Gå til innhold
Hundesonen.no

Din favoritt vampyr-type


JailyTina

  

64 stemmer

  1. 1. Favoritt film vampyr

    • Twilight
      20
    • True Blood
      12
    • Buffy/Angel
      8
    • Bram Stokers Dracula
      3
    • Interview with a vampier
      11
    • Nosferatu
      0
    • Blade
      1
    • Underworld
      5
    • Moonlight
      0
    • Vampire Diaries
      4


Recommended Posts

Det er jo mange som er fan av vampyrene i Twilight, men det finnes jo snørrogførti andre vampyrfilmer med forskjellige fremstillinger av vampyrer i. Hvilken av vampyr-typene ovenfor foretrekker du? Hvorfor?

(Bare si ifra om noen mangler. Det var disse jeg kom på i farta fra tv og film-verdenen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Interview with a vampire har min favorittype vampyrer. :)Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns fremstillingen av dem der er den beste. Og så kan det jo ha litt med Antonio Banderas som vampyr å gjøre også. :D Men mest fordi både bøkene i den serien, og filmen forsåvidt, er favorittene mine mtp vampyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MatheaN: De fleste av de andre er serier/filmer som begynner å dra på åra og er vel ikke så godt kjent lenger nå som de var for noen år siden. Bortsett fra Underworld kanskje. Den er jo ikke så gammel som f.eks. Bram Stokers Dracula.

Betty: Antonio Banderas som vampyr er snasen! :D

Tidligere var Bram Stokers Dracula min desiderte vampyr-film favoritt. Gary Oldman gjør en uforglemmelig rolle som Dracula! Men etter å ha sett True Blood må jeg nok si at den har overtatt tronen! Angel er også totalt :D , spesielt som Angelus, men nei, True Blood scorer så vidt høyere likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Underworld dem "ekte" vampyrene. Dem lever iblandt oss, men samtidig i ett samfunn. Ikke gærne mordere, men holder seg for seg selv og kan (i teorien) leve iblandt oss uten problem. Dem har den ovenfra og ned holdningen, men det er da virkelig ikke nødvendig å tråkke på alt som er mindreverdig liksom :)

2006_underworld_evolution_wallpaper_002.jpg

Og noen av dem er passe gærne :)

capuwev28.jpg

hmmm tror jeg må se filmene i dag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interview with a vampire har min favorittype vampyrer. :)Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns fremstillingen av dem der er den beste. Og så kan det jo ha litt med Antonio Banderas som vampyr å gjøre også. :) Men mest fordi både bøkene i den serien, og filmen forsåvidt, er favorittene mine mtp vampyrene.

Enig! :D

..Med Twilight på 2.plass og underworld på 3. plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ... I Interview with a Vampire er Tom Cruise vampyren Lestat de Lioncourt, i Queen of the Damned er det Pete Townsend som spiller rollen som den samme..

"Cruisern"'s versjon spiller lite musikk, er ikke i et rockeband i "nåtid", han har lyst hår, og sånn generelt er veldig annerledes. Townsends karakter står jo opp etter 30-40 års søvn i begynnelse av filmen, så han har neppe gjort særlig den tiden...

Men ja - samme forfatter, samme bokserie, men veldig forskjellige historier likevel. Og jeg tror at Ann Rice (forfatterinnen) er ganske gjennomført på at de samme regler for hvordan de er/hva de tåler/hvordan de blir til, etc.

Noe som ellers varierer litt fra forfatter til forfatter.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banshee: Queen of the Damned-vampyrene er vel de samme som Interview....-vampyrene? Samme bokserien hvertfall. :P

Huh? Så Queen of the Damned og Interview with a vampire har liksom noe med hverandre å gjøre? Da må jeg vel se den interview-saken og.

Queen of the Damned var en av de første vampyrfilmene jeg så hvor ikke vampyrene bare var kaldblodige drapsmaskiner. Tror det må ha vært den som vekte interessen til liv :lol:

Og du som kommenterte musikken i QOTD, jeg er helt enig! The Deftones er genialt. House of flies er såå fin!

Deftones - Change (in the house of flies) LP version

"I took you home

Set you on the glass

I pulled off your wings

Then I laughed"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...