Gå til innhold
Hundesonen.no

laptopen min uler!


Tonje

Recommended Posts

Skrevet

Det startet med at den laget denne ulinga/pipinga når den hadde stått i dvalemodus uten strømmen koblet til(tror jeg). Men nå begynner den om pcn går inn i dvalemodus av seg selv. Lyden er uhyre høy og varer i kanskje 5-6sek. Skjermen blir svart og jeg må restarte for å komme igang igjen. Noen som vet hva dette kan være? Er det noe jeg kan fikse på selv(innstillinger e.l)?

Skrevet

Det startet med at den laget denne ulinga/pipinga når den hadde stått i dvalemodus uten strømmen koblet til(tror jeg). Men nå begynner den om pcn går inn i dvalemodus av seg selv. Lyden er uhyre høy og varer i kanskje 5-6sek. Skjermen blir svart og jeg må restarte for å komme igang igjen. Noen som vet hva dette kan være? Er det noe jeg kan fikse på selv(innstillinger e.l)?

Høres ut som en varm PC i mine ører. Kanskje du skulle fått skrudd opp dekslet til vifta og rengjort den?

Skrevet

Er lyden noe som kommer fra høytaleren? I tilfelle kan det virke som om det er noe feil med

operativsystemet (Windows), hvis du får ulyd og må restarte når du skal ut av dvalemodus.

Litt avhengig av hvor PC-kyndig du er,

kan det hjelpe å legge inn nyeste bios og chipset-drivere på maskinen.

Hvis ikke, er som regel den enkle løsningen å legge inn operativsystemet på nytt.

Du fikk kanskje en gjenopprettings-cd med maskinen?

Det kan jo være andre ting også selvfølgelig. En harddisk, eller vifte som begynner å bli dårlig..

Skrevet

Høres ut som en varm PC i mine ører. Kanskje du skulle fått skrudd opp dekslet til vifta og rengjort den?

Kan jo være,men det er bare ca 2mnd siden hele viftemotoren ble skiftet. :getlost:

Mye jobb på CPU-en?

Hva er det? :ahappy:

Er lyden noe som kommer fra høytaleren? I tilfelle kan det virke som om det er noe feil med

operativsystemet (Windows), hvis du får ulyd og må restarte når du skal ut av dvalemodus.

Litt avhengig av hvor PC-kyndig du er,

kan det hjelpe å legge inn nyeste bios og chipset-drivere på maskinen.

Hvis ikke, er som regel den enkle løsningen å legge inn operativsystemet på nytt.

Du fikk kanskje en gjenopprettings-cd med maskinen?

Det kan jo være andre ting også selvfølgelig. En harddisk, eller vifte som begynner å bli dårlig..

Lyden kommer fra høytaleren ja.

Jeg er ikke så veldig pc-kyndig,men jeg skal sjekke om jeg har en gjenoppretttings-cd når jeg kommer hjem igjen. Hvis ikke får jeg bare levere den inn til fiksing igjen, den er jo tross alt bare et år gammel og burde ikke begynne å dø helt ennå?

Takk for tips !

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...