Gå til innhold
Hundesonen.no

Disgusting kjøkkenfliser- må ordnes!


Vala

Recommended Posts

Altså, jeg har "snudd" på kjøkkenet mitt ved å flytte hvitevarene litt rundt. Og da kjøleskapet ble satt et annet sted åpenbarte det seg noen kjøkkenfliser av en annen dimensjon. Når jeg nå tenker tilbake så tror jeg kanskje at kjøleskapet ble plassert der for å skjule synet. Men nå ønsker jeg å gjøre noe med det!

Utgangspunktet er et gammel kjøkken slik at det er ikke noe behov hos meg for å fikse det opp slik at det ser ut til at det er tatt ut av et bohus-blad eller noe. Men, jeg ønsker selvsagt at det skal se fint ut :aww:

Ideene har vært å enten slå ned de nåværende flisene og sette opp nye, dette er det super lenge siden jeg har gjort og jeg er usikker på om jeg har tid og/eller ork til arbeidet.

En annen ide er å male over dem eller sette opp nye fliser.

Hva har dere evt. gjort selv - eller, hvilke muligheter mener dere er de letteste å gjøre utifra en vurdering av tid, utstyr og ikke minst penger?

Hvis det enten ender på å male opp eller få nye fliser så vegrer jeg meg veldig for å sette opp hvite/male hvitt over dette. Er det en utalt regel om at det MÅ være hvite fliser på et kjøkken eller kan jeg driste meg til andre farger? Veggfargen skal innrømmes å være veldig RØD- så da vet dere det :lol:

Håper dere har noen gode tips/linker til en god løsning :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stålplater fra ikea på kjøkkenveggene, det er veldig enkelt og greit å sette opp. Ellers så selger de "klistermerker" som du kan sette over de gamle flisene på for eksempel Åhlens

Oh, dette hørtes jo veldig ut som aktuelle ideer! Tusen takk :aww:

Men stålplatene fra Ikea, hvordan settes disse opp? Og er de lette å holde rene/pene?

Edit: Kan jeg søke disse stålplatene opp på Ikea sine sider? Jeg finner dem ikke der, men kanskje jeg søker med feil søkeord?

Edit2: er det dette? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40140584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også noen "flise plater" som er veldig poppis å bruke på bad. Svigermor hadde dette på kjøkkenet sitt. Eneste minuset var at de smeltet der hvor komfyren står. Hun hadde slik en gammel en med lufting på toppen om du forstår hva jeg mener. Men med feks induksjon/kjeramisk topp vil dette gå greit:)

Kan også legge til at om du vurderer å legge nye fliser selv, så tror jeg du hadde klart det fint. Jeg la selv på kjøkkenet over kjøkkenbenken. Kjempelett om man bruker flise kryss. På med limen, vente litt, klask på med flisene vente en dag åsså på med fugemasse :ahappy: Litt stress å vaske de rene, men fliseleggere bruker en spesiell svamp til dette som du sikkert får kjøpt på flisebutikk.

Lykke til med oppussingen!

Vi har et helt hus forran oss...huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også noen "flise plater" som er veldig poppis å bruke på bad. Svigermor hadde dette på kjøkkenet sitt. Eneste minuset var at de smeltet der hvor komfyren står. Hun hadde slik en gammel en med lufting på toppen om du forstår hva jeg mener. Men med feks induksjon/kjeramisk topp vil dette gå greit:)

Hm, jeg har keramisk topp - men det er jo utlufting på toppen der :D

Kanskje det vil skje det samme hos meg da?

Kan også legge til at om du vurderer å legge nye fliser selv, så tror jeg du hadde klart det fint. Jeg la selv på kjøkkenet over kjøkkenbenken. Kjempelett om man bruker flise kryss. På med limen, vente litt, klask på med flisene vente en dag åsså på med fugemasse :D Litt stress å vaske de rene, men fliseleggere bruker en spesiell svamp til dette som du sikkert får kjøpt på flisebutikk.

Lykke til med oppussingen!

Vi har et helt hus forran oss...huff.

Joda, har lagt fliser selv før- er bare det at jeg ikke orker å bruke så mange timer på det kjenner jeg. Men det er en tanke selvsagt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...