Jump to content
Hundesonen.no

Lopper?

Anca

Recommended Posts

Har en hel hær vi også, tror jeg i første omgang skal bli kvitt mine egne. :lol:

De har blitt så utspekulerte i det siste, finner seg stadig nye gjemmesteder og formerer seg som bare kaniner kan. :evil:

lopper :lol: :-o de er visst nokk ikke lett å bli av med. i hvertfall ikke fra huset. frys ned allt hunden har ligget i og sant eller koke det. huff jeg er glad det ikke er meg.

vi har vært så heldige at den værste plagen vi har hatt med hundene er Flott, og da bruker vi jo sånne flotthalsbånd så da blir det mindre av dem. :wink:

Men hybelkaniner har vi nokk av, deler ut til dem som vi ha dem :D:D

Vi er jo ikke 100 % sikker da, men bedre føre var enn etter snar.. Huff, han har jo vært oppe i senga og vandret (ikke helt med tillatelse da)... Jaja.. 100 % sikker på at vi har hybelkaniner; Ja! Dere kan få de helt gratis! Er i det rause hjørnet i dag! :lol:

Hvordan funker lopphalsbånd forresten?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er jo vanlig at valper får diare, men hvor ofte er vanlig/uvanlig. Jeg har en Golden/Toller valp på 6 mnd som ofte har diare, og han får det som regel uten grunn. Prøver å unngå at han spiser på ting ute, får lite utenom sitt vanlige for. Han får diare så  og si ukentlig og det varer alt fra 1-4 dager vil jeg si. Er det normalt så ofte? Formen hans virker ikke påvirket av dette. Han drikker godt med vann og er like hyper som alltid.    
    • Hun er litt sær, så egner seg nok best som rekvisita 😂 
    • Tusen takk! Det gikk bedre enn forventet! Mista hodet helt på lørdag, men på tross av det landa vi på en 3.plass med 172poeng. Idag gikk det mye bedre, jeg hadde med meg hodet, men mista Limit litt for jeg ble så "stiv" i kroppen og klarte ikke helt å engasjere henne nok. Ble 183poeng, bronsemerket, vårt første napp og en 2.plass!  Veldig fornøyd med det! Vet jo at vi kan gå himla mye bedre bare jeg får nervene under kontroll.  Og ifht hvor lite vi faktisk har trent så er jeg storfornøyd med innsatsen til Limit når jeg ble så håpløs, spesielt på lørdag.  Neste stevne blir nok i starten av november allerede! Bitt av basillen ble jeg! Men etter det blir det rallystevne stopp frem til neste år.   
    • Takk for svar og tips. Når du sier det, kan det godt hende det er hennes egen usikkerhet som gjør det. Det virker som hun ikke helt «forstår» situasjonen, slik hun gjør når andre hunder er veldig rett fram og durer på. Vi går på rallylydighet og blodspor, og hun hilser ikke på andre hunder når hun er i bånd (vi passerer sikkert tjue stykker daglig uten stress), men det er sant at situasjonene har vært en «NÅ kan dere leke»-situasjon, som kanskje har skapt stort forventningspress til at den andre hunden vil være på hennes bølgelengde, og at hun reagerer negativt når den ikke er det. Jeg tar det til meg!
    • Hvis hun er utrygg selv så er det ikke unormalt om hun reagerer på usikkerhet hos andre hunder. Det gjør situasjonen mer usikker for begge parter. Sosialisering er ikke bare lek med andre hunder. Det høres ut som din hund har godt av å få mer omgang med trygge hunder UTEN at det er lek, gjennom båndturer og hundetrening. Hvis du har en jaktlabrador som ikke brukes til jakt så vil jeg tro du allerede trener aktivt i en gruppe eller klubb? Kan du få med noen derfra og gå rolige turer i bånd, uten forventning om lek, for eksempel? Én eller to faste lekevenner som hun fungerer godt med og er trygg på er nok for å få ut lekebehovet. Jeg ville droppet lek med tilfeldige ukjente hunder uansett, siden det alltid er en risiko for konflikt.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...