Gå til innhold
Hundesonen.no

Soppen lurer, du svarer!


SoppenCamilla

  

133 stemmer

  1. 1.

    • Med sjokoladen opp
      105
    • Med sjokoladen ned
      17
    • Om nom nom, jeg bryr meg ikke
      11
  2. 2.

    • Hullene opp!
      51
    • Hullene ned, flat side opp!
      82
  3. 3.

    • Mariesiden opp
      83
    • Mariesiden ned
      4
    • Om nom nom, jeg bryr meg ikke
      46
  4. 4.

    • På langsiden
      87
    • På kortsiden
      24
    • Begge veier for at det skal se finest ut
      22
  5. 5.

    • Graver ned i smørboksen
      29
    • Smører smøret på kniven så det ikke blir kratere nedi
      104
  6. 6.

    • Klemmer på midten
      49
    • Klemmer alltid bakerst
      84
  7. 7.

    • Med klumper
      75
    • På tube
      7
    • Samme, liker ingen av delene
      51
  8. 8.

    • Høyre
      27
    • Venstre
      26


Recommended Posts

Forresten, hvordan spiser folk Ballerinakjeks og andre av den typen? Jeg har en stygg tendens til å dele kjeksen, og spise det kjedelige lyse på toppen først. Sparer det beste til sist, må vite!

Signerer denne :D

Jeg deler den også :wub: Først den lyse, så biter jeg av sjokoladen (eller "puppen" som den ene naboungen sa *flir*), den mørke delen trenger egentlig ikke å være der. Den er ikke noe god.

Ang. sko, så må man ta på høyre først. Det samme gjelder sokker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Og det er en gåte for meg at noen i det hele tatt kan vurdere å smøre noe på hullsiden av knekkebrød.. :wub:

What?! Det er jo de som er det rette å gjøre, med hullene opp, altså rett vei! :D

Knekkebrød spiser jeg med hullene opp, for jeg vil ikke ha hullene på tunga! Det blir jo helt omvendt av det som er vanlig! ;)

Nettopp! ;)

Kjeks med sjokolade på den ene siden, hvilken vei spiser du de?

- Med sjokoladen opp. Selvfølgelig, det er jo den rette siden!

Knekkebrød, hvilken vei?

- Hullene opp! Den rette siden, igjen!

Mariekjeks?

- Mariesiden opp. Igjen, det nå være rett side opp! :D

Hvilken vei høvler du osten?

- På langsiden. Egentlig spiser jeg ikke så mye sånn ost, her går det mest i runde oster. Men når det er avlange oster er det bestandig på langsiden, ellers blir jo skivene så små :D

Hvordan forsyner du deg med smør?

- Smører smøret på kniven så det ikke blir kratere nedi. Kratere er ugh.

Hvordan får du smøreost ut av tuben?

- Nesten alltid klemmer fra bakerst. Ellers så klemmer jeg fra midten, men fikser det etterpå... ;)

Makrell i tomat?

- Med klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks med sjokolade på den ene siden, hvilken vei spiser du de?

- Med sjokoladen opp. Det smaker nemlig best! :D

Knekkebrød, hvilken vei?

- Hullene opp! Da samler smøret seg nedi hullene og det smaker ekstra godt.

Mariekjeks?

- Mariesiden opp. Går ikke ann å spise Mariekjeks som er feil vei.... :wub::D

Hvilken vei høvler du osten?

- På langsiden. Det blir lengst osteskiver på den måten! ;)

Hvordan forsyner du deg med smør?

- Graver ned i smørboksen. Hvordan det ser ut nedi smøret er meg glitternde likegyldig. ;)

Hvordan får du smøreost ut av tuben?

- Klemmer alltid bakerst. Ellers blir det bare tull.

Makrell i tomat?

