Gå til innhold
Hundesonen.no

Katteknipe


Henriette

Recommended Posts

JEg har to "små"(de er snart halvåret) puser, Veldi søte begge to og de er begge veldi glad i hundene :ahappy:

Men jeg har et sort problem, Elias HATER og vere ute, med en gang jeg har han ut så sitter han i vinduskarmen og hyler konstant, dette er jo ganske slitsomt, Nemi har begynnt og tolerere det, så hun kan ta seg en tur uten og lage orkester.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan venne han til og vere ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel kanskje ikke været som det er nå er helt det beste til sånt... Mine katter nekter også å være ute mer enn nødvendig nå! Det er kaldt og snør og myyyye bedre å være inne ved ovnen! :ahappy: Forstår dem godt da!

Men ellers har jeg vært ute sammen med kattene mine ei stund om jeg har hatt noen som ikke har vært overivrige på å gå ut. Selv usikre små puser blir gjerne nysgjerrige og tusler ut om matmor og alle andre sitter ute. Men dette har jeg uten unntak gjort når det har vært ok vær ute da... Blir meget imponert om du får overtalt en uvillig pus til å synes at ute er ok på denne tiden av året! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du synes at de MÅ være ute?

Dyrebeskyttelsen i området der jeg bor har flere ganger gått ut i avisen og frarådet folk på det sterkeste å slippe så unge katter ut. De har ikke fullt utviklet setdsans før de er ca 8-9 mnd., og det er derfor det ofte er mange unge katter som blir hjemløse. De kan fort bli skremt av noe og løpe av gårde, og finner ikke veien hjem.

Jeg lufta Stripa i sele og bånd frem til hun var gammel nok til å steriliseres og gammel nok til å gå ut. Men som Carma sier, de fleste katter liker ikke snø og kulde, så det er helt normalt at pusen din vil inn, og det vil nok ikke være så lett til å lære han å like å være ute, ikke på det måten i hvert fall. Var jeg deg ville jeg ha holdt de inne til våren, da er de forhåpentligvis kasterte og gamle nok til å klare seg ute. Du kan jo evnt ta de med ut i blant når du selv er ute, enten i bånd og sele eller bare ved å holde oppsyn med dem, men ute alene vil jeg nok ikke ha latt dem være.

Lykke til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må du ha han ute da?

Det er lettere å bare la han gå ut når han vil, da blir det hans valg. Hvor gammel er han forresten?

edit: Så at de var halvt år. Men jeg syns faktisk de er for unge å gå ute nå, spesielt på vinteren. Det er mye bedre å vente til våren, la de vennes til det da. Du skal også se at de har mye mer lyst på å være ute da også:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er katter, det må du egentlig bare venne deg til først som sist. Våre er også sånn. Eldstekatten her klamrer seg til vinduet mitt flere ganger til dagen. Hun vil altså være ute, men ikke lenge av gangen. :D Å "venne dem til" å være ute er ikke et prosjekt jeg ville giddet å prøve på om jeg var deg i alle fall.

Og jeg er enig i at kattene helst bør holdes inne til de er eldre, og selvfølgelig kastrerte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine voksne katter som normalt er glade i å være ute vil heller ikke ut mer enn de er pokka nødt til nå :P

Gjør som de sier over her du,la de være inne til det blir varmere i været,kastrer dem og så :D Ut i verden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...