Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittellingstråden vinter 09


Benedicte

Recommended Posts

Jeg tenkte å få i gang en ny skrittellingstråd her slik at sonen kan komme i form sammen og motivere hverandre!

Tips og spørsmål om hvordan trene utenom og hvordan holde et godt kosthold, kan stilles her. :) Jeg vil hvertfall prøve å ikke bare gå oftere, men også spise bedre og trene mer!

Det fungerer slik at man kjøper seg en skritteller som man nullstiller hver kveld/morgen, og går med hele dagen. Når det er på tide å legge seg ser man hvor mange skritt man har gått og skriver ned resultatet hver dag. Resultatet skrives inn her, og man kan skrive inn for hver dag, men husk å samle opp antall skritt + sum for uke og poste det i denne tråden. Se eksempel nedenfor.

KONKURRANSEN VIL VARE FREM TIL 4. JANUAR. DINE 5 BESTE UKER TELLER - OG VINNEREN FÅR EN LITEN PREMIE AV MEG I POSTEN!

Så det er bare å begynne å gå folkens! Gå litt ekstra lang tur med hundene, gå til butikken i stedet for å kjøre bil, velg å gå til jobben og lignende. Gå så mye som mulig og prøv å vær bevisst på hvor mye dere går, man kan alltid bli flinkere til å bevege seg mer utendørs :)

Eks:

fom mandag 9/11 - tom søndag 15/11

mandag: 14922 skritt

tirsdag: 9867 skritt

onsdag: 11376 skritt

osv...

Sum uke: xxxxxx skritt

Selv starter jeg på onsdag, da drar jeg inn til byen og kjøper skritteller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man en skritt teller som faktisk fungerer?

Jeg anbefaler en skritteller som heter Omron Walking Style II. Den koster ca. 200 kroner i sportsbutikk, men teller skritt nøye, nuller seg ikke ut og sparer på tallene i en uke. I tillegg teller den antall forbrukte kalorier, lengde du har gått og hvor lenge du har gått sammenhengende. Jeg elsker min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en skritteller som heter Omron Walking Style II. Den koster ca. 200 kroner i sportsbutikk, men teller skritt nøye, nuller seg ikke ut og sparer på tallene i en uke. I tillegg teller den antall forbrukte kalorier, lengde du har gått og hvor lenge du har gått sammenhengende. Jeg elsker min :)

Okei takk :) Kan man løpe med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det er på tide å tørke støvet av skrittelleren og skifte batterier. :) Konkurranser kommer på feil tidspunkt da, midt i eksamenslesingen :)

Desto bedre unnskyldning for å ta seg fri fra lesing og stress med en god tur i skogen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe skritteller i morgen! Starter det alltid på mandager, eller kan man hoppe inn midt i uka?

Du kan for eksempel ta fom. onsdag - tom. tirsdag, eller fom. søndag - tom. lørdag :) Bare husk å skrive det ned i denne tråden når du samler sammen hvor mye du har gått den uken. Men starter du en søndag må du alltid telle uken fra og med søndag, slik at ikke folk kan skippe dager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en skritteller som heter Omron Walking Style II. Den koster ca. 200 kroner i sportsbutikk, men teller skritt nøye, nuller seg ikke ut og sparer på tallene i en uke. I tillegg teller den antall forbrukte kalorier, lengde du har gått og hvor lenge du har gått sammenhengende. Jeg elsker min :)

den er super :) andre skrittellere kan man jo bare riste på også teller den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...