Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange sonenhunder ville du kjent igjen?


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Belgerguri & Ganzie: Flinke dere er :) helt riktig :)

Nå er det jo svaret klart, men jeg også så Kita med en gang jeg så bilde;) Det var mest fordi hun er hvit på brystet :hmm: Du hadde vel kjent igjen Tassen også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kjenner igjen mine? (2ne og Margrete teller ikke).

Dem jeg er rundt mye hadde jeg nok kjent igjen. Men sånn utenom hmmm kanskje Supra & Loppa, også Caroline sin Seata og Villa (om jeg fikk titte imellom bena og sjekke at det ikke var Stich :blink: ) Tibra. Kilja til Cathrine.

Sånn utenom det så er det nok bare dem hundene jeg har hilst endel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kjenner igjen mine? (2ne og Margrete teller ikke).

Dem jeg er rundt mye hadde jeg nok kjent igjen. Men sånn utenom hmmm kanskje Supra & Loppa, også Caroline sin Seata og Villa (om jeg fikk titte imellom bena og sjekke at det ikke var Stich :) ) Tibra. Kilja til Cathrine.

Sånn utenom det så er det nok bare dem hundene jeg har hilst endel på.

Har jo bare truffet dine jenter en gang i real life, men jeg benyttet jo anledningen til å stirre dem i senk (!) samt etter nitidige studier av bilder av dem, samt andre kelpier - så tror jeg at jeg kunne kjenne igjen Talli og Blaze, muligens også blant en haug med kelpier (for kelpier er faktisk veldig forskjellige - selv når de har samme farge!)

Forøvrig tror jeg at jeg ville kjent igjen Juta uten noen større problemer.

Og så hadde jeg kjent igjen Dennis til Yodel, muligens Kee og Centa og Echo og Mille (men er ikke helt sikker). Pussig med basenjier, jeg tar meg i at jeg ser ikke så mye farge eller tegninger, men mer "uittrykket", de har jo så forskjellige fjes og kropper..

Nora og Dina.. nja.. dvs jeg ville jo se forskjell på Nora og Dina (fnis), kanskje jeg kunne kjent igjen Nora blant en haug med terver (for hun har jo sitt eget uttrykk hun Norrisen), Dina blant en haug groeniser, da ville jeg være avhengig av at hun var den eneste Dronningen i gjengen tror jeg...

Nei, sånt er ikke godt å si. Husker den ene flat-tispen min var hos oppdretter for å bli stillt ut. Da vi skulle hente henne igjen så løp hun rundt sammen med en masse andre flatter. Hun var blitt "stusset og dandert" for utstilling, og jeg kjente henne søren meg ikke igjen.. (heldigvis kjente hun igjen meg.. :blink: ) Tomsingen derimot skiller seg fra andre flatter - for han er sånn en bitteliten flat-hannhund, samt at han er en "rompevrikker" når han logrer og har en blå flekk på tungen og har i tillegg et svært vakkert hannhund-hode (bare at han er liten da) så han tror jeg også "ikke-flat-mennesker-med liten- tomsing-kjennskap" faktisk ville kunne plukke han ut relativt lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kjenner igjen mine? (2ne og Margrete teller ikke).

Dem jeg er rundt mye hadde jeg nok kjent igjen. Men sånn utenom hmmm kanskje Supra & Loppa, også Caroline sin Seata og Villa (om jeg fikk titte imellom bena og sjekke at det ikke var Stich :) ) Tibra. Kilja til Cathrine.

Sånn utenom det så er det nok bare dem hundene jeg har hilst endel på.

Sannsynligvis Blaze,Talli er jeg nok mer usikker på :blink: Blaze har en farge og et uttrykk jeg synes er flott...så derfor kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj quote tingen fungerer ikke, glemmer det hele tiden..

Jeg lurer på om jeg så dere på Nesbyen i år? Men kan være jeg er helt vekke. Men det var ikke akkurat så mange andre kelpier der så. Jeg så ihvertfall en dame med 2 pene kelpier

*ler* Nei det var ikke meg.

Kanskje sammen med andre kelpier, men jeg ser jo ikke forskjell på Talli og Blaze engang :blink:

Jamen julenissen :hmm: Kommer dem til å få feil gave i år da dem!?

Har jo bare truffet dine jenter en gang i real life, men jeg benyttet jo anledningen til å stirre dem i senk (!) samt etter nitidige studier av bilder av dem, samt andre kelpier - så tror jeg at jeg kunne kjenne igjen Talli og Blaze, muligens også blant en haug med kelpier (for kelpier er faktisk veldig forskjellige - selv når de har samme farge!)

Syns egentlig at det er bra andre kjenner dem igjen, for når det er mørkt ute og Blaze er nedrøytet, så må jeg ta på dem eller høre måten dem går på for å skille dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...