Gå til innhold
Hundesonen.no

Slette bilder fra Canon kamera på pcen


tm100001

Recommended Posts

Skrevet

Jeg får ikke til å slette alle bildene på CF kortet som står i kamera, via pcen :hyper:

Har prøvd å gå på min datamaskin - Canon EOS 350d. Når jeg kom inn der var det masse tomme mapper som het noe sånt som 318Canon. Alle var tomme. Slettet alle mappene, men bildene er fremdles på kamera.

Jeg har nemlig lest at levetiden på kortet blir redusert hvis man sletter på kameraet, så jeg vil gjerne lære meg dette :aww:

Bruker både en XP og en vista, så forklaring til begge hadde vært fint :)

Skrevet

Jeg hadde også fått beskjed om at levetiden ble mindre når man slettet på kameraet, jeg fikk midlertid beskjed om at dette ikks stemte om man formaterte kamera isteden for å "slett alt"

Skrevet
Jeg hadde også fått beskjed om at levetiden ble mindre når man slettet på kameraet, jeg fikk midlertid beskjed om at dette ikks stemte om man formaterte kamera isteden for å "slett alt"

Er det ikke skummelt å formattere da? *pyse*

Skrevet
Jeg har nemlig lest at levetiden på kortet blir redusert hvis man sletter på kameraet, så jeg vil gjerne lære meg dette [

Det gjelder nok dersom du sletter ett og ett bilde, det er nemlig en begrenset mengde lese- og skriveoperasjoner et minnekort tåler før det blir ødelagt. Det som bør gjøres er å formatere kortet når du har kopiert over bildene, da slettes de gamle bildene skikkelig, og kortet får økt levetid. Det gjøres enklest i kameraet. Se f.eks. http://www.online.no/tips_rad/foto/ferieklar_fotograf.jsp

Edit: det er ikke skummelt, det er et enkelt menyvalg og en rask og grei operasjon :hyper:

Skrevet
Det gjelder nok dersom du sletter ett og ett bilde, det er nemlig en begrenset mengde lese- og skriveoperasjoner et minnekort tåler før det blir ødelagt. Det som bør gjøres er å formatere kortet når du har kopiert over bildene, da slettes de gamle bildene skikkelig, og kortet får økt levetid. Det gjøres enklest i kameraet. Se f.eks. http://www.online.no/tips_rad/foto/ferieklar_fotograf.jsp

Edit: det er ikke skummelt, det er et enkelt menyvalg og en rask og grei operasjon :aww:

Okei :hyper: Da prøver jeg det da. Er det å foretrekke fremfor å slette på pcen?

Edit: Sånn, nå er det formatert :)

Skrevet
Okei :hyper: Da prøver jeg det da. Er det å foretrekke fremfor å slette på pcen?

Edit: Sånn, nå er det formatert :aww:

Ja det er helt klart å foretrekke. Ved å slette på dataen fjerner du ikke alle spor fra bildene og kan oppta plass på minnekortet ditt, selvom du ikke ser eller finner noe. Hvergang du har overført bildene som du skal ha på pc'n så formaterer du minnekortet på kameraet :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...