Gå til innhold
Hundesonen.no

Øhm.. Ødela jeg treninga til noen nå?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Skogen med det rare, i del 1.

Altså, jeg gikk tur med hundene på (det nedlagte) militærområdet som er like bak der jeg bor. Det er en vei der, som går rett fram veeeeeldig langt, med skog på den ene siden, og stort sett skog på den andre siden også. Hundene gikk foran meg, med langliner hengende etter, så jeg tenkte det ville være gøy å snike meg inn i skogen uten at de merka det. Da jeg var på plass inni skogen, og prøvde å ikke fnise så høyt av at Nemi lurte på hvor jeg blei av, så så jeg en tennisball på bakken! Jeg plukka den opp, og da Nemi fant meg, så gikk vi ut på veien igjen, og kasta litt ball.

Jeg kasta ballen og fikk begge hundene til å løpe etter den, også løp jeg inn i skogen igjen. Der fant jeg en tennisball! Så kom hundene, og de fant en tennisball! Og enda en! Og enda en! Og enda en! Mange tennisballer! Inne i skogen. Ikke så veldig nærme hverandre, mellom 3 og 5 meter fra hverandre, i en slags sirkel.

Ops. Den første tennisballen jeg fant var kanskje der av en grunn, den. Så stod jeg der med en tennisball i hånda, og hundene stod med hver sin tennisball i munnen, og jeg tenkte at jeg kanskje har dreeeeetet meg ut. Jeg har ingen aning på hvor de tre tennisballene var til å begynne med, så vi lista oss ut av skogen, og hjemover.

Så.. Hva tror dere? Ødela jeg feltsøket eller noe til noen nå? Jeg har liksom ikke sett så mange hunder der, jeg har sett tre tilsammen, og jeg går jo der veldig ofte, så jeg tenkte ikke over at en tennisball i en skog var plassert der, og ikke bare mistet.

Får jeg en sint brukshundeeier etter meg nå? :hug:

Hilsen Soppen med to glade hunder og tre tennisballer :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er rett og slett mysteriet løst??? Dunkinga i treet var rett og slett treet som hadde spist 3 tennisballer som dunka der de spratt rundt inne i treet, nå har treet gulpa opp tennisballene! Aha!

1. Det bankende treet er langt unna der vi fant tennisballene!

2. Jeg leita etter det treet da vi gikk forbi det området der det var sist, men fant ikke noe.

Det var mange fler tennisballer der enn tre! Type 10-12.

Jeg bare tok med meg de tre fordi jeg ikke visste hvor jeg skulle legge de, og om de i det hele tatt ville ha de der, når de var fulle av sikkel og lukt fra mine hunder (og lukt fra meg). :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det, og ja, da har jeg sikkert ødelagt for noen. :)

Garantert! :) Og da du hørte at det banka i treet, var det faktisk en stakkars figurant som hadde gjemt seg litt for godt til å bli funnet av de hundene som trente der..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert! :) Og da du hørte at det banka i treet, var det faktisk en stakkars figurant som hadde gjemt seg litt for godt til å bli funnet av de hundene som trente der..! :)

Jeg syns da vitterlig de kan holde seg unna skogen MIN! Ja, MIN skog! Jeg bor her, de er bare på besøk og gjør rare ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, pyttsann :) Sånt må de venne seg til, tålmodighetsprøve kalles det*knis* Alltid like festlig når noen har tatt pølsebitene jeg legger ut i enden av sporet :)

Ei venninne dro ned masse strimler fra trærne i skogen en gang. Vi skulle gå spor og hun syntes de var fine å markere løypa med. Da vi hadde gått våre spor kom det en mann med hund i langline. Man så nesten røyken ut av hodet hans gitt... og så voksne som vi er gikk vi motsatt vei og holdt på å le oss ihjel :)

Edit: Hun visste ikke at noen hadde lagt ut spor der for dagen for vi så ingen der før han kom kjørende, sikkert tilbake etter å ha hentet hunden sin. Hun tar ikke strimler mer altså, det var ren uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haaaaaaaaaaaaaahahahahahaha :):):)

