Gå til innhold
Hundesonen.no

Feil farge på bildene

Tuskelusken

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tok noen bilder av hesten min på jordene i dag, men bildene ble så røde. Det var ikke sånn i virkeligheten. Jeg så på innstillingene om jeg hadde glemt å stille noe tilbake, men jeg så ikke noe feil. Tenkte at bildene ville se bedre ut på PC-en, men de ble bare enda rødere. Noen som vet hvorfor? Jeg tok bildene i 2-3 tiden så det var lyst, men det er jo vinter og solen henger lavt på himmelen. Jeg hadde ryggen mot solen.

Eksempel:

s4cdq8.jpg

24cgnz8.jpg

Dette var mer riktigere farger:

2j0cf2d.jpg

213q89x.jpg

Skrevet

Synes det er en flott effekt jeg! Mulig du kan stille noe på hvitbalansen for å endre på det? Men personlig elsker jeg den effekten! :getlost:

Skrevet

Ja jeg synes også det ble fint, ble veldig varme og gode. :getlost: Hvis du ikke vil ha dem så gyldne kan du lett fikse det i fks. photoshop, eller simplere programmer. Bare å fikse litt på fargene det :wub:

Skrevet

Sitter nå med mammas laptop, og nå så bildene litt bedre ut. Nå får jeg ha skjermen mer sånn som jeg vil ha den. tongue.png Er enig med at bildene ble "varmere". Var jo fint da. :getlost:

LindaM: Jeg har ikke redigert noen bilder. icon_confused.gif

Skrevet

Hehe, ok, da misforstod jeg :getlost:

Trodde de to første bildene var uredigerte versoner og de to siste redigerte :wub: Siden jeg ikke kunne se de to nederste, hehe :P

Skrevet

Det er greit nok at det gir stemning med rødfarge fra solen, men jeg syns ikke det bidrar så positivt til f. eks himmelen. Det kan jo ryddes i ganske enkelt, eksempel (vet at fargene på denne skjermen ikke er helt bra, men regner med det ble en brukbar forskjell allikevel) :

fjording.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...