Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagerminds C-kull


Caroline

Recommended Posts

Tusen takk alle sammen :yes: Spés er min favoritt nå, og holder hun størrelsen bra er det nok hun som får bli her.

Det var henne jeg skulle dåne over da jeg så bildene nå faktisk, så hadde du jo skrevet dette. For meg har hun et eller annet ekstra, og noe i blikket. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle gå inn på denne tråden *fnis* men klarte ikke motstå det... Uten å ha noen som helst clue på hvordan en sheltievalp skal se ut, så er de Spès som skilte seg ut for min del... Men alle alle sammen var jo bare vakre, søte og... *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh... steiner.... de må han jo få to av... ellers er det litt kjedelig..

knapp på Spes og han fortsatt. peeeeene barna.

Sånn litt OT : HVOR i Vestfold bor du om dagen? Nå som du kanskje er en del nærmere, så kan jeg kanksje komme og kosemose små søte :ahappy:

Ja, han får bare se å få dem ned :yes: Ramnes er stedet, og nå er det ikke lenge til huset mitt er helt ferdig. Har begynt å flytte over noen ting, men mangler gulv i noen få rom.

Det var henne jeg skulle dåne over da jeg så bildene nå faktisk, så hadde du jo skrevet dette. For meg har hun et eller annet ekstra, og noe i blikket. :)

Ja, også har hun jo mengder med pels, noe som gjør henne enda søtere :)

Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle gå inn på denne tråden *fnis* men klarte ikke motstå det... Uten å ha noen som helst clue på hvordan en sheltievalp skal se ut, så er de Spès som skilte seg ut for min del... Men alle alle sammen var jo bare vakre, søte og... *smelt*

Ja, hun er veldig fin altså, hvertfall pr. nå :D Det er størrelsen som avgjør til slutt, så hvilken jeg beholder vet jeg nok ikke før de er 8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han ER det, og han drar som sagt ikke langt heller om han bare får ned den siste steinen sin :ahappy: Han har også skikkelig attitude og står godt på alle fire. Liker når valpene er så godt balansert så tidlig :yes:

Er Sirius Einstein? Håper den kommer iløpet av de kommende ukene da :)

*kjenner jeg er glad alle tispene er solgt eller hadde jeg hatt litt problemer om du satt igjen med en* :)

Nei vi får se hvordan det kommende året blir med jobben også kan jeg tenke på en venstre vending maskott..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Sirius Einstein? Håper den kommer iløpet av de kommende ukene da :yes:

*kjenner jeg er glad alle tispene er solgt eller hadde jeg hatt litt problemer om du satt igjen med en* :)

Nei vi får se hvordan det kommende året blir med jobben også kan jeg tenke på en venstre vending maskott..

Ja, men i følge "ekspertene" så er det lett å kjenne når de er 3 uker (så tidlig kjente ikke jeg) før det blir vanskelig en periode, så det er jo fullt mulig de kommer først når han er 7-8 uker.

Edit:

Og ja, jeg HAR jo ledig tispe :) Hannvalpen er også "avbestilt" plutselig, hun hadde bare bestilt valp et annet sted uten å si ifra :ahappy: Jaja, det er helt greit det, så kan jeg se an de to gutta enda en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i følge "ekspertene" så er det lett å kjenne når de er 3 uker (så tidlig kjente ikke jeg) før det blir vanskelig en periode, så det er jo fullt mulig de kommer først når han er 7-8 uker.

Jeg eier ikke følsomme fingre. Jeg kjenner jo ikke valper i magen til dyrene en gang før de sparker som besatt *ler*

Edit:

Og ja, jeg HAR jo ledig tispe :yes: Hannvalpen er også "avbestilt" plutselig, hun hadde bare bestilt valp et annet sted uten å si ifra :ahappy: Jaja, det er helt greit det, så kan jeg se an de to gutta enda en stund

.

Hysj på deg! Du skal jo ha den helt selv du!

(forøvrig skal jeg først ha ett kull valper selv som jeg skal "bli kvitt" før jeg tar inn noe filledukke til Talli :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke følsomme fingre. Jeg kjenner jo ikke valper i magen til dyrene en gang før de sparker som besatt *ler*

Jeg kjenner normalt masse småtterier jeg altså (også valper, og pleier å kunne telle de rimelig bra fra det er 2 uker igjen, så lenge det ikke er mer enn 4-5). Det er bare at Sirius ikke liker å bli kjent på heller, så han kniper igjen og krysser beina :P Tror kanskje han er dame?

Hysj på deg! Du skal jo ha den helt selv du!

(forøvrig skal jeg først ha ett kull valper selv som jeg skal "bli kvitt" før jeg tar inn noe filledukke til Talli :P )

Hihi.. Men jeg skal ha flere fine kull jeg :D Vurderer allerede hvem jeg kan bruke på Saeta sitt siste kull, selv om det sikkert blir to år til *nerd* :P Silmakullet kan også bli et spennende kull faktisk, og det blir jo en utrolig god HD-statistikk til sheltie å være. Nå har ikke Silma så mye å vise til ettersom hun ikke bor hjemme, men hun er den eneste sheltien jeg har som virkelig kan leke så godt at jeg bruker det som belønning (drakamp altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Saeta skal ha et kull til? Godt å vite :P:D

Ja, men nå skal hun først ha et utstillingsår eller to (mangler jo bare et Cacib for å bli Int Uch), så får hun sitt siste når hun er 6-7 år. Synes det holder med 3 kull. Også skal jo datteren hennes ha et kull i løpet av året om alt går som det skal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner normalt masse småtterier jeg altså (også valper, og pleier å kunne telle de rimelig bra fra det er 2 uker igjen, så lenge det ikke er mer enn 4-5). Det er bare at Sirius ikke liker å bli kjent på heller, så han kniper igjen og krysser beina :P Tror kanskje han er dame?

