Gå til innhold
Hundesonen.no

Mitt lille akvarie


Sissi

Recommended Posts

Da har jeg fått opp mitt lille 60liters akvarium...

Biltemasand i bunn og en en god del planter har jeg fått satt inn nå, driver og omøbelerer litt og blir i grunn aldri helt fornøyd.. Er bare 10 dager siden oppstart av filtret, så vi er litt utålmodige hele gjengen og få fisk oppi :wub:

Meeen den som venter på noe godt.. osv...

Har noen sandsnegler som roter rundt oppi der, så er da litt og se på. Ungene står iallefall hver dag og kikker inn i det etter om de kan se noen snegler hehe..

Litt dårlig bilder,tatt med mobilen, så få tatt noen sikkelige etterhvert, syntes karet så litt stusselig ut på bildene enn i virkeligheten.

15839_211152207526_742097526_4565581_2824973_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det er! Hvordan fungerer det med biltema sand?

Takk :wub:

Jeg tror det fungerer bra,ser på div akvarieforum flere bruker denne, og prisen er jo ikke noe og si på heller :D jeg ville ha sandbund, så syntes selv det ble fint og se på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke kunne stole litt en grann på disse dyrebutikk folka vet hva dem gjør?!... Jeg kjøpte en del planter på litt må få i grunn, ba hun plukke ut noen hutrigvoksene og greie planter til meg. Joda.. 2 av dem var en plante med navn Dracaena Variegatus, som faktisk er en stueplante og ikke egnet for akvarium.. de vil råttne etter noen mnd :ahappy:

Så utrolig teit og kaste bort penger på slikt.. så heretter kjøper jeg privat tror jeg...

Og nå har akvariet stått i 15 dager.... skal omøbelere der i kveld, fjerne stueplantene oppi og legge til noe skiferstein han svigerfar ar sent meg :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

liten oppdatering.... :icon_redface:

60Literen...

4248924014_d96246ed23_m.jpg

En av innbyggerene

4248917980_3bc513123c_m.jpg

Nå har sommerfuglchiklidene egg igjen.. 3 gang på 1 1/2 mnd. De trenger fortsatt litt trening i foreldrerollen.

sommerfugl2.jpg

kampfisk boligen.. planlegger noe større til han etterhvert.

4248193409_b4a0a13b1d_m.jpg

4248152325_4663d29014_m.jpg

Rekekaret på ca 10 liter... ikke så fanzy inntredet enda og feil lys. Men har planer om at rekene og rosa posthornsneglene skal få 17 literen til kampfisken når han får større kar.

4248147589_34768b9dee_m.jpg

en av innbyggerene ( sakura reke)

4248919276_39877029ea_m.jpg

OG vår nyannskaffelse :angry: juwel 180 liter... var det største jeg kan ha i denne lille leilligheten, større kar kommer nok etterhvert som vi finner større plass og bo :lol:

Kjøpte dette brukt med alt av utstyr og fisk..

her har ungene sløyfet barnetv hehe..

4254637066_e7639d9bcf_m.jpg

Byttet ut mesteparten av fisken som fulgte med akvariet da dem ikke passet heeelt inn med mine planer.. kjøpte meg blandt annet 2 av disse søte værålene :lol:

v_r_l3.jpg

v_r_l2.jpg

Lita reke som kom med fisk fra butikken ved et uhell..

reke3.jpg

Søte otto!

otto2.jpg

Sånn ser der ut pr.dags dato.. er fortsatt litt tomt for planter og par røtter evt steiner til skal inn..

Det inneholder nå: 2 væråler,4 Kuhlii-ål,4 ancistrus,1 Corydoras,2 dverggurami, 2 perlegurami, 1 kampfisk hunn, 3 otto, 2 Sae.. skal inn noen flere av de som trives i stim.

180literen2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte de ble! Gratulerer med nyanskaffelen og utrolig fine bilder du tar. :icon_redface: Hvaslags bakgrunn er det du har i 180litern?

Mitt ser helt nakent ut etter siste oppryddning i planter. *notere saktevoksende planter på ønskelista nestegang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bakgrunnen er utrolig flotte.

Hvordan går det med ciklidene og egglegginga deres? Flotte fisker!

Det ser ut og gå bra så langt denne gang :wub: de har litt av en jobb og passe på de små som ble frittsvømmene idag, ungene tar seg svømmertur vekk fra der mamma og pappa vil ha dem, så foreldrene plukker dem opp og spytter dem på plass hehe, kjempe morro og studere. Har gitt de små mat( levende mikro orm) ser ut til de jakter fint og spiser selv :frantics: men de er små... slik dem denne streken __ og siden jeg har en stim neontetra i samme kar spørs hvor mange som klarer seg, men mamma og pappa er flinke og jage vekk alle som nærmer seg..Kunne satt Neontetra i 180 l, men da blir det så styr og få dem ut igjen :frantics: så vi får se.. Planlegger og få tak i en 110 liter til sommerfuglene og tetra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Debbie: planter får man ikke får mye av i et akvarie :lol: kjøp noen hurtigvoksene noen så strekker de seg snart til topps, og de hjelper på med hensyn til algevekst og avfallstoffer i vannet :rolleyes2: hva slags fisker har du akvariet ditt nå da? du hadde vel ikke helt bestemt seg deg når jeg traff på deg sist.. fikk du noen fisk tryggt hjem i kulden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :rolleyes2:

Jeg har nå Guppyer, ancistrus, praktbotia og en dalmatinermolly..

Og jeg vil ha flere planter, og mer fisk. Ser jo så stusslig ut. Lurte på sverdrager men fikk beskjed om at akvariumet mitt var for lite, så jeg er litt i stuss.. Kanskje platy og flere Mollyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fisk i dag..

Kjøpt som hanne, men den oppfører seg mer som en hunnkampfisk, og har striper som skifter fra vannrett til loddrett når den fikk titte på den andre kampfisk hannen min, så ble i tvil om dette er stor merkelig hunne hehe.. vakker er den iallefall, den er penere i virkeligheten enn på bildene, mer fargesterk.. men alikavel litt sart og spesiell i fargene.

Her i en midlertidig boks til jeg får bestemmt meg hvor den skal plasseres...

25411_411424_2.jpg

25411_411424_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...