Gå til innhold
Hundesonen.no

Stallplass


Ia

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått den beste julegaven, noensinne; Et tilbud om å få ha min elskede lille Florida på fôr. Hvis vi finner stallplass til henne, naturligvis. Alltid et hvis...

Så har det seg sånn, at vi ikke er de med mest penger. Vi har heller ikke bil. Om jeg skulle fått hatt jenta mi, er jeg avhengig av grei pris og kort reisevei. Om det finnes noe sånt tilbud i Oslo :)

Jeg vil også gjerne at jenta mi skulle stått ute mesteparten av dagen, men gjerne inne om natten. Med selskap, naturligvis.

Dere med hest, hvordan gjør dere det?

Hvordan får dere pengene til å strekke til? Hva betaler dere og hva inkluderer det?

Blir kjempeglad for svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har hatt hest, og hadde heller ikke i oslo, men det blir jo billigere jo mer du har mulighet til å gjøre selv.

Inn og utslipp f.eks. Foring osv. Men da spørs det kanskje hvor stallen ligger i forhold til deg..

Uansett hvor hun blir stående, blir et nok tungvindt for meg med morgenfôring. Og inn- og utslipp, iallefall om morgenen. Men møkking og alt annet jeg kan gjøre om ettermiddagen er jeg forberedt på å ta selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hauger gård i Maridalen. Det koster 3500 kr mnd, men det er inkludert utslipp, innslipp, foring, og ubegrenset med silo og flis. Det er to ridebaner der, hindermateriell og supert turterreng. Jeg har hesten min der, og er veldig fornøyd! Er ikke heelt sikker på om det er noe ledig der nå, men det er også mulig å ha hest på utegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hauger gård i Maridalen. Det koster 3500 kr mnd, men det er inkludert utslipp, innslipp, foring, og ubegrenset med silo og flis. Det er to ridebaner der, hindermateriell og supert turterreng. Jeg har hesten min der, og er veldig fornøyd! Er ikke heelt sikker på om det er noe ledig der nå, men det er også mulig å ha hest på utegang.

Det hørtes jo fantaskisk ut!

Vet du hva det koster å ha hest på utegang der? Hun er vokst opp med utegang, og trives godt. Men jeg vil gjerne at hun skal ha mulighet til å komme seg under tak :lol:

Og har du noen anelse om hvordan man kommer seg dit fra Abildsø? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, må bare få si gratulerer såå mye med tilbudet iallefall :wub: Florida er vakker! Lykke til med stallplassleting, det burde ikke være helt umulig å finne noe greit noe. Det er jo mye staller både i Oslo, Bærum og Asker (men da blir det jo mye tog og buss- litt tungvint)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, må bare få si gratulerer såå mye med tilbudet iallefall :wub: Florida er vakker! Lykke til med stallplassleting, det burde ikke være helt umulig å finne noe greit noe. Det er jo mye staller både i Oslo, Bærum og Asker (men da blir det jo mye tog og buss- litt tungvint)

Takktakk :P

Er en drøm som går i oppfyllelse det her, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 bussen som går fra Nydalen t-bane går rett til stallen, så om du kommer deg til Nydalen er det bare å ta den bussen og gå av på busstoppet som heter Hauger gård. Aner ikke hvor mye det koster for utegang, men antageligvis mindre enn 3500. De har mulighet til å gå under tak :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...