H.M.F. :)

Hehe, pyttsann :) Sånt må de venne seg til, tålmodighetsprøve kalles det*knis* Alltid like festlig når noen har tatt pølsebitene jeg legger ut i enden av sporet :D

Ei venninne dro ned masse strimler fra trærne i skogen en gang. Vi skulle gå spor og hun syntes de var fine å markere løypa med. Da vi hadde gått våre spor kom det en mann med hund i langline. Man så nesten røyken ut av hodet hans gitt... og så voksne som vi er gikk vi motsatt vei og holdt på å le oss ihjel :)

Ååååååh, så fint å høre at det ikke bare er meg! :D Men det er lov å håpe at jeg har lært da. Neste gang, kanskje jeg kikker rundt meg før jeg stjeler ting som ligger på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kan skjønne mannen med spormerkingene - det var lumpent gjort. Men hvis det var feltsøk etter tennisballer, så kan jeg ikke fatte og begripe annet enn at det nå må være tusen ganger bedre?? Det skal jo være overtråkket av andre, og aller helst skal det jo lukte både ditt og datt, og det er sikkert en takknemlig eier som har lagt ut feltsøk som nå er blitt gjort enda mer "konkurransetro" med andre hundelukter, at ballene ikke ligger der eier tror, osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert! :) Og da du hørte at det banka i treet, var det faktisk en stakkars figurant som hadde gjemt seg litt for godt til å bli funnet av de hundene som trente der..! :)

Jeg syns da vitterlig de kan holde seg unna skogen MIN! Ja, MIN skog! Jeg bor her, de er bare på besøk og gjør rare ting. :)

:)

Vi får håpe det gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kan skjønne mannen med spormerkingene - det var lumpent gjort. Men hvis det var feltsøk etter tennisballer, så kan jeg ikke fatte og begripe annet enn at det nå må være tusen ganger bedre?? Det skal jo være overtråkket av andre, og aller helst skal det jo lukte både ditt og datt, og det er sikkert en takknemlig eier som har lagt ut feltsøk som nå er blitt gjort enda mer "konkurransetro" med andre hundelukter, at ballene ikke ligger der eier tror, osv. :)

Vel, jeg liker tankegangen din, men hvordan kan de vite at vi har vært der og "stjelt" tennisballer? Sånn bortsett fra at bikkja ikke finner tre av de. Kanskje de straffer hunden fordi den ikke er flink nok? Håper bikkja kommer hit og henter tennisballene i såtilfelle. :)

Du får se på den positive siden; kanskje har du har ødelagt for noen, men du har gjort desto fler i veldig godt humør av å ha en historie å legge ut her :):o

Haha, ja, skal si det når de kommer på døra og spør hvor jeg fikk de tennisballene fra. ;)

Godt du er søt soppen! :D *ler*

*plystre*

Haha, takk for latteren før kvelden kommer luskende. :)

Bare hyggelig? :P

Ahahahahaha, jeg dauer ! :) :)

Ikke gjør det, da.

Soppen da :D

Jada..

DØR på meg! Hahaha! Herlig, Soppen! :P :P :D Men ja, se det fra den positive siden, et enda vanskeligere feltsøk, i tråd med konkurranse, og mange, mange glade mennesker på sonen! :)

Mhm, jeg får nok bare se det på den måten.

:)

Vi får håpe det gikk bra :D

Ja, gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå har jeg aldri noen gang hørt om ett feltsøk med 12 tennisballer eller ett spor med baller liggende fremme eller spesialsøk med lysende gule tennisballer samlet på ett sted, så jeg tror nok heller kjære Sopp at det har vært en hund der før deg med samlemani og ryddegener (jeg har en sånn selv) som har funnet alle de mistede ,ballene i skogen og samlet de for seg selv til senere lek og morro. Jeg tviler på at du har ødelagt noe som helst trening for noen! Kos deg med tennisballene, det kommer sikkert ingen og krever eiemdomsretten på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri noen gang hørt om ett feltsøk med 12 tennisballer eller ett spor med baller liggende fremme eller spesialsøk med lysende gule tennisballer samlet på ett sted, så jeg tror nok heller kjære Sopp at det har vært en hund der før deg med samlemani og ryddegener (jeg har en sånn selv) som har funnet alle de mistede ,ballene i skogen og samlet de for seg selv til senere lek og morro. Jeg tviler på at du har ødelagt noe som helst trening for noen! Kos deg med tennisballene, det kommer sikkert ingen og krever eiemdomsretten på dem!

