Gå til innhold
Hundesonen.no

Graving

Taz

Recommended Posts

Skrevet

det vi gjorde, da alt det andre vi hadde prøvd ikke gikk, var at jeg sat ute med ei imsdalflase, og vær gang han grov på plenen, spruta jeg på han. vi har en liten jordhaud der han har lov til og grave, s det var sprut på plenen og ros på haugen :P men for diego som er så glad i vann, kommer han sikkert ikke til og være særlig intresert i gravingen om du kommer ut med ei flaske! :):P

Skrevet

Tenkte akkurat å legge inn samme innlegg. :wink: sliter enormt med det jeg å,plenen ser jo ikke ut :roll:

det med vannet var ikke så dumt, men han graver aldri når jeg er ute #-o

Skrevet
Tenkte akkurat å legge inn samme innlegg. :wink: sliter enormt med det jeg å,plenen ser jo ikke ut :roll:

det med vannet var ikke så dumt, men han graver aldri når jeg er ute #-o

du kan jo vurdere sitron halsbånd? da kan du sitte slik at du ser hunden(inne eller noe) men at han ikke ser deg. så "fyrer du av"vær gang han graver? :)

Skrevet

Er det ikke en spray som heter get off my garden! som går an å bruke i hagen? den skal visst hjelpe mot både hunder og katter. Vet ikke så mye om den,men syns jeg har sett noe slikt i dyrebutikkene...

Skrevet

sitronhalsbånd kan funke ja, har tenkt litt på get off! og, får dra på dyrebutikken å se prisene på det å høre hva de sier.. :)

Skrevet

hehe...det er en tom fluor boks for eksempel som man putter noen mynter/skruer/steiner i og som man skal kaste hardt i bakken ved siden av hunden uten forvarsel, noen velger å kaste på hunden.

Da skvetter hunden og du skal dra den inn til deg og gi den mye trøst...for dette var kjempe skummelt.

for å sjekke om dette har funket så kan du riste litt i boksen, hvis hunden gjør tegn til at den blir redd så har den funket. Hvis ikke har du ikke laget nok lyd eller hunden kan ha sett at det kommer noe.

Det er viktig at hunden ikke vet at det er du som kaster, din oppgave er å trøste hunden slik at denne gjenstanden er kjempe skummel.

Mange bruker denne for å fjerne bjeffing, hver gang hunden bjeffer, så skal du riste i boksen.

Her er det meningen at hunden skal reagere på lyden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...