp rett før vi skulle dra den dagen. Etter ferien fikk han en grisehale. Dette har han tidligere tålt helt fint, kanskje noe mer bløt avføring rett etterpå, men ellers helt fin. Denne gangen fikk han sprutdiare. Det rant flytende væske av han i over 1 døgn. Formen ellers var fin, han drakk, hadde fin farge på tannkjøttet og var aktiv. Etter pre/probiotika behandling, skånefor i form av ris og tørrfôr for mageproblemer stabiliserte det seg endelig! Aldri vært så glad før for å se en normal bæsj. I perioden etterpå gikk vi gradvis over til vanlig for og introduserte godbiter, så trening har vi dermed hengt litt bakpå med.  Men nå har vi kommet i gang med treningen! Vi har gått spor, trent feltsøk og litt lydighet. Utrolig hvor mye han husker etter en lenger pause. Vi har noen utfordringer på feltsøktet, men jeg tror kanskje noe av det løses i samme slengen som vi øver på å plukke og avlevere pinner i sporet. Vi har startet å trene på det, også får vi se hvordan feltsøket blir på neste økt ☺️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...