Gå til innhold
Hundesonen.no

Din favoritt vampyr-type

JailyTina

64 stemmer

1. 1. Favoritt film vampyr

• Twilight
      20
    • True Blood
      12
    • Buffy/Angel
      8
    • Bram Stokers Dracula
      3
    • Interview with a vampier
      11
    • Nosferatu
      0
    • Blade
      1
    • Underworld
      5
    • Moonlight
      0
    • Vampire Diaries
      4

Recommended Posts

Det er jo mange som er fan av vampyrene i Twilight, men det finnes jo snørrogførti andre vampyrfilmer med forskjellige fremstillinger av vampyrer i. Hvilken av vampyr-typene ovenfor foretrekker du? Hvorfor?

(Bare si ifra om noen mangler. Det var disse jeg kom på i farta fra tv og film-verdenen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Interview with a vampire har min favorittype vampyrer. :)Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns fremstillingen av dem der er den beste. Og så kan det jo ha litt med Antonio Banderas som vampyr å gjøre også. :D Men mest fordi både bøkene i den serien, og filmen forsåvidt, er favorittene mine mtp vampyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MatheaN: De fleste av de andre er serier/filmer som begynner å dra på åra og er vel ikke så godt kjent lenger nå som de var for noen år siden. Bortsett fra Underworld kanskje. Den er jo ikke så gammel som f.eks. Bram Stokers Dracula.

Betty: Antonio Banderas som vampyr er snasen! :D

Tidligere var Bram Stokers Dracula min desiderte vampyr-film favoritt. Gary Oldman gjør en uforglemmelig rolle som Dracula! Men etter å ha sett True Blood må jeg nok si at den har overtatt tronen! Angel er også totalt :D , spesielt som Angelus, men nei, True Blood scorer så vidt høyere likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Underworld dem "ekte" vampyrene. Dem lever iblandt oss, men samtidig i ett samfunn. Ikke gærne mordere, men holder seg for seg selv og kan (i teorien) leve iblandt oss uten problem. Dem har den ovenfra og ned holdningen, men det er da virkelig ikke nødvendig å tråkke på alt som er mindreverdig liksom :)

2006_underworld_evolution_wallpaper_002.jpg

Og noen av dem er passe gærne :)

capuwev28.jpg

hmmm tror jeg må se filmene i dag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interview with a vampire har min favorittype vampyrer. :)Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns fremstillingen av dem der er den beste. Og så kan det jo ha litt med Antonio Banderas som vampyr å gjøre også. :) Men mest fordi både bøkene i den serien, og filmen forsåvidt, er favorittene mine mtp vampyrene.

Enig! :D

..Med Twilight på 2.plass og underworld på 3. plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ... I Interview with a Vampire er Tom Cruise vampyren Lestat de Lioncourt, i Queen of the Damned er det Pete Townsend som spiller rollen som den samme..

"Cruisern"'s versjon spiller lite musikk, er ikke i et rockeband i "nåtid", han har lyst hår, og sånn generelt er veldig annerledes. Townsends karakter står jo opp etter 30-40 års søvn i begynnelse av filmen, så han har neppe gjort særlig den tiden...

Men ja - samme forfatter, samme bokserie, men veldig forskjellige historier likevel. Og jeg tror at Ann Rice (forfatterinnen) er ganske gjennomført på at de samme regler for hvordan de er/hva de tåler/hvordan de blir til, etc.

Noe som ellers varierer litt fra forfatter til forfatter.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banshee: Queen of the Damned-vampyrene er vel de samme som Interview....-vampyrene? Samme bokserien hvertfall. :P

Huh? Så Queen of the Damned og Interview with a vampire har liksom noe med hverandre å gjøre? Da må jeg vel se den interview-saken og.

Queen of the Damned var en av de første vampyrfilmene jeg så hvor ikke vampyrene bare var kaldblodige drapsmaskiner. Tror det må ha vært den som vekte interessen til liv :lol:

Og du som kommenterte musikken i QOTD, jeg er helt enig! The Deftones er genialt. House of flies er såå fin!

Deftones - Change (in the house of flies) LP version

"I took you home

Set you on the glass

I pulled off your wings

Then I laughed"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...