- Samme, liker ingen av delene. Makrell i tomat er vondt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønn.... det har jeg faktisk aldri tenkt på. Men nå serru, NÅ tenker jeg på det... *hrmnpf*

*fnise* Bare hyggelig :D

Jeg deler den også :wub: Først den lyse, så biter jeg av sjokoladen (eller "puppen" som den ene naboungen sa *flir*), den mørke delen trenger egentlig ikke å være der. Den er ikke noe god.

Ang. sko, så må man ta på høyre først. Det samme gjelder sokker :D

*signere den med høyre sko og sokk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnise* Bare hyggelig :wub:

Tror søren meg at det er med høyre sko jeg starter først. Hvis ikke mister jeg liksom balansen *rødme*

Tror Sonen må være spekket med folk som har sånn eh... hva heter det? Sånn når man må gjøre ting i en viss rekkefølge osv osv? Ala filmen "As Good as it gets!"

Edit: Men hva med Kvikk-lunch? Folk driver vel ikke helligbrøde ved å spise den fra tuppen til tupp? Man skal jo selvsagt først gnafse på den ene langsidekanten, så den andre. Så kan man ta topplokk sjokoladen også bunnen. Tilslutt kjeksen :D (psyyyyyycho)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks med sjokolade på den ene siden, hvilken vei spiser du de?

- Sjokoladen opp ja.

Knekkebrød, hvilken vei?

- Hullene opp! Alltid!

Mariekjeks?

- Mariesiden opp.

Hvilken vei høvler du osten?

- På langsiden til osten er så tykk (enn tynn?) at det blir en ostehøvelbredde når jeg setter den på høykant og skjærer på kortsiden. Har da aldri problemer med ujevn ost av den grunn? Skjønner ikke åssen folk høvler over osten sin (høhø) for å få den så ujevn at de må snu på den for å rette på det. :wub:

Hvordan forsyner du deg med smør?

- Spiser ikke smør, men om jeg skulle smøre på for gubben eller besøkende, så ser det somregel pent ut etter meg ja :D

Hvordan får du smøreost ut av tuben?

- Klemmer på midten, men fikser det alltid opp ved å dra tuben over kanten på kjøkkenbenken etterpå og samle alt mot åpningen på tuben.

Makrell i tomat?

- Et fett i grunn. Spiser det maks 3 g i året uansett

Skospørsmålet

- Her burdet du hatt et "et fett" alternativ. ;) Blir det samme hvilket bein jeg har på først. Så det ene høyre svaret kan du glemme :D

Men ja? Hvilken vei spiser folk lompa? (evnt lefse) Med de brune flekkene opp eller ned? (evnt ut eller inn :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa spises med de mørke flekkene ut! Det er liksom litt pynt det *fnis* Det samme med pannekaker, MEN der må den minst stekte siden opp etter at man har stekt dem (de legges på tallerken i stabler, og da må den pene siden opp, den med minst flekker)

Skoproblematik: ett fett *ler* Dere er rare!

Det går ikke an å spise ost om man høvler den på kortsiden, helt umulig. Like umulig som å klippe av snorene som er for lange på baller faktisk :D

Ellers har jeg ikke noen sære matvaner, tror jeg... Jeg har fast plass på tallerkenen til middagen da, er det sært? :wub:

Bryr man seg her om strømpebuksa går langt oppover på maven? Det gjør jeg, får fnatt av for lange strømpebukser!

Eller å ha noe i halsen? bah, det er grusomt! Føler jeg bli kvalt!

Tråd mellom tærne? :D

Edit:

Glemt jo kvikklunsh problemet *ler* Det må deles i en og en bit, herfra kan man gafle i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks med sjokolade på den ene siden, hvilken vei spiser du de?

Sjokoladen må opp, ellers kunne en jo også spist brødskive med pålegget nederst?

Knekkebrød?

Det forsøker jeg å unngå å spise. Men når jeg gjør det en sjelden gang skal hullene ned, om det er noen der.

Mariekjeks?