Komme plukke på Talli?? :P

Sirius kanskje har en hemmelig drøm om å egentlig være en vakker jente?

Hihi.. Men jeg skal ha flere fine kull jeg :P Vurderer allerede hvem jeg kan bruke på Saeta sitt siste kull, selv om det sikkert blir to år til *nerd* :D Silmakullet kan også bli et spennende kull faktisk, og det blir jo en utrolig god HD-statistikk til sheltie å være. Nå har ikke Silma så mye å vise til ettersom hun ikke bor hjemme, men hun er den eneste sheltien jeg har som virkelig kan leke så godt at jeg bruker det som belønning (drakamp altså).

Hysj på deg sa jeg!! :)

Syns du skal lage en fiiiin kraftig blå tispe til meg etter Villa & Stich jeg :) (ikke at jeg vet om det kommer noe blå der da sånn linjemessig, eller om de passer sammen overhode *ler* )

Også kan du bli oppgitt når jeg kommer med skitten hund, som ikke er stelt etter alle kunstens regler og som er klippet i hytt og gevær av mine brukshund hender :P Og klarer sist å løpe i ringen med en fane av en hale *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du glemt Villa nå eller? :D

Neida, men hun er jo ikke i slekt med Saeta, så for de som ville hatt Saetavalp er det jo mer nærliggende å få valp etter datteren enn etter Villa :P Dessuten er jeg 100% sikker på hannhund til Silma, og det gjør det lettere å reklamere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nå har guttungen tatt til fornuft :icon_redface: Sirius har omsider fått testikkel nr. 2 halvveis ned, så da er det veldig sannsynlig at begge gutta får alt utstyret på plass. Jeg klarte å kjenne den i går da han lå på rygg på fanget, og litt bedre i dag, samt at jeg har fått bekreftet fra "ekspertpanelet" at den virkelig er der. Veldig beroligende! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nå har guttungen tatt til fornuft :ahappy: Sirius har omsider fått testikkel nr. 2 halvveis ned, så da er det veldig sannsynlig at begge gutta får alt utstyret på plass. Jeg klarte å kjenne den i går da han lå på rygg på fanget, og litt bedre i dag, samt at jeg har fått bekreftet fra "ekspertpanelet" at den virkelig er der. Veldig beroligende! :whistle:

Så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg veldig glad for :whistle:

Nå er alle valpene bortbestilt også. Den gutten som ikke blir her skal til en familie i Ås og bli agilityhund og får selskap av to Flat Coated retrievere. Den siste jenta som ikke blir boende skal antageligvis flytte langt nord til noen som har ventet veldig lenge på valp, men hele tiden bestilt fra "feil" kull, dvs. at det ikke har blitt valper osv. Det virker hvertfall som om alle får flotte hjem, enten det blir som aktive konkurransehunder, utstillingshunder eller høyt elskede familiehunder :)

Komme plukke på Talli?? :P

Sirius kanskje har en hemmelig drøm om å egentlig være en vakker jente?

Hysj på deg sa jeg! :)

Syns du skal lage en fiiiin kraftig blå tispe til meg etter Villa & Stich jeg :D (ikke at jeg vet om det kommer noe blå der da sånn linjemessig, eller om de passer sammen overhode *ler* )

Også kan du bli oppgitt når jeg kommer med skitten hund, som ikke er stelt etter alle kunstens regler og som er klippet i hytt og gevær av mine brukshund hender :D Og klarer sist å løpe i ringen med en fane av en hale *plystre*

Glemte visst å svare på denne jeg :P

Villa og Stitch var et alternativ en stund, men begge to har PRA-bærere innenfor 5 ledd på stamtavlen, så det gjør desverre Stitch utelukket for hennes del. Eksteriørt hadde han komplettert henne flott og de har begge herlig gemytt og er typelike, så sånn sett hadde det vært en bra kombinasjon. Derimot får man kun tricolour fra en tric/tric kombinasjon :D Man MÅ pare med blue merle for å kunne få blue merle, og de kan kun kombineres med tricolour. Jeg har lett land og strand etter den perfekte blå mannen til Villa, men den eneste jeg vil bruke er i England, og hun har ikke rabiesblodprøve i orden slik at det kan tas på denne løpetiden (blodprøve 6 mnd. før tilbakeførsel). Så Sid får evt. vente til kull nr. 2 :P Denne gangen blir det en tricolour, og det står mellom 2 stykker akkurat nå. Det blir offisielt etter paring :D

Over til det nåværende kullet så har jeg tatt et par dager forsinkede 6-ukersbilder, og her kommer de;

6wcollage1.jpg

6wcollage2.jpg

6wcollage3.jpg

Pappa Rebus fikk være bakgrunn på det siste. Bildet ble tatt i Bodø i sommer. Rebus var forøvrig i Sverige i helgen og dro hjem en ny tittel, så han er nå nordisk OG svensk champion og må bare vente til september med å ta det siste cacibet for å bli internasjonal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :whistle:

Jeg bestemmer meg ikke før de er 8 uker og ferdig øyelyst ettersom det er så mye som skal stemme med vektoppgang fra 5-8 uker, høyde osv., men mine favoritter er fortsatt Spés og Sphinx, og selvsagt Sirius av gutta. Den ene testikkelen vandrer litt hit og dit, men jeg kjenner den absolutt så jeg regner med den er på vei ned.

Vi får en øyelyser hit på fredag som er under utdanning og får da en uoffisiell øyelysning av alle valpene, men de skal øyelyses offisielt uken etter. Uansett er det kjekt å få en liten idé om resultatet i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...