Gå til innhold
Hundesonen.no

Akvariet vårt


Angilja

Recommended Posts

På tide å presentere akvariet vårt. Fikk det i august, og kunne svært lite om fisk og akvarier da, selv om ønsket om et akvarium slett ikke var nytt! Leste mye, og var heldig å få kjøpt et godt innkjørt kar med pumpa full av gode bakterier, så da var det bare å starte. Etter et par uker med dette karet i hus har drømmen om et kar på minst dobble størrelsen begynt å surre bak i hodet, og det kommer nok et kar til i hus når pengeboka tillater det...

Akvariet er på 240 liter og har mange rare innbyggere:

# 5 stk Ancistrus

# 3 stk Siamesisk algeeter

# 4 stk Diskus

# 5 stk Kuhlii-ål

# 2 stk Gabonreke

# 2 stk Amanoreke

# 14 stk Rødnesereke

# 25++ stk Kirsebærreke

# 11 stk Eplesnegle (og ca 30-40 babyer)

# 4 stk Tylomelania sp.

Prøvde å ta bilder av hele karet, men det var ganske umulig rett og slett, tross mørkt rom og blitz.. jeje. Her er et lite forsøk, litt gjennskinn her også men.

09111408.jpg

Innbyggere:

09111407.jpg

09111406.jpg

09111406.jpg

09111405.jpg

09111404.jpg

09111403.jpg

09111401.jpg

09111402.jpg

Det er faktsik 6 snegler på det siste bildet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint akvarium!

Kjempefine discuser..!

Ang. å ta bilder av akvarium, har du lest denne artikkelen?

Takk:)

Nja, jeg har begynt å lese den en gang :hyper: Hovedproblemet med å ta bilder av hele karet ser ut til å være at det er et stort og tungt bord forran akvariet som skaper gjennskinn i karet pga blitzen, selv om det er helt mørkt i rommet. Må prøve å få i belysning over karet, det hadde nok hjulpet. Det er desverre ikke bare å flytte det bordet, det er svært!

Ikke har jeg makrolinse heller, har kun brukt 18-55mm objektivet som fulgte med kamera her.

Men det er skikkelig morro å ta fiskebilder, utfordrende å få det til bra, spesielt med begrensa utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta uten blitz? :hyper: Det så flott ut i alle fall. Og veldig fine diskuser. :aww:

Tusen takk!

Ja, har prøvd uten blitz også, men skal prøve mer på det når jeg finner en annen lyskilde! Når jeg tar uten blitz nå blir lukkertiden for lang, og alt av fisk blir grøt (sneglene derimot, blir ganske bra uten blitz).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint akvarie du har! Eg skal lage en tråd sjøl med bilder frå våre akvarier so du får sjå dei. Eg bruker aldri blitz når eg tar bilder, men skrur ISO på 100 og bruker bevegelses innstillingen på apparatet. Men det er en tolmodighetsjobb å ta bilder, er jo stadig i bevegelse :ahappy: Av 100 bilder, blir det kanskje kun 5-10 som blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kewl!

Jeg har fått et akvarie som er innkjørt sjøl, men nå er det liksom bare å få det i gang ... og er lysten på en black ghost, gitt!

Ja de er tøffe! Men krever sin plass da! Hadde lyst på det selv, men de krever nok mer plass en hva jeg kan tilby, dessuten er jeg litt for glad i reker (ikke som mat..) og småfisk til at jeg han han en sånn glupsk kar :ahappy:

Akvarium er kjempemorsomt når man får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...