Ah, dette er et tema jeg kan mye om etter at jeg var syk. Mariekjeks spises med bokstavene opp, og når matlysten er skikkelig, skikkelig dårlig er det mulig å få minst ti biter ut av en kjeks, og den kan vare en hel dag.

Hvilken vei høvler du osten?

Jeg tror ikke jeg høvler på verken langsiden eller kortsiden, slik jeg ser for meg osten.

Den er altså rektangulær, men bred om en tenker tredimensjonalt. Og kortsiden og langsiden blir jo sidene, mens jeg bruker høvelen på flatsiden - den flaten med størst areal. Altså den siden som er under plastikken med logo og info.

Hvordan forsyner du deg med smør?

Veldig sjelden, men når jeg gjør det så starter det fint øverst i boksen, også sklir det ut etter hvert som det blir vanskelig å få noe på kniven når den blir brukt elegant og rolig skrapende bortover.

Hvordan får du smøreost ut av tuben?

Klemmer på midten, men justerer etterpå.

Makrell i tomat?

Makrell i tomat skal kun spises fra boks, tuben er ekkel!

Hvilken sko tar du på deg først?

Den jeg først får tak i? Oj, må følge med hjemme og se om jeg har noe mønster. Jeg tror det kommer an på hvordan skoene står, og også hvilke sko det er (kan jeg kjippe nedi dem, eller må jeg hjelpe til?)

Angående kvikk lunsj så føler jeg meg sjelden så gærn som når jeg tar en jafs av en HEL plate, med fire strimler og alt! Bad to da bone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks med sjokolade på den ene siden, hvilken vei spiser du de?

- Med sjokoladen opp, hvis ikke søler jeg så fælt!

Knekkebrød, hvilken vei?

- Hullene ned! Er ikke så glad i smør at jeg trenger de ekstra tonnene som havner nedi hullene..

Mariekjeks?

- Det går begge veier egentlig, tenker ikke spesielt over det :wub:

Hvilken vei høvler du osten?

- På langsiden som oftest, spørs hvilken type ost, blir skivene for lange bare rives de av, kan uansett ikke ha ost utenfor kantene så da blir det automatisk litt riving ;)

Hvordan forsyner du deg med smør?

- Tar litt og litt av gangen, så ingen kratere her i gården nei :D

Hvordan får du smøreost ut av tuben?

- Klemmer på midten om det er ny tube men ender opp med å ta fra enden om det er lite igjen ;)

Makrell i tomat?

- Jeg liker best den på sånn liten boks jeg, den på boks blir litt for mye fisk og den på tube blir litt for gørrete på en måte, funker fint som belønning til bikkjene da :D

Hvilken sko tar du på deg først?

- Tar somregel alltid på meg venstre sko først, tror jeg iallefall! Får rette på det om jeg finner ut at det er feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa spises med de mørke flekkene ut! Det er liksom litt pynt det *fnis* Det samme med pannekaker, MEN der må den minst stekte siden opp etter at man har stekt dem (de legges på tallerken i stabler, og da må den pene siden opp, den med minst flekker)

Nettopp! Helt enig med du :P

Like umulig som å klippe av snorene som er for lange på baller faktisk :D

Snorer på baller sier du? :D

Og hva da med rekkefølgen man kan ha på fyllet i en tacolefse??? Det finnes kun en, nemlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva da med rekkefølgen man kan ha på fyllet i en tacolefse??? Det finnes kun en, nemlig! :P

Jepp - lefse, kjøtt, løk, paprika, mais, rømme, ost, salat. Og så rulles den sammen, ikke brettes som origami.

Mariekjeks spiser jeg forresten ikke, tørre greier.

Kvikklunsj skal deles selvsagt, og så brekker man av en tredjedels lengde og spiser toppen (med kjeks) og den tjukke bunnsjokoladen etterpå. Hvis man tar mer enn en tredjedel kommer ikke kjeksen av i en fin bit. :D

Skolebrød da? Jeg spiser fra den siden med minst melis først, inn til eggekremen i midten og spiser opp den og så siste halvmånen til slutt.

Høyre sko først! Som regel..

Og så har jeg alltid blitt litt irritert på trapper der jeg ikke kan starte og avslutte med venstre ben - og det er en sånn en ned til hagen her. Har kurert meg litt, heldigvis.

For dere som røyker - hva gjør dere med plasten og papiret fra den nye pakka? Jeg er blitt bedre, men før MÅTTE jeg rulle sammen plasten til en liten bit og pakke den pent inn i papiret før jeg kunne ta en røyk. Gjør det som regel enda, men ikke like panisk. :D

Tror vi har OCD alle sammen jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa spises med de mørke flekkene ut! Det er liksom litt pynt det *fnis* Det samme med pannekaker, MEN der må den minst stekte siden opp etter at man har stekt dem (de legges på tallerken i stabler, og da må den pene siden opp, den med minst flekker)

Helt enig i dette :D

Snorer på baller, ehm kremt :P:D

ang. Tacofyll er det faste rutiner ja :D først kjøttdeig, så mais og til slutt ost, slik at ikke maisen detter så lett ut :D så brettes den fint sammen så ikke no detter ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - lefse, kjøtt, løk, paprika, mais, rømme, ost, salat. Og så rulles den sammen, ikke brettes som origami.

:D

Neinei!

Creme fraiche, salat, annet "grønt", kjøttdeig, saus, ost... så det så :D Og den kan rulles om det er mye i den, men da må bunnen brettes opp litt når man løfter den opp så alt ikke faller ut. Er det litt mindre, så brettes begge sider inn, så bunnen opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariekjeks har jeg ikke spist siden jeg var 5 eller noe. Tørt, søtt og ikke noe godt.

Hvilken vei sjokoladen er på kjeksen tror jeg ikke spiller noen trille for meg, har aldri tenkt over det. Er sjelden jeg spiser kjeks i grunn.

Knekkebrød må ha hullene ned, ellers blir det alt for mye smør på (de gangene jeg har på smør, ikke alle pålegg er kompatible med smør nemlig. :P ), og bare tull.

Jeg er og en av dem som høvler osten bein og fin. Det nest verste jeg vet er ost som det er laget hoppbakke på! Det verste er kratersmør med smuler i. Og det svarer smørspørsmålet, jeg stryker pent og pyntelig. Blir det for mye smør på kniven tørkes eller skyller jeg det av. Og jeg får fnatt om det er spor av smør i nugattiboksen, leverposteiboksen osv. Griseri!

Smøreost klemmer jeg på midten av tuben når den er full, når det minker i tuben klemmer jeg bak. Det samme gjelder tannkrem. Makrell i tomat er ikke spiselig, uansett om den kommer med klumper eller i tube.

Jeg tar som regel på meg skoene på venstrefoten først, det samme med sokker, men jeg er ikke konsekvent. Tar jeg tak i høyreskoen først så tar jeg den på meg på først. Enkelt og greit.

Og kvikklunsj må man da dele opp i fine strimler, og så bite av det underste laget sjokolade (den som har kanter, spiser jeg noe som har kanter må jeg tygge kantene vekk. :D ) før resten av biten kan spises. Æsj, nå fikk jeg lyst på kvikklunsj!

Og klart man har klare rutiner på hvordan tacolefsa skal fylles. Først så skal tacosausen på, deretter salat, så tomat, mais, ananas og ev paprika. Løk har ikke noe i en tacolefse å gjøre (Ikke noe sted egentlig. Jeg får noia hvis jeg setter tennene i en løkbit, syns smaken som blir av løk er god med ikke søttan om jeg klarer å tygge løkbiter). Så kommer kjøttet og deretter ost. Det hele avsluttes med rømme. Og jeg må brette på en litt finurlig måte da jeg alltid klarer å ha på for mye. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putter alle tacolefse-ingrediensene på tallerkenen og blander det sammen jeg, sånn at alle smakene er i fin symboise og harmoni. :P Jeg liker feks ikke bare Creme Fraiche, men når man blander det i alt det andre er det godt! Så når alt er blanda sammen, så putter jeg det i lefsa. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - lefse, kjøtt, løk, paprika, mais, rømme, ost, salat. Og så rulles den sammen, ikke brettes som origami.

:D Nei ærtlig talt! Det er jo helt feil! Jeg gjør som Marit og det er den eneste rett vei :D

Snorer på baller, ehm kremt :D:P

:D Jeg viste dere kom til å tulle med meg altså...

1600_188.jpg

Her kan man altså få kort og lange snorer, jeg MÅ ha de korte, det går ikke an å kjøpe med lange snorer og så klippe...

ceeme fraiche, salat, annet "grønt", kjøttdeig, saus, ost... så det så :D Og den kan rulles om det er mye i den, men da må bunnen brettes opp litt når man løfter den opp så alt ikke faller ut. Er det litt mindre, så brettes begge sider inn, så bunnen opp :D

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare syting og klaging, ser jeg! :D Kan legge til et ostealternativ og et skospørsmål, men klageVala får IKKE sine ønsker oppfylt! :D

HEY! Jeg sutrer vel ikke! Poengterer jo bare at det finnes en smuuule flere alternativer å velge imellom. Og ønsker man en vitenskapelig (*host*) korrekt svarbase bør man da endre svaralternativene tilsvarende.. Så det SÅH!

Edit: Glemt jo kvikklunsh problemet *ler* Det må deles i en og en bit, herfra kan man gafle i seg.

Nei erru gæern!! *flire*

:P Nei ærtlig talt! Det er jo helt feil! Jeg gjør som Marit og det er den eneste rett vei :D

Hvilken vei var det igjen?

*inn på generelle tilbakemeldinger og SUTRE til Espen over at multiquote ikke funker på Chrome..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og jeg har til og med papirer på det :D

Den som bare hadde det :D

Næmmen søte deg... Det sto jo i quoten min; creme fraiche, salat, annet "grønt", kjøttdeig, saus, ost

Ups... tror jeg gikk i surr siden alle sitatene måtte limes inn i word under oppsamling før jeg fikk svart liksom. Beklager den der. Men når det er sagt, det der er jo fullstendig feil måte dah. Først rømme, så kjøtt/scampi osv osv, så tacosaus, grønt, rømme, mer av grønt tilbehør også ost om vi har husket å kjøpe det :D

For å være helt ærlig, greit at man slavisk følger eget oppsett på påfylling. Men samtidig, det smaker jo sinnsykt godt så jeg hadde nok aldri rynket på nesen dersom noen hadde gjort det feil og gitt meg den etterpå. Hadde bare spist jeg da :P Nammis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvordan spiser folk Ballerinakjeks og andre av den typen? Jeg har en stygg tendens til å dele kjeksen, og spise det kjedelige lyse på toppen først. Sparer det beste til sist, må vite!

Jeg prøver alltid å dele ballerinakjeksen i tre jeg. Isåfall spiser jeg den mørke delen først, så den lyse delen og den myke til slutt. Men er ikke alltid jeg får løs den myke delen fra den mørke, så da spiser jeg den lyse først og så de to siste sammen.

Jeg er veggis, så har ikke kjøtt i tacoen, men jeg starter alltid med litt rømme som smøres utover lefsen, så litt tacosaus, salat, mais, løk, masse ost, enda litt mer rømme og til slutt tacosaus på toppen. Har jeg i soya"kjøtt", så kommer det som regel før osten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med taco hvor jeg har det i lefse, putter jeg på kjøttdeigen først, så kommer salat, mais, agurk, løk (spiller ingen rolle i hvilken rekkefølge), så tacosaus eller dressing, og evt ost til slutt. Så brettes bunnen inn og høyre og venstre side. Man må legge på fra toppen og ned til litt under midten, ellers blir det klin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...