Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildesession på jordet!

Nowisclee

Recommended Posts

Skrevet

Var ute i sted med bikkjene og tok bilder mens de herjet på jordet, for en gangs skyld husket jeg kameraet mitt! (som jeg kan takke Synnøve for)

Dere må unnskylde kvalitet, vinkel og lysforhold, jeg eier ikke evne til å ta bilder, jeg bare knipser. :flowers:

Lundii i farta!

novdes09_181.jpg

novdes09_186.jpg

novdes09_202.jpg

Lundii og Kee-Kee:

novdes09_267.jpg

novdes09_237.jpg

novdes09_238.jpg

Jakthunder:

novdes09_225.jpg

Lundii, Kee-Kee og Trine:

novdes09_248.jpg

novdes09_241.jpg

novdes09_271.jpg

novdes09_251.jpg

novdes09_242.jpg

novdes09_281.jpg

novdes09_246.jpg

Lundii? Kenguru? Neeeehh..

novdes09_268.jpg

*dele opp*

Skrevet

-Ååååh! Nydlingenebiggrin.png Fiiine kenguru-voffsene sine, det tenker jeg!

Fine bilder!

Takk! :wub: Jah, det er fine kenguru-voffser det, selv om Kee er mer spise-saue-ull-voffs enn kenguru-voffs om dagene. :)

Fine bilder:)

Men er etnahunden voksen? Har sett for meg at de er ganske mye større...:)

Hun er 4,5 mnd, så nei, ikke voksen! Hun blir nok litt større. Men de skal ikke være høyere enn 42-46 cm, 8-10 kg! :) ca det samme som en basenji-tispe, bare et par cm høyere. :flowers:

Skrevet

Takk! :wub: Jah, det er fine kenguru-voffser det, selv om Kee er mer spise-saue-ull-voffs enn kenguru-voffs om dagene. :)

Hun er 4,5 mnd, så nei, ikke voksen! Hun blir nok litt større. Men de skal ikke være høyere enn 42-46 cm, 8-10 kg! :) ca det samme som en basenji-tispe, bare et par cm høyere. :flowers:

Åkei.. jøsses, og jeg som trodde de ble store, type 60 cm + Hehe.. Man skal stadig lære;)

Søt var hun hvertfall:)

Skrevet

Åkei.. jøsses, og jeg som trodde de ble store, type 60 cm + Hehe.. Man skal stadig lære;)

Søt var hun hvertfall:)

Hehe, nei! De er en slags mini-faraohund i utseende. :flowers: Og ja, man lærer noe nytt hver dag!

Tusen takk! :wub:

Skrevet

Flotte bilder :flowers: Ser ut som hundene koste seg skikkelig..må si jeg er litt svak for disse etnahundene, de er helt nydelige. Blir artig å se flere bilder av henne når hun vokser opp:)

mvh Marita

Skrevet

Så nydelige de er begge to! De passer jo perfekt sammen i fargen nesten :D

Tusen takk! Ja, de gjør det! Nå mangler jeg egentlig bare noe helt hvitt noe. :)

Kjempefine hunder begge to!Mer ståbilder av Etnahunden!Nyyydelig!Stolt lite vesen... :wub:

Det kan ordnes! :P Og tusen takk! Ja, meget stolt, og litt frossen på beina. *flire*

Mange fine bilder,og jeg synes at Lundii har blitt så fort stor...

Hun er da nesten ikke valp lenger :P

Nei, hun vokser seg til, gitt! Nesten like høy som Kee nå, og ca 5,5-6kg. :)

Flotte bilder :) Ser ut som hundene koste seg skikkelig..må si jeg er litt svak for disse etnahundene, de er helt nydelige. Blir artig å se flere bilder av henne når hun vokser opp:)

mvh Marita

Tusen takk! Ja, de koser seg på jordet. Fint med inngjerdede plasser å ha bikkjene! :flowers:

Skrevet

Hehe, og så skal det sies at puddelen er en LITEN puddeltispe, ca 16 kg! :wub:

Lundii er nå ca 5,5 kg, Kee-Kee er ca 7,5 kg. :flowers: De er pyttesmå! :)

Og tusen takk. :) De koser seg masse sammen, de der! :) Herjer rundt som noen andre småtroll og løper på meg og lekesloss mellom beina mine og sånn, så jeg nesten ikke får tatt bilder. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...