Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsplaner for 2010.


Symra&Pippin

Recommended Posts

Våre planer om utstilling og LP/AG i 2010..Albert og Flux skal på utstilling og Mali skal raide nord-norge i ag- og lpringen på våren :whistle:

Målet er å gå klasse 1 med alberten og fluxen på høsten hvertfall, i tillegg til riken..

Også skal Mali og Jaffa stilles på NKKene da..Mangler bare storcertet på begge.

20-21 mars NKK Harstad.

1-2 mai Hammerfest

29-30 mai THK og NDK Tromsø hundeklubb.

10-11 juli Gällivare

7-8 august Leknes

4-5 september Narvik

18-19 september Sortland

16-17 oktober NKK og THK

27-28 november NKK Lillestrøm

Hadde tenkt meg på WW, men det blir nok heller mange brune små hjemme i den tiden :wub:

mvh Marita

ps. Jeg stjal noen datoer fra deg i min latskap Anette, og ble veldig nysgjerrig på den lille fra gr. 1 som skal ankomme snart???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Da jeg bor i Tyskland, ser mine planer noe annderledes ut enn dere her i Norge, men slenger meg pä, jeg kommer jo titt og ofte ä stille andres hunder i Norge, sä "I'm still in the Norwegian Game!"

Februar 2010: Rheinlandvinner 2010 (Tyskland)

Mai 2010: Europavinner 2010 (Tyskland)

Mai 2010: CACIB Saarbrücken (Tyskland)

Juni 2010: WDS (muligens, muligens..)

August 2010: Cruftskvalifisering og Norsk Vinner 2010 (Norge)

Oktober 2010: Bundesvinner 2010 (Tyskland)

Booket Hotell i dag til Europavinner 2010!! Alle Hotell er nesten fullbooket, sä de som fortsatt trenger Hotell annbefaler jeg ä booke snarest! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai 2010: Europavinner 2010 (Tyskland)

[...]

Booket Hotell i dag til Europavinner 2010! Alle Hotell er nesten fullbooket, sä de som fortsatt trenger Hotell annbefaler jeg ä booke snarest! :whistle:

FCI sin Europavinnerutstilling arrangeres i Slovenia i september - dette er en annen europavinner, og gir ikke tittel som NKK stambokfører. I fall noen er på titteljakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes - DA har jeg bestemt meg.. Jeg skal melde på og stille på Crufts i mars!

Gleder meg som en "unge"!

Har riktignok stilt hund der før (en jeg kjøpte voksen og tok han med derifra), men denne gangen blir det helt annerledes da jeg jo har med mine egne DIT, har stelt dem, trent dem og ikke minst massevis av ringerfaring sammen med de begge.

Melder på alle tre jeg har som er kvalifisert, men han ene kommer da sammen med oppdr. sin fra Tyskland (hvor han for tiden er på "turnè") - så hun stiller nok han der. Jeg har nok med de to jeg har med meg selv.

Men jeg tar med den lille tyskeren min hjem derifra, da - og det blir så koselig å få han hjem etter et halvår der nede!

Susanne

(Edit - Crufts er Hundeutstillingen med en stor H i Birmingham, England)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCI sin Europavinnerutstilling arrangeres i Slovenia i september - dette er en annen europavinner, og gir ikke tittel som NKK stambokfører. I fall noen er på titteljakt...

Jepp, man fär ikke Europavinner tittelen i Hundens navn, men det stär pä "merittlista", om man vil kalle det det, hehe.. :wub:

Pä tysk heter den jo ogsä egentlig "Europasieger" :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes - DA har jeg bestemt meg.. Jeg skal melde på og stille på Crufts i mars!

Gleder meg som en "unge"!

Har riktignok stilt hund der før (en jeg kjøpte voksen og tok han med derifra), men denne gangen blir det helt annerledes da jeg jo har med mine egne DIT, har stelt dem, trent dem og ikke minst massevis av ringerfaring sammen med de begge.

Melder på alle tre jeg har som er kvalifisert, men han ene kommer da sammen med oppdr. sin fra Tyskland (hvor han for tiden er på "turnè") - så hun stiller nok han der. Jeg har nok med de to jeg har med meg selv.

Men jeg tar med den lille tyskeren min hjem derifra, da - og det blir så koselig å få han hjem etter et halvår der nede!

Susanne

(Edit - Crufts er Hundeutstillingen med en stor H i Birmingham, England)

Sukk.. jeg vil ogsä dit med min kvalifiserte hund, men er det ikke grenselöst dyrt?

Hvordan er det med frakt osv, fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes - DA har jeg bestemt meg.. Jeg skal melde på og stille på Crufts i mars!

Gleder meg som en "unge"!

Har riktignok stilt hund der før (en jeg kjøpte voksen og tok han med derifra), men denne gangen blir det helt annerledes da jeg jo har med mine egne DIT, har stelt dem, trent dem og ikke minst massevis av ringerfaring sammen med de begge.

Melder på alle tre jeg har som er kvalifisert, men han ene kommer da sammen med oppdr. sin fra Tyskland (hvor han for tiden er på "turnè") - så hun stiller nok han der. Jeg har nok med de to jeg har med meg selv.

Men jeg tar med den lille tyskeren min hjem derifra, da - og det blir så koselig å få han hjem etter et halvår der nede!

Susanne

(Edit - Crufts er Hundeutstillingen med en stor H i Birmingham, England)

Så gøy!!! Jeg stilte dyret i år, og det er jo en opplevelse. Bare det å vite at en er kvalifisert (en kan jo ikke bare melde på, som alle andre steder), det er en spesiell utstilling. Jeg gjør det gjerne igjen!

Jepp, man fär ikke Europavinner tittelen i Hundens navn, men det stär pä "merittlista", om man vil kalle det det, hehe.. :wub:

Pä tysk heter den jo ogsä egentlig "Europasieger" :whistle:

For å tittelnerde - har de noe tilsvarende norsk vinner, altså har de tysk vinner på noen utstilling? Er det i så fall det samme som Bundessieger?

Sukk.. jeg vil ogsä dit med min kvalifiserte hund, men er det ikke grenselöst dyrt?

Hvordan er det med frakt osv, fly?

Om du bor i Tyskland, er det jo piece of cake - en kjapp tur til Calais, fergen over og vips er du der.

Fra Norge er det henimot umulig å fly - det koster i hvert fall flesk, og er restriksjoner på hvilke selskap du kan bruke og hvor de lander. De jeg har snakket med synes det er greiest å kjøre. Du kjører på to dager, vi overnattet ikke langt fra Puttgarten, kjørte cirka 12 timer hver dag, ferge fra Calais til Dover. Det koster jo det det koster i bensin og overnatting, men fyller en bilen blir det jo flere å dele utgiftene med. Da ble jeg mer svimmel av lusekurer og tabletter som skal tas innen visse klokkeslett og tidsfrister, men om en trekker pusten en gang ekstra og leser regelverket to ganger, går det fin-fint.

Mulig det er billigere å fly om du har papillon, da frakten beregnes etter kilopris. Så en hund på min størrelse, med bur, ville komme på over 10.000 kroner sist jeg sjekket.

Ferge er også et alternativ. Det går ikke lenger noe fra Norge, men det går en ferge fra Danmark til Birmingham (trur eg), og den tillater hunder. Kan være verdt å sjekke, England har litt sære regler på at hunder ikke kan ankomme landet på alle flyplasser og i alle havner, men det står ganske klart og tydelig hvor som er greit, om en først sjekker det.

Vil til Crufts igjen, ja. Men må ha bedre tid til å shoppe da... Og mer pæng, for det er shoppingen som virkelig er potensielt dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes - DA har jeg bestemt meg.. Jeg skal melde på og stille på Crufts i mars!

Gleder meg som en "unge"!

Har riktignok stilt hund der før (en jeg kjøpte voksen og tok han med derifra), men denne gangen blir det helt annerledes da jeg jo har med mine egne DIT, har stelt dem, trent dem og ikke minst massevis av ringerfaring sammen med de begge.

Melder på alle tre jeg har som er kvalifisert, men han ene kommer da sammen med oppdr. sin fra Tyskland (hvor han for tiden er på "turnè") - så hun stiller nok han der. Jeg har nok med de to jeg har med meg selv.

Men jeg tar med den lille tyskeren min hjem derifra, da - og det blir så koselig å få han hjem etter et halvår der nede!

Susanne

(Edit - Crufts er Hundeutstillingen med en stor H i Birmingham, England)

Åh, jeg har også skrekkelig lyst til å stille dersom Tíbrá kvalifiserer seg! Vi skal vel gjerne dit uansett da Rebus skal tilbake dit for å stilles der, så får vi se om vi har med flere eller ei.. Søsteren til Tíbrá kvalifiserte seg sist helg, så hun skal hvertfall dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre planer om utstilling og LP/AG i 2010..Albert og Flux skal på utstilling og Mali skal raide nord-norge i ag- og lpringen på våren laugh.gif

Målet er å gå klasse 1 med alberten og fluxen på høsten hvertfall, i tillegg til riken..

Også skal Mali og Jaffa stilles på NKKene da..Mangler bare storcertet på begge.

20-21 mars NKK Harstad.

1-2 mai Hammerfest

29-30 mai THK og NDK Tromsø hundeklubb.

10-11 juli Gällivare

7-8 august Leknes

4-5 september Narvik

18-19 september Sortland

16-17 oktober NKK og THK

27-28 november NKK Lillestrøm

Hadde tenkt meg på WW, men det blir nok heller mange brune små hjemme i den tiden biggrin.png

mvh Marita

ps. Jeg stjal noen datoer fra deg i min latskap Anette, og ble veldig nysgjerrig på den lille fra gr. 1 som skal ankomme snart???

Så gøy at du skal til hammerfest på dobbelutstillingen / dobbelstevnet! :wub: Vi skal også dit, vi ses helt sikkert! Skal du gå ag ?

Juniorhandling? biggrin.png Jeg vil også til Bø, får se om jeg ikke kommer meg dit jeg også biggrin.png

Jepp, juniorhandling :whistle: Også skal Kenzo stilles ut og vi skal kanskje gå agilityløp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crufts er både langt bort og blir sikkert dyrt, ja... Vi kjører bil - og tenker ta bil-toget mellom Calais (F) og Folkstone (GB). Har booket hotell 3 netter i GB, og kikker etter greie steder å stoppe i Tyskland og Danmark.. Med to hunder den ene veien og tre den andre så MÅ jeg vite på forhånd at det er okey å ha de med..

Ang. kvalifisering så er de to wales-importene mine Int. champions, så de er automatisk kvalifisert. Og siden de allrede er reg. i den eng. kennelklubben slipper jeg også dette styret med å søke om "ATC"-nummer (som alle utenl. hunder må ha)..

Ormekur + lus/flåttbehandling må tas på turen nedover - mer enn 24 timer men under 48 timer før man ankommer England.. (For en dustete greie!)

Og sikkert masse småtteri man ikke har tenkt på..

Til høsten får det bli en utst.tur til Tyskland for å prøve å te det siste tyske cert'et på den store lille gutten min som har fått en gjeng av slike mens han har vært der nå. Men for å få tittelen må han ha nok en etter 1 år fra den første.

Og med Verdensutst. i midten der - så blir det litt farting, ja..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig OT men, du må ha litt penger ja. Hva slags fantastisk jobb har du der du har nok penger og har tid til utstillinger og valpekull?

Jeg har lyst til å dra til Crufts for å kikke, men tror ikke det blir noe av i 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt meg på WW, men det blir nok heller mange brune små hjemme i den tiden :whistle:

mvh Marita

ps. Jeg stjal noen datoer fra deg i min latskap Anette, og ble veldig nysgjerrig på den lille fra gr. 1 som skal ankomme snart???

Hei Marita.

Hyggelig at du og har kommet deg på Doggis!

Har du planlagt valpekull som kræsjer med WDS?

Det kalles dårlig planlegging... :wub:

Valpen fra gr 1 ble satt litt på vent.

Eller muligens lagt på is, må undersøke mer om rasen, og kanskje treffe noen individer for å se om jeg liker de.

Men holdt faktisk på å kjøpe en corgi pembroke som jeg og mamma skulle dele.

Vi bor i generasjonsbolig, så planen var at den nye hunden skulle bo hos mamma for det meste, men være hos meg på dagtid.

Og så skulle jeg få trene og stille den.

En vinn-vinn situasjon da mamma trenger selskap.

Har hørt mye bra om rasen, men en del jeg ikke liker.

At de er over middels sære gjør jo ingenting, det er jo Linus og som du vet.

Men vil ikke ha en hund som gjeter feks.

Så her må det mer tenking og snoking til.

Ender kanskje med ei shibatispe i stede, men da fra Sverige muligens, og ikke før til sommeren.

Aller helst ville jeg hatt ei DSG-tispe, meeeen det er en rase som ikke passer fullt så bra til mammas bruk synes jeg, shibaen er mer makelig anlagt og har mer tid å beruke i armkroken.

Ble veldig OT dette da, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig OT men, du må ha litt penger ja. Hva slags fantastisk jobb har du der du har nok penger og har tid til utstillinger og valpekull?

Jeg har lyst til å dra til Crufts for å kikke, men tror ikke det blir noe av i 2010

Jepp - jeg har absolutt alt for mye fritid og penger!

Ha ha ha - men ja, det som ER hyggelig med jobben min er såklart at de der skjønner at jeg bruker ferien min på slikt, og istedenfor å mase med fri i Juli når alle småbarns-foreldrene vil ha fri. (Jeg har full jobb, ja - MÅ jo det for å ha råd til denne hobbyen!)

Ledelsen på jobben er nok bare glade for at jeg tar ut feriedagene mine i forbindelse med Crufts (i mars), valpekull (har stort sett alltid valper på vinteren) og en gjeng fredager og/eller mandager fri forbindelse med andre utstillinger. Sånne Juli-utstillinger henger dog "tynt" for meg, da jeg jo synes at jeg må la de med barn få ha ferie sammen med ungene sine... Og jeg har de siste årene heller ikke fått tatt meg ekstra fri i forbindelse med Nesbyen... DET irriteret meg, da.

Penger er noe helt annet, uten at jeg føler at jeg må forsvare det. Men det forrige valpekullet mitt (1 år nå) gjør at jeg har litt ekstra til USA-turen jeg tok i Oktober + Crufts, ja.

Ellers bruker jeg jo stort sett hele lønna' mi på hunder og utstillinger - så de sårt tiltjente valpepengene bruker jeg med GOD samvittighet på sånne "luksusting" som hundereiser. Men jeg sluttet å røyke i fjor - vips har man tusenlapper å bruke på hundene og seg selv istendenfor!

Det har jo med prioriteringer å gjøre... (Og ja - jeg dropper å parre tispe nå fordi det kolliderer med Crufts + verdensutstillingen i sommer! Må jo planlegge LITT bedre enn det, liksom)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06-07.03.10: Nordhordland Hundeklubb (Manger)

17-18.04.10: NKK Hordaland/Norsk Collie Klubb Vestlandet

24-25.04.10: Førde Brukshundklubb (Førde)

31.07/01.08.10: Nesbyen

25-26.09.10: BSBK Bergen/Norsk Collie Klubb Vestlandet (Bergen)

Ser ut til at vi får med oss utstillingen i Moss også :D

24-25.07.09 Moss Og Omegn Hundeklubb

(Fikk ikke til å endre det gamle innlegget, Edit-knappen var borte, derfor jeg har sitert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...