Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten utstyrsjekk


Shilamon

  

46 stemmer

  1. 1. Hva slags kamera bruker du?

    • Mobil for det meste
      0
    • Speilrefleks for det meste
      36
    • Kompaktkamera for det meste
      0
    • Kombinasjon av 1+2
      5
    • Kombinasjon av 1+3
      2
    • Kombinasjon av 3+2
      2
    • Kombinasjon av alle 3
      1


Recommended Posts

Jeg har et kompaktkamera som fikk veldig hard medfart i russetiden, og som jeg i grunnen ikke har brukt noe særlig etter det (jeg lurer på om det fremdeles fungerer, egentlig?). Jeg er ikke redd for å ha med speilrefleksen på fester o.l. - det er ikke noen vits i å ha et kamera hvis man ikke tør å bruke det.

Når jeg tar bilder, tar jeg derfor bilder med mitt Pentax K20D. De to objektivene jeg bruker mest er et 18 - 250 mm f3.5-6.3, samt et gammelt 50 mm f2 som kun har manuell fokus. I tillegg til disse har jeg to andre gamle objektiv (135 mm f2.8 og 70-300 mm f3.5), men begge disse har kun manuell fokus og gir egentlig ikke så veldig gode bilder.

Jeg kunne gjerne tenke meg et lyssterkt ca. 100mm macro-objektiv, men jeg klarer meg foreløpig fint med det jeg har.

Når det gjelder å dra med seg kameraet... Jeg har to kameravesker, en hvor det kun er plass til kameraet + mobil og nøkler, og denne bruker jeg når jeg går tur med hunden, når jeg er ute med venner også videre. Jeg har også en kameraveske hvor jeg har plass til kameraet, tre objektiv, ekstern blits og lignende, i tillegg til lommebok, mobil, nøkler og slike småting. Denne veska bruker jeg om jeg for eksempel er i en storby. Det gjelder å se nytten i å ha med seg en veske man kan oppbevare ting i, framfor å se på kameraveska som noe man må drasse med seg. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...