Gå til innhold
Hundesonen.no

Vært på Nordenstam kurs?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som har vært på NS kurs og kunne ha fortalt litt om det? Det skal være kurs her i nærheten i vår, og jeg har veldig lyst å være med. Men det er dyrt, så jeg lurer på om det er verdt det. Så noen som kan fortelle litt? :)

Skrevet

Jeg har ikke vært, men min instruktør er utdannet instruktør derfra :) Men har utroooolig lyst til å dra dit :)

Skrevet
Er det noen som har vært på NS kurs og kunne ha fortalt litt om det? Det skal være kurs her i nærheten i vår, og jeg har veldig lyst å være med. Men det er dyrt, så jeg lurer på om det er verdt det. Så noen som kan fortelle litt?  :)

Jeg har vært hos Nordenstam avd Bergen som nå har blitt Aktiv Hund, har vel vært på det som er av valpe-, grunn-, unghund- og oppfølgings/videregående kurs, noen med hund og noen som observatør. Har dog ikke vært i Trysil. Går utfra opplegget er helt det samme.

Vil mene det helt klart er verdt det, i hvert fall inntrykket jeg har av deg fra det du har skrevet her inne og "treningsfilosofiretningen" du har.

Hvilken instruktør(er) er det som kommer oppover?

Kan gjerne fortelle mer detaljert om det er ting du lurer på, men enklere å svare på konkrete spørsmål enten her eller privat :)

M

Skrevet

Jeg har vært på sommerkurs i Trysil og trente med GN selv, og jeg må si at det var en kjempeflott opplevelse!

Riktignok er dette mange år siden nå (eldstehunden min blir 10, og hun var 7 mnd den gangen), men fremdeles sitter det meste hos henne når det gjelder kommadoer og lydighet.

Det jeg synes var bra, var at vi tobeinte ble satt på skolebenken for å lære om hundens utvikling, behov, hva som forventes av oss, ulike treningsveier, helse osv. som aller først epunkt på programmet.

Det første vi trente på var å oppnå kontakt med hunden. Det nytter ikke å prøve med noe dersom du ikke har kontakt med bikkja di - alt blir fånyttes da!

Som de fleste har fått med seg så bruker ikke GN godbiter, men vi fikk lære oss å bli litt "klovner" og by på oss selv. Dvs. bruke stemmen aktivt (lys, mørk) og kroppsspråk (f.eks logre med rumpa) - i det hele tatt oppføre oss litt som en hund... Det så sikkert teit ut der man har kjempekontakt med hunden i sitt og man står der og småvifter med rævva :) !

Jeg så ingen brutale kadaverdisiplinmetoder på kurset - tvert imot var bikkjene harmoniske og happy og ivrige på å trene.

Det var 5 intense sommerdager - men likevel var vi så fulle av pågangsmot at vi gikk ut og trente sammen etter middagen om kvelden. Jeg må si det imponerte stort at jeg kunne ha hunden min i dekk med skjult fører 5 min. blant 10 andre hunder allerede etter 2-3 dager der. Det MÅ jo være noe med innlæringsmetodikken som gjør det så effektivt? På disse 5 dagene lærte hun sitt, stå, dekk, fri ved fot, lineføring, dekk under marsj, sitt under marsj osv. osv. DET har jeg aldri oppnådd på andre hundekurs jeg har deltatt på tidligere.

Skrevet
Jeg har vært på sommerkurs i Trysil og trente med GN selv, og jeg må si at det var en kjempeflott opplevelse!

Riktignok er dette mange år siden nå (eldstehunden min blir 10, og hun var 7 mnd den gangen), men fremdeles sitter det meste hos henne når det gjelder kommadoer og lydighet.

Det jeg synes var bra, var at vi tobeinte ble satt på skolebenken for å lære om hundens utvikling, behov, hva som forventes av oss, ulike treningsveier, helse osv. som aller først epunkt på programmet.

Det første vi trente på var å oppnå kontakt med hunden. Det nytter ikke å prøve med noe dersom du ikke har kontakt med bikkja di - alt blir fånyttes da!

Som de fleste har fått med seg så bruker ikke GN godbiter, men vi fikk lære oss å bli litt "klovner" og by på oss selv. Dvs. bruke stemmen aktivt (lys, mørk) og kroppsspråk (f.eks logre med rumpa) - i det hele tatt oppføre oss litt som en hund... Det så sikkert teit ut der man har kjempekontakt med hunden i sitt og man står der og småvifter med rævva :) !

Jeg så ingen brutale kadaverdisiplinmetoder på kurset - tvert imot var bikkjene harmoniske og happy og ivrige på å trene.

Det var 5 intense sommerdager - men likevel var vi så fulle av pågangsmot at vi gikk ut og trente sammen etter middagen om kvelden. Jeg må si det imponerte stort at jeg kunne ha hunden min i dekk med skjult fører 5 min. blant 10 andre hunder allerede etter 2-3 dager der. Det MÅ jo være noe med innlæringsmetodikken som gjør det så effektivt? På disse 5 dagene lærte hun sitt, stå, dekk, fri ved fot, lineføring, dekk under marsj, sitt under marsj osv. osv. DET har jeg aldri oppnådd på andre hundekurs jeg har deltatt på tidligere.

Man oppnår raske resultater :) det er helt klart.

Skrevet
Dette kurset her hos oss blir bare på ei helg da' date=' men guri jeg har så lyst!! Hera har godt av litt kursing og ikke minst oss eiere. Jeg håper virkelig jeg får dra. Men det er enda en stund til.[/quote']

blir sikkert kjempemorro :)

Skrevet

Har vært i bergen på Aktiv Hund (som sagt var nordenstam avd. Bergen tidligere) Har gått flere kurser der, så absolutt til å anbefale. Det er verdt hver eneste krone, du får virkelig betalt for pengene :) Du får raske og flotte resultater, virkelig moro å gå kurs når du ser så gode resultater! Meld deg på, du vil ikke angre :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...