Med mindre noen med retriever har trent jakt, vi legger ofte feltsøk med tennisball da de avgir en god del mindre fert enn dummiene. :) Men det hørtes i grunn ut som et litt merkelig felt med så mange tennisballer lagt ut på den måten og reist fra ...

Tror neppe det er noe som er ødelagt for noen, og legger man ut f.eks felt med tennisballer og reiser fra det er det en kalkulert risiko at noen av dem forsvinner mens man er vekk. Ville ikke bekymret meg overhodet jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri noen gang hørt om ett feltsøk med 12 tennisballer eller ett spor med baller liggende fremme eller spesialsøk med lysende gule tennisballer samlet på ett sted, så jeg tror nok heller kjære Sopp at det har vært en hund der før deg med samlemani og ryddegener (jeg har en sånn selv) som har funnet alle de mistede ,ballene i skogen og samlet de for seg selv til senere lek og morro. Jeg tviler på at du har ødelagt noe som helst trening for noen! Kos deg med tennisballene, det kommer sikkert ingen og krever eiemdomsretten på dem!

Jaa, kanskje. Jeg ville kanskje tro at hvis det var en hund med samlemani, at den la alle ballene relativt nærme hverandre? De her lå jo 3-5m fra hverandre, i en slags sirkel. Ikke helt sirkel. Mer sånn veddeløpsbane, kanskje?

Uansett, skal kose meg, jeg! Eller, JEG har ikke så innmari mye glede av de akkurat, men hundene har, da. :)

Med mindre noen med retriever har trent jakt, vi legger ofte feltsøk med tennisball da de avgir en god del mindre fert enn dummiene. :) Men det hørtes i grunn ut som et litt merkelig felt med så mange tennisballer lagt ut på den måten og reist fra ...

Tror neppe det er noe som er ødelagt for noen, og legger man ut f.eks felt med tennisballer og reiser fra det er det en kalkulert risiko at noen av dem forsvinner mens man er vekk. Ville ikke bekymret meg overhodet jeg. :)

Hm. Jeg skal definitivt se om jeg ser de neste gang jeg er der! (Nå må jeg bare finne en vei til den magiske skogen, for nå har de jo pløyd alt av jorder rundt meg. Jeg vil ha frost i bakken, jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, kanskje. Jeg ville kanskje tro at hvis det var en hund med samlemani, at den la alle ballene relativt nærme hverandre? De her lå jo 3-5m fra hverandre, i en slags sirkel. Ikke helt sirkel. Mer sånn veddeløpsbane, kanskje?

Uansett, skal kose meg, jeg! Eller, JEG har ikke så innmari mye glede av de akkurat, men hundene har, da. :)

Hm. Jeg skal definitivt se om jeg ser de neste gang jeg er der! (Nå må jeg bare finne en vei til den magiske skogen, for nå har de jo pløyd alt av jorder rundt meg. Jeg vil ha frost i bakken, jeg!)

Som jeg sa til deg syns jeg det var litt merkelig med feltsøk med så mange baller, så det er nok heller en form for rituale altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til deg syns jeg det var litt merkelig med feltsøk med så mange baller, så det er nok heller en form for rituale altså :)

Blablabla, får jeg ikke sure tennisballhundemennesker etter meg, så får jeg sure, onde ånder etter meg, OG de som i utgangspunktet hadde fanget de med tennisballer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla, får jeg ikke sure tennisballhundemennesker etter meg, så får jeg sure, onde ånder etter meg, OG de som i utgangspunktet hadde fanget de med tennisballer?

og OM det er en hund med samle og ryddemani ala den Gråtass beskriver, så skal du ikke være så trygg på at den har impulskontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...