Gå til innhold
Hundesonen.no

Slette bilder fra Canon kamera på pcen


tm100001

Recommended Posts

Jeg får ikke til å slette alle bildene på CF kortet som står i kamera, via pcen :hyper:

Har prøvd å gå på min datamaskin - Canon EOS 350d. Når jeg kom inn der var det masse tomme mapper som het noe sånt som 318Canon. Alle var tomme. Slettet alle mappene, men bildene er fremdles på kamera.

Jeg har nemlig lest at levetiden på kortet blir redusert hvis man sletter på kameraet, så jeg vil gjerne lære meg dette :aww:

Bruker både en XP og en vista, så forklaring til begge hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nemlig lest at levetiden på kortet blir redusert hvis man sletter på kameraet, så jeg vil gjerne lære meg dette [

Det gjelder nok dersom du sletter ett og ett bilde, det er nemlig en begrenset mengde lese- og skriveoperasjoner et minnekort tåler før det blir ødelagt. Det som bør gjøres er å formatere kortet når du har kopiert over bildene, da slettes de gamle bildene skikkelig, og kortet får økt levetid. Det gjøres enklest i kameraet. Se f.eks. http://www.online.no/tips_rad/foto/ferieklar_fotograf.jsp

Edit: det er ikke skummelt, det er et enkelt menyvalg og en rask og grei operasjon :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder nok dersom du sletter ett og ett bilde, det er nemlig en begrenset mengde lese- og skriveoperasjoner et minnekort tåler før det blir ødelagt. Det som bør gjøres er å formatere kortet når du har kopiert over bildene, da slettes de gamle bildene skikkelig, og kortet får økt levetid. Det gjøres enklest i kameraet. Se f.eks. http://www.online.no/tips_rad/foto/ferieklar_fotograf.jsp

Edit: det er ikke skummelt, det er et enkelt menyvalg og en rask og grei operasjon :aww:

Okei :hyper: Da prøver jeg det da. Er det å foretrekke fremfor å slette på pcen?

Edit: Sånn, nå er det formatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :hyper: Da prøver jeg det da. Er det å foretrekke fremfor å slette på pcen?

Edit: Sånn, nå er det formatert :aww:

Ja det er helt klart å foretrekke. Ved å slette på dataen fjerner du ikke alle spor fra bildene og kan oppta plass på minnekortet ditt, selvom du ikke ser eller finner noe. Hvergang du har overført bildene som du skal ha på pc'n så formaterer du minnekortet